Europenii se aliaza impotriva reclamelor la junk- food
Francezii sunt ingrijorati pentru ca procentul copiilor obezi creste anual cu cel putin 6 la suta, iar media de varsta scade tot mai mult. Autoritatile din domeniul protectiei consumatorului spun ca numai legea ii poate opri pe „publicitari”.
Uniunea Franceza a Consumatorilor a cerut deja guvernului sa reglementeze publicitatea la junk-food. In afara de interzicerea reclamelor la mancarea nesanatoasa pe canalele cu programe pentru copii, francezii vor sa fie scoase si cutiile cu dulciuri din fata caselor de marcat, care sunt prea tentante pentru micutii care isi insotesc parintii la cumparaturi.
Autoritatile spera ca vor exista si alte reglementari pentru a descuraja consumul de junk-food: cresterea taxelor la 19,6 la suta pentru aceasta categorie de alimente si scaderea pana la 2,1 la suta pentru fructe si legume, dar si promovarea unor campanii de alimentatie sanatoasa in scoli si gradinite.
Trei sferturi dintre parintii britanici acuza producatorii de iresponsabilitate
Marea Britanie a avertizat deja companiile de publicitate ca folosesc tot mai mult in reclame personaje din desene animate. Britanicii spun ca aceast tendinta este daunatoare atat pentru copii cat si pentru brandurile respective.
Cercetatorii de la asociatia pentru consumatori Which au facut un studiu din care reiese ca trei sferturi dintre parinti cred ca este o dovada de iresponsabilitate din partea com?paniilor sa-si promoveze mancarea nesanatoasa prin per?sonajele preferate ale copiilor.
Mai mult, britanicii vor sa se interzica total acest gen de pu?bli?ci?tate, spunand ca afecteaza cres?terea si sanatatea copiilor. Parintii au oricum probleme cu faptul ca micutii prefera sa petreaca tot mai mult timp in fata televizorului, in detrimentul plimbarilor sau socializarii cu alti copii.
Cu atat mai mult, cercetatorii de la Which spun ca desenele animate si programele pentru copii ar trebui sa fie edu?cative, nu sa promoveze produsele dulci, sarate sau grase.
Un articol de Elena Hirtan