Sari direct la conținut

FOTO Cum arată câteva dintre mașinile chinezești care se vând în România / UE a impus taxe vamale de până la 35%

HotNews.ro
FOTO Cum arată câteva dintre mașinile chinezești care se vând în România / UE a impus taxe vamale de până la 35%
Masini marca MG (foto Vlad Barza)

Mașinile electrice produse în China vor costa mai mult, fiindcă li se vor aplica taxe vamale usturătoare. Ce mărci chinezești există în România? Acum doi-trei ani puteai număra pe degete modelele auto chinezești care se vindeau în țara noastră, însă în 2023 și 2024 au tot fost aduse mașini de la mai bine de zece mărci. Nu sunt foarte multe pe șosele, însă numărul lor crește și cele mai multe sunt SUV-uri.

MG, Geely, Leapmotor, Seres, BAIC, DFSK, Great Wall, JAC, Nio, Lynk & Co sau Hongqi.

Sunt câteva dintre mărcile auto chinezești care pot fi cumpărate pe piața românească. De precizat că o bună parte dintre mașinile mărcilor chinezești nu sunt full-electrice, ci modele pe benzină sau hibride. Nu sunt date oficiale despre numărul exact de mașini ale mărcilor chinezești în România, dar cota lor nu este mai mare de 1-2% din piața mașinilor noi.

MG este o marcă cu „rădăcini” britanice, dar este parte a grupului chinez SAIC, care a relansat brandul ce dispăruse de pe piața europeană. MG a vândut peste 11.000 de mașini în Europa în august, aproape de cifrele unor mărci precum Suzuki și Nissan. În România, în septembrie au fost înmatriculate 50 de mașini MG.

În România nu a fost lansat încă un brand faimos din China, BYD, care a crescut mult în Europa și va deschide și o uzină în Ungaria.

Grupul Geely deține marca auto Volvo și este acționar la compania Horse, unde este acționară și Renault. Geely a mai fost prezentă pentru scurt timp în România acum peste 15 ani, dar s-a relansat foarte recent cu câteva modele.

Ce prețuri au mașinile chinezești în România

Ce mașini chinezești sunt în România? În special SUV-uri. În ultima perioadă, au fost aduse mai multe modele hibride, în special mașini de oraș, și încep să ajungă și la noi mai multe modele de sub 30.000 de euro (și chiar de sub 25.000 de euro).

Totuși, trebuie spus că sunt la vânzare și modele „flagship” la peste 50.000 de euro, iar cele mai multe modele chinezești sunt în „palierul” 30.000-40.000 de euro. Prețul mai scade cu 5.000 de euro dacă mașina este cumpărată prin Rabla Plus.

Chinezii speră să facă în Europa ce au reușit acum 15-20 de ani mărci precum Hyundai și Kia. Vin cu garanție extinsă, promit calitate bună, interioarele nu arată rău, sunt și diverse tehnologii pe mașini, iar prețurile sunt, în unele cazuri, cu 15-20% mai mici decât la mașinile de dimensiuni similare ale mărcilor consacrate.

Calitatea mașinilor chinezești a crescut și fiindcă, spre deosebire de acum 15 ani, mult mai mulți furnizori de componente din Europa de Vest și SUA au producție în China. În plus, multe companii auto occidentale produc mașini în China cu parteneri chinezi, iar acele companii chineze au căpătat experiență. În trecut au fost și acuzații că firmele chineze atrag companii occidentale, înființează joint-venture-uri, le „fură” tehnologia și apoi le alungă.

De ce viitorul mașinilor chinezești stă sub semnul întrebării în Europa

Mașinile chinezești au luat punctaje bune și la testele EuroNCAP, dar viitorul lor în Europa (inclusiv în România) stă sub semnul întrebării din două motive:

  1. UE vrea să impună taxe vamale consistente mașinilor produse în China.
  1. Chinezii produc foarte multe mașini electrice, dar acest tip de mașini are o scădere drastică de popularitate în Europa.

În august, pe plan european, vânzările de mașini full-electrice chinezești au scăzut la jumătate și au atins minimul ultimilor 18 luni, ceea ce este surprinzător pentru mulții, dat fiind procentul ridicat al scăderii.

În afară de fotografia Leapmotor C10, restul imainilor din acest articol sunt de la Salonul Auto București, eveniment care are loc până pe 6 octombrie la Romexpo. Un bilet de intrare costă 70 de lei.

INTERVIURILE HotNews.ro