Sari direct la conținut

FOTO Cum arată nava amiral a forțelor navale române, fregata Regele Ferdinand, intrată în șantier pentru recondiționare

HotNews.ro
Fregata Regele Ferdinand (F221) în șantier, Foto: Fortele Navale Romane
Fregata Regele Ferdinand (F221) în șantier, Foto: Fortele Navale Romane

Fregata F221 Regele Ferdinand, nava amiral a Forțelor Navale Române, se află în prezent într-un proces amplu de recondiționare și întreținere la șantierul naval din Constanța. Nava lungă de 148 de metri a andocat în a doua jumătate a lunii aprilie și se află în momentul actual în plin proces de recondiționare.

Fregata „Regele Ferdinand”, una dintre cele mai importante nave militare a Forțelor Navale Române, a fost andocată în a doua jumătate a lunii aprilie și a intrat într-un proces de recondiționare și întreținere, anunță Forțele Navale.

Lucrările au loc în Șantierul Naval Constanța și prevăd curățarea, tratarea și revopsirea întregului exterior al navei, precum și întreținerea și repararea unor instalații de la bord, activități care pot fi executate numai în condiții de doc uscat.

Nava militară românească a intrat pentru prima dată în șantier după o perioadă de 10 ani, timp în care a executat, în mod constant, misiuni în apele internaționale și a contribuit la consolidarea statutului Forțelor Navale Române de pilon de securitate pentru flancul de sud-est al Alianței Nord-Atlantice, prin participarea la operații NATO alături de partenerii străini, anunță Forțele Navale Române.

Fregatele Regele Ferdinand și Regina Maria, cele mai moderne nave pe care le au acum Forțele Navale

Fregata Regele Ferdinand (F221), fostă HMS Coventry (F98), și fregata Regina Maria (F222), fostă HMS London (F95), au fost cumpărate în 2003 din Marea Britanie printr-un contract de 116 milioane de lire sterline cu BAe. Cele două nave au fost pentru prima dată lansate la apă între 1984 și 1986 reprezintă chiar și acum „cele mai moderne” platforme pe care România le are în dotare.

Din Marea Britanie nu au fost luate cu tot cu sistemele de rachete, ci s-au păstrat doar lansatoarele de torpile și le-au fost montate câte un tun rapid Oto Melara 76/62 în vederea unei modernizări și echipări cu armament ce nu a mai venit nici până în ziua de azi. S-a încercat o licitație în 2016 pentru modernizarea lor și dotarea cu rachete anti-navă și anti-aeriene, însă nu s-a finalizat.

Până la urmă modernizarea și înarmarea celor două fregate a fost pusă ca offset în contractul pentru cele patru noi corvete multifuncționale – altă achiziție care nu s-a finalizat, fiind momentan blocată în instanțe…

Deplasament (To): 4900 (încarcare maximă)

Dimensiuni (metri: lungime x lățime x pescaj): 148,2 x 14,75 x 4,6

Propulsie: 4 turbine Rolls-Royce

Viteza (Noduri): 30

Număr punți: 7

Autonomie: 4500 Mm

Echipaj: 205 (18 ofițeri)

Armament:

tun super-rapid 76 mm Oto Melara

instalații lansare torpile

sistem de comandă asistat de calculator

instalații de bruiaj pasiv TERMA

sisteme de lupta electronică

9 sisteme radar

Vezi și:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro