Drumul Expres Brăila – Galați: 5 oferte pentru proiectarea și execuția drumului de 11 km
Cinci companii sau asocieri de companii au depus oferte la licitația de circa 530 de milioane de lei pentru construcția a 11 km de drum expres între Brăila și Galați. Licitația a fost demarată în octombrie 2019, iar odată semnat contractul constructorul va avea la dispoziție 10 luni pentru proiectare și doi ani pentru execuție.
Miercuri, 29 aprilie 2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului „Proiectare și Executie „Drum Expres Brăila – Galați”, transmite Compania de Drumuri.
Până la termenul limită de depunere au depus oferte următorii ofertanți:
- SC ARCADA COMPANY SA
- Asocierea ASTALDI SpA – TANCRAD SRL
- Asocierea MAVGO HOLDING SRL – SC AQUA PARC SRL- SC BDU MAXI CONSTRUCT SRL – HYDROSTROY AD
- RIZZANI de ECCHER SpA
- Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRl – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL
Licitația, lansată în octombrie 2019. are o valoarea estimată a contractului de 530.312.447,16 lei fără TVA.
Lungimea estimată a traseului este de aproximativ 11 km.
Durata contractului este de 94 luni și cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a acestora. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător.
Drumul expres Brăila Galați
Drumul expres, care probabil va purta indicativul DX6 conform Master Planului, se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila, lucrări în prezent în execuție.
Drumul expres va fi proiectat pentru viteza de 120 km/h și va avea o platformă de 22 de metri din carea partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete, conform informațiilor din caietul de sarcini.
Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru și câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.
De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste răul Siret.
Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râu drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri.
Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.
Proiectul mai prevede și lărgirea actualului DN28 de la două la patru benzi pe o distanță de 0,43km dinspre municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres.
Vezi și: