Gigantul Microsoft ar fi interesat din nou de preluarea Yahoo, dupa incercarea esuata din 2008
Microsoft ar putea face o oferta pentru preluarea Yahoo!, compania software reaparand printre potentialii cumparatori dupa incercarea esuata de achizitie din 2008, potrivit unor surse apropiate discutiilor citate de Reuters. Sursa a mai precizat ca Microsoft ar putea cauta un partener pentru preluarea Yahoo!, insa fara a da alte detalii.
Pana in prezent nu a fost facuta o oferta si preluarea ar putea sa nu se concretizeze avand in vedere ca la Microsoft exista diviziuni interne in ceea ce priveste oportunitatea achizitionarii Yahoo!.
Gigantul software se alatura altor companii care sunt interesate de Yahoo!, care are o valoare de piata de 18 miliarde de dolari. Printre companiile interesate de cumpararea Yahoo! se numara Providence Equity Partners, Hellman & Friedman si Silver Lake Partners, precum si gigantul chinez de comert electronic Alibaba si fondul rus de investitii DST Global.
Microsoft si ceilalti potentiali cumparatori au refuzat sa comenteze informatiile, in vreme ce reprezentantii Yahoo! nu au putut fi contactati.
Desi Yahoo! avea la un moment dat cote mari de piata la search, la utilizarea e-mail-urilor si la veniturile din publicitate, in urma cu cativa ani compania a inceput sa scada la toate capitolele, desi a incercat sa opreasca declinul.
In 2008 si 2009 s-a scris mult despre o presupusa achizitie a Yahoo! de catre Microsoft, lucru care ar fi creat un conglomerat care putea face fata mai bine concurentei, decat pot face fata fiecare separat. Nu s-a concretizat insa nimic si – desi Yahoo! si Microsoft au semnat un parteneriat pe zece ani in domeniul publicitatii si a cautarii online – rezultatele au fost aproape nule.
Compania, desi are peste 200 de milioane de clienti de e-mail si peste 600 de milioane de vizitatori unici pe site-urile sale, are o imagine invechita si nu este perceputa ca fiind o companie „cool”, cum se intampla cu Google sau Facebook. Compania a schimbat designul e-mail-ului toamna trecuta, a integrat in el retelele sociale si a sperat ca utilizatorii isi vor schimba parerea, insa nu s-a schimbat nimic in bine.
La inceputul lunii septembrie, Yahoo! si-a concediat CEO-ul Carol Bartz prin telefon, la mai putin de trei ani din momentul numirii in functie. Au fost ani in care Yahoo! nu a reusit sa redevina la moda, nu a reusit sa faca achizitii cheie si nici sa fie cumparata de un gigant web.