Sari direct la conținut

Cum au fost "impartite" patru tronsoane de autostrada: Firmele "regilor asfaltului", Dorinel Umbrarescu si Nelu Iordache, printre castigatorii licitatiilor

HotNews.ro
Coridorul Pan-european IV, Foto: infrastructura.info
Coridorul Pan-european IV, Foto: infrastructura.info

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si „regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean) si Astaldi (se ocupa, de asemenea, de un alt tronson de autostrada).

Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac-Arad

  • Lotul 1 „Proiectare si executie autostrada Nadlac – Arad şi Drum de legătura km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, câştigător Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei
  • Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de legatură km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, câştigător Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei

Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj

  • Lotul 1 „Proiectare si execuţie autostrada Timisoara-Lugoj km 44+500 – km 54+000” – valoare estimată 266.555.952  lei,  câştigător Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare ofertă câştigătoare 210,369,462.74 lei
  • Lotul 2 „Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj km 54+000 – km 79+625” – valoare estimată 611.884.622 lei, câştigător Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 445,641,308.45 lei

Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva

  • Lotul 1 „Proiectare si executie autostrada Lugoj-Deva km 0 + 000 – km 27 + 400” valoare estimată 1.118.840.865 lei, câştigător Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 681.040.913,98 lei

Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie – Sibiu

  • Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” valoare estimată 814.120.578 lei, câştigător SC STRABAG SRL, valoare ofertă câştigătoare 551.041.792,37 lei
  • Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855”, valoare estimată 707.991.358 lei, câştigător Asocierea Straco Grup SRL –  Studio Corona SRL Civil Engineering, valoare ofertă câştigătoare 377.780.208,81 lei
  • Lotul 3 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 43+855 – km 65+965” valoare estimată 762.202.841 lei, câştigător Impregilo SpA, valoare ofertă câştigătoare 604.791.600 lei
  • Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” valoare estimată 652.860.542 lei, câştigător Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading ’98 SRL – Astalrom SA, valoare ofertă câştigătoare 484.839.529,89 lei

Ofertanţii au la dispoziţie 10 zile pentru a contesta rezultatele licitaţiilor. ​In ceea ce priveste criteriile de atribuire, pretul a avut o pondere de doar 30%, cea mai importanta fiind propunerea tehnica (70%).

Cine sunt castigatorii

  • Grupul Romstrade, lider in consortiul format cu Monteadriano Engenharia e Construcao si Donep Construct, a castigat lotul 1 din tronsonul Nadlac-Arad. Grupul este controlat de omul de afaceri Nelu Iordache- are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri.
  • Alpine Bau GmbH a castigat lotul 2 din tronsonul Nadlac-Arad. Companie din Austria. In Romania a efectuat lucari de largiri si de consolidari de drumuri nationale. In prezent se mai ocupa de extinderea la patru benzi a centurii rutiere a municipiului Bucuresti pe sectorul cuprins intre DN1A si DN 1 si continuarea centurii rutiere existente a municipiului Bucuresti cu pasaj superior peste CF la Otopeni. Pe plan international, compania este implicata intr-un proiect de cooperare internationala pentru constructia tunelului Gothard din Elvetia.
  • Spedition UMB si Tehnostrade, in asociere cu firma Carena SpA Impresa di Costruzioni, au castigat lotul 1 din tronsonul Timisoara-Lugoj. Spedition UMB si Tehnostrade sunt detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si „regii asfaltului”. Spedition UMB mai participa la lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, care sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading ’98 si Com-Axa.
  • Tirrena Scavi SpA, lider in consortiul format cu Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA si Cossi Costruzioni SpA, a castigat al doilea lot din Timişoara-Lugoj. Tirrena Scavi este o companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. S-a ocupat de lucrările de modernizare a strazilor din Cluj-Napoca. Presa locala arata ca  primăria clujeană a penalizat compania Tirrena Scavi pentru carenţe la contractele de drumuri aflate în garanţie.
  • Tirrena Scavi SpA, lider in consortiul format cu Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA si Cossi Costruzioni SpA, a castigat si singurul lot scos la licitatie din Lugoj-Deva.
  • STRABAG a castigat primul lot din Orăştie – Sibiu. Are numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de  milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.
  • Asocierea Straco Grup SRL-Studio Corona SRL Civil Engineering a castigat al doilea lot din Orastie-Sibiu. Straco Grup, societate cu capital romanesc, controlata de oamenii de afaceri Alexandru si Traian Horpos. Are contracte de reabilitare a strazilor cu Primaria Bucuresti. Una dintre cele mai importante lucrari din portofoliul Straco este largirea unui tronson din Centura Sud Bucuresti. Pentru acest contract care a fost incheiat cu CNADNR, Straco a primit suplimentar printr-un act aditional 33 milioane lei, fara TVA, desi contractul initial era de 73 milioane lei. Straco se afla in consortiu cu Strabag care a obtinut contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie.
  • Impregilo SpA a castigat al treilea lot din Orăştie – Sibiu. Una dintre cele mai mari companii de constructii din Italia. Pe plan international se ocupa de constructia celui mare pod din lume, cel care va traversa stramtoarea Messina.
  • Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading ’98 SRL – Astalrom SA a castigat al patrulea lot din Orastie-Sibiu. Astaldi este o companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor.
Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro