„Drumul de Mare Viteză spre Moldova să fie proiectat la profil de autostradă” – solicită Asociația Moldova Vrea Autostradă / Alte două observații privind traseul
Drumul de mare viteză pe relația Suceava-Ploiești-București trebuie să fie proiectat și implicit executat la profil și standard de autostradă, susține Asociația Moldova vrea Autostradă. Poziția organizației vine după ce a fost definit traseul oficial pe tronsoanele Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani, iar în faza următoare se va lua o decizie dacă noua arteră va fi drum expres sau autostradă.
HotNews.ro a prezentat în detaliu, în format interactiv, traseul oficial stabilit pe relația Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani și a prezentat diferențele între un Drum Expres și o Autostradă.
„În repetate rânduri asociația noastră a argumentat tehnic prin prelucrări de date oficiale ale traficului faptul că drumul de mare viteză pe relația Suceava-Ploiești-București trebuie să fie proiectat și implicit executat la profil și standard de autostradă”, transmite Asociația Moldova Vrea Autostradă.
Potrivit organizației, traseul ar trebui regândit în zona Tișița (intersecția DN2 cu DN24 spre Tecuci-Bârlad) și ar trebui reconfigurată intersecția A7 la nord de Roman.
„Reconfigurarea intersecției autostrăzii A7 în zona Tișița pentru accesul, descărcarea și preluare traficului crescut de pe D.N. 2, D.N. 24, D.N. 2L. Precizăm faptul că tronsonul Iași-Tecuci via D.N. 24 este a doua cea mai tranzitată relație rapidă dintre Moldova spre capitală. Adițional MZA-ul de peste 7600 autoturisme pe Tișița-Tecuci (valabil la nivelul confirmă un trafic crescut atât dinspre Galați (via D.N. 26) cât și dinspre D.N. 24 (via Tecuci-Bârlad). Adițional compoziția traficului pe relația Albița-Huși-Bârlad-Tecuci-Focșani este una majoritar de mărfuri formată din autocamioane, autovehicule articulate (tip TIR) precum și de pasageri (microbuze cu max 8+1 locuri, autobuze si autocare).
Tipologia și valorile crescute ale traficului rutier confirmă faptul că vama Albița (cea mai mare vamă din estul României) contribuie cu trafic de mărfuri și persoane pe relația Republica Moldova – România. Mai mult decât atât pe relația Chișinău-Bârlad-Focșani avem și coridorul secundar TEN-T comprehensive core (info: https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html) și o propunere de autostradă aflată în fază de Studiu de Fezabilitate. Prin urmare se impune proiectarea unui nod rutier corespunzător și corelat cu viitoarea autostradă Focșani-Albița, proiect aflat în licitație de proiectare”, susține MVA.
„Reconfigurarea intersecției autostrăzii A7 la nord de Roman. Considerăm că intersecția dintre D.N. 2 și D.N. 28 (calea cea mai tranzitată și aglomerată cu un MZA conform Recensământ Auto 2015 Roman-Săbăoani (Intersecție D.N. 2 cu D.N. 28) de peste 12.000 și Intersecție D.N. 2 cu D.N. 28 – Tg. Frumos cu peste 7.600 de autoturisme necesită o abordare tehnică superioară la nivelul unei intersecții corespunzătoare traficului și accesibilității către capitala Moldovei”, mai detaliază Asociația.
Vezi și: