Sari direct la conținut

Cum vrea Sectorul 5 să scape de locurile insalubre / Cheltuielile vor fi recuperate de la proprietari

HotNews.ro
Gunoaie neridicate de pe spațiul public de compania de salubritate în mai multe zone ale sectorului 1 al Bucurestiului, în 2021, Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Gunoaie neridicate de pe spațiul public de compania de salubritate în mai multe zone ale sectorului 1 al Bucurestiului, în 2021, Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Consiliul Local al Sectorului 5 urmează să dezbată în şedinţa de vineri, 30 august, o procedură de „intervenţie în locaţii insalubre” care prezintă pericol pentru siguranţa şi sănătatea cetăţenilor şi care pot conduce la epidemii severe, scrie Agerpres. 

După primirea sesizărilor care vor semnala existenţa unei locaţii insalubre, la faţa locului se vor deplasa, pentru verificare, reprezentanţii Poliţiei Locale Sector 5, care vor întocmi un proces verbal. 

La control vor participa și angajați ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Sector 5, care vor face o anchetă socială.

Rezultatele controlului vor fi trimise Direcţiei Generale de Administrare a Domeniului Public şi Privat al Sectorului 5 – Serviciul Salubrizare, care va emite o comandă către prestatorul autorizat al serviciilor de salubrizare. În termen de maxim 24 de ore de la primirea comenzii, societatea de salubrizare va presta activitatea în conformitate cu menţiunile cuprinse în comanda primită, scrie sursa citată. 

Proprietarii vor plăti pentru salubrizarea locului

După ce zona va fi curățată, va fi emisă o notă de constatare/recepţie, alături de un reprezentant al Sectorului 5, prin direcţia de specialitate. Operatorul de salubrizare va emite factura de prestări servicii, incluzând costurile cu resursa umană şi cantitatea de deşeuri colectată efectiv, şi o va transmite direcţiei de specialitate din cadrul autorităţii locale.

După ce va fi făcută plata serviciilor, se vor face demersuri pentru identificarea proprietarilor/aparţinătorilor şi se va asigura procedura de emitere a unei dispoziţii de primar pentru recuperarea cheltuielilor ocazionate de intervenţie, care constituie titlu executoriu şi care va fi transmisă la Direcţia de Impozite şi Taxe Sector 5, pentru punerea în aplicare.

În raportul de specialitate sunt invocate hotărârea nr. 7/14.08.2024 a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, dar şi „existenţa mai multor sesizări prin care se solicită sprijin în soluţionarea cazurilor sociale, persoane care locuiesc în condiţii insalubre, locuinţe care prezintă focare de infecţie, aflate în evidenţa Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 5 sau a solicitărilor venite din partea asociaţiilor de proprietari”.

INTERVIURILE HotNews.ro