Hidroelectrica a demarat un nou proces de recrutare a directorilor, dupa doua incercari prin care s-au risipit 260.000 euro
Hidroelectrica a postat pe site-ul sau un anunt pentru selectia si recrutarea de directori. Este a treia incercare din ultimii doi ani de recrutare a directorilor in baza OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa. Primele doua procese de selectie au fost si inutile, avand in vedere ca nu a fost desemnat pana acum niciun director, si costisitoare, fiind cheltuita suma de 260.000 euro pe firme de recrutare.
In 2012 a fost incheiat un contract cu Egon Zehnder International pentru suma de 200.000 euro, rezultatul urmand sa fie selectarea unui director general. Contractul a expirat pe 24 aprilie 2013.
De asemenea, in luna martie 2013, fostul administrator judiciar Remus Borza a lansat cu mare tam-tam un nou proces, de adata aceasta pentru angajarea a 67 de directori, de selectie urmand sa se ocupe firma Pedersen & Partners. Pe 31 mai 2013 urmau sa fie desemnati candidatii dezirabili pentru fiecare post, lucru care nu s-a mai intamplat.
In luna iulie 2013,Gabriel Dumitrascu, director in cadrul Departamentului pentru Energie, spunea pentru HotNews.ro ca exista mari semne de intrebare asupra modului in care au fost cheltuiti banii in procesul de selectie a managerilor privati in baza OUG 109/2011. „Nu am vazut ca rezultatul muncii sa fi fost inregistrat intr-un document aprobat la Hidroelectrica”. Dumitrascu mai afirma ca nu stie cum s-au cheltuit banii. Departamentul pentru Energie a trecut usor peste aceste „semne de intrebare”, iar pentru selectia de membri in Consiliul de Supraveghere au fost folosite alte firme. Spre deosebire de procesul referitor la director, cel de numire a membrilor Consiliului de Supraveghere a iesit dintr-un foc. Din luna decembrie, Hidroelectrica are un consiliu de supraveghere numit in baza OUG 109/2011. Pentru directorat urmeaza un nou proces.
HotNews.ro a incercat in mai multe randuri sa afle ce s-a intamplat cu banii cheltuiti pana acum, insa raspunsul din partea reprezentantilor companiei a fost ca aceste sume nu s-au pierdut deoarece rezultatele firmelor de recrutare urmau sa fie folosite si in procesul de selectie a membrilor CS si in procesul de selectie a membrilor directoratului. Aceasta in ciuda faptului ca noile proceduri de selectie se fac in baza unui acord-cadru semnat in decembrie 2012 cu cinci asocieri de firme specializate in recrutare si plasare de personal: PricewaterhouseCoopers Tax Advisors & Accountants, D&B David si Baias si George Butunoiu Group, asocierea Boyden Global Executive Search si Choice Management&Consulting, asocierea Fast Forward Solutions si The Searchers Advisory Group, asocierea Quest Advisors si Transearch International, precum si cu firma Grafton Recruitment.
Criterii de recrutare şi selectare pentru membrii Directoratului
- Minim 10 ani experienţa profesională, dintre care minim 5 ani în funcţii de administrare/conducere;
- Absolvent(ă) de studii superioare;
- Cunoaşterea măsurilor prevăzute în Planul de reorganizare al Hidroelectrica, aprobat de Adunarea Creditorilor în data de 18 iunie 2013 şi confirmat de judecatorul sindic pe 20 iunie 2013, plan în baza căruia, în data de 26 iunie 2013 Tribunalul Bucureşti a dispus încheierea procedurii insolvenţei;
- Istoric deosebit demonstrat în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor stabilite şi capabilităţi de leadership
- Experienţă în managementul performanţei şi dezvoltare organizaţională;-
- Cunoaşterea limbii române şi a limbii engleze.
Constituie avantaje:
- Cunoştinţe aferente legislaţiei din domeniul de activitate al întreprinderii publice;-
- Cunoştinte în domeniul pieţelor de capital şi relaţia cu investitorii;-
- Experienţă atât în companii locale cât şi internaţionale;-
- Experienţa în relaţia cu autorităţile publice, autorităţile de reglementare şi supraveghere;-
- Cunoştinţe solide de guvernanţă corporativă;
- Cunoştinţe de afaceri specifice companiei şi sectorului energetic românesc;
- Experienţă în managementul schimbării-
- Experienţă în implementarea programelor de restructurare
În mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi. Candidaturile şi documentele solicitate prin prezentul anunţ vor fi depuse în format electronic, pe adresa de e-mail hidroelectrica@choiceconsulting.ro, până la data de 3 martie 2014.