Directorul de la Autostrazi, in vizita pe santierele din Transilvania: "Le-am cerut constructorilor sa tinem o legatura mai stransa si colegilor mei sa urmareasca lucrarile din santier, mai putin din birou"
Directorul Companiei de Drumuri si Autostrazi (CNADNR), Catalin Homor a facut un tur al santierelor de autostrazi ce se construiesc in Transilvania, luand in vizor in special tronsonul inchis si partial demolat din autostrada Orastie-Sibiu, Loturile 3 si 4 din Sebes – Turda si bucata de autostrada dintre Gilau si Nadaselu, langa Cluj – Napoca. „Pana la finele lunii februarie trebuie demarata in paralel licitatia pentru expertiza intregului lot 3 din Autostrada Orastie ¬ Sibiu, cat si lansarea licitatiei pentru refacerea zonei afectate”, a declarat Homor.
„Pana la finele lunii februarie, asa dupa cum am mai spus, trebuie demarata in paralel licitatia pentru expertiza intregului lot 3 din Autostrada Orastie ¬ Sibiu, cat si lansarea licitatiei pentru refacerea zonei afectate. In vederea definitivarii masurilor ulterioare, am convocat o echipa largita de specialisti pentru inventarierea degradarilor. Prin aceasta inspectie, pe care am efectuat-o zilele acestea, am vrut sa avem rezultate clare cu privire la situatia defectelor existente la momentul actual, ce au putut fi constatate vizual. Expertiza ce va fi demarata va o radiografie in urma careia vor fi trase concluzii legate de calitatea lucrarilor executate”, a declarat Catalin Homor, directorul CNADNR.
Potrivit lui Homor, tronsonul A3 Gilau – Nadaselu este realizat in proportie de peste 50% la nivel de corp de autostrada, iar pasajele sunt in diferite faze de executie. Potrivit oficialului, o problema care intarzie finalizarea tronsonului de autostrada este defrisarea unei suprafete de padure.
„Am parcurs intreg lot 4 din autostrada Sebes – Turda, cu o lungime de 18 km, care are un procent de realizare de peste 40%. In ceea ce priveste lotul 3 din autostrada Sebes – Turda, cu o lungime de 12 km, unde sunt foarte multe lucrari de arta, stadiul lucrarilor este de 40%. Chiar daca am fost informat cu privire la situatiile existente pe santiere, acum le-am vazut cu ochii mei. Le-am cerut constructorilor sa tinem o legatura cat mai stransa in vederea rezolvarii problemelor si deblocarii acestora”, a spus Homor.
„Dupa ce la nivelul institutiilor implicate s-a intensificat activitatea in vederea armonizarii legislatiei si obtinerea avizelor necesare derularii proiectelor de infrastructura, chiar ieri, au fost adoptate doua hotarari de guvern”, a declarat directorul CNADNR, facand referire la HG-ul aprobat miercuri pentru declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata aflate pe o sectiune a traseului Autostrazii Ogra – Campia Turzii, precum si fondurile necesare pentru plata despagubirilor. „Printr-o alta Hotarare, Guvernul a aprobat declansarea procedurilor de expropriere pentru 366 de imobile proprietate privata de pe Sectiunea 3A, subsectiunea 3A1 si 3A2, pe teritoriul localitatilor Gilau si Garbau, din judetul Cluj”, a declarat oficialul.
„In continuare le solicit colegilor mei de la tehnic, calitate, implementare, directii regionale, tuturor celor implicati, cu responsabilitati, sa urmareasca derularea proiectelor astfel incat sa nu ne mai trezim cu probleme nerezolvate, cu intarzieri… si chiar le-am impus sa urmareasca evolutia lucrarilor din santier si mai putin din birou pentru ca vreau sa recuperam aceste proiecte, sa le aducem la zi si sa raspundem asteptarilor cu privire la infrastructura rutiera”, a declarat Catalin Homor, directorul general CNADNR.