Sari direct la conținut

Incepe scoala, incepe haosul din trafic in Bucuresti. "Revolutia" promisa de Gabriela Firea a ramas doar o promisiune

HotNews.ro
Incepe scoala, incepe haosul din trafic in Bucuresti. "Revolutia" promisa de Gabriela Firea a ramas doar o promisiune

Peste cateva zile incepe noul an scolar, eveniment ce coincide pentru bucuresteni cu revenirea haosului in trafic. Primarul Gabriela Firea a promis ca va face „revolutie” in trafic, insa masurile promise de edil intarzie sa se materializeze. Benzi unice si piste pentru biciclete nu a facut, parcari park&ride nu a facut, autobuze, tramvaie si troleibuze noi nu au fost cumparate pana acum. Singurele lucruri notabile facute de Gabriela Firea in aceasta directie sunt finalizarea pasajului de la Piata Sudului, unde din cauza lucrarilor se formau cozi kilometrice, a tronsonului II din bd. Liviu Rebreanu, repararea sistemului de management al traficului, dar si infiintarea catorva linii interubane pentru preluarea navetistilor din Ilfov.

Pentru a reduce aglomeratia la orele de varf, cand parintii isi duc si isi iau copii de la crese, scoli, gradinite, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat recent lansarea unui proiect prin care elevii sa fie transportati la scoala cu autobuzele RATB. Beneficiarii proiectului pilor vor fi elevii Scolii nr. 141 din sectorul 5. Aceasta insa este o picatura intr-un ocean.

  • „Voi face revolutie in materie de trafic in capitala. Am foarte multe solutii care vor decongestiona traficul. In primul rand, investitii masive in transportul public, voi propune acordarea de urgenta a bugetului necesar pentru ca aceste autobuze stricate sa intre in trafic. Impreuna cu Politia Capitalei vom face in asa fel incat sa avem un sistem de semaforizare inteligent asa cum se intampla in orice Capitala europeana. De asemenea, as dori sa se incheie de urgenta lucrarile la metroul din Drumul Taberei.  In jumatate de an se va vedea ca se vor schimba lucrurile in Bucuresti. Intr-o jumatate de an  se va circula mult mai usor in Bucuresti. Sunt solutii identificate. M-am consultat cu multi specialisti in domeniul traficului, transportului si toti mi-au spus ca desi avem un plan de mobilitate urbana multe lucruri nu se respecta”, a spus Gabriela Firea in iunie 2016, potrivit digi24.ro

Benzi unice RATB

Gabriela Firea a propus inca de la inceputul mandatului si din campania electorala ca va face benzi unice. La inceputul anului a anuntat ca a finalizat studiul privind implementarea acestora.

In luna aprilie, Gabriela Firea anunta pe pagina de Facebook ca in prima parte a lunii iunie, Primaria Capitalei va implementa benzi unice pentru transportul public pe Soseaua Bucuresti Ploiesti de la intersectia cu str.Elena Vacarescu – Piata Presei Libere – B-dul Kiseleff – Maresal Prezan – Calea Dorobantilor (intre Piata Dorobantilor si Piata Lahovary) – George Enescu – Magheru – Piata Romana, iar in partea a doua a lunii iunie, municipalitatea va institui cale unica si pe linia tramvaiului 21, asa cum este la tramvaiul 41.

In luna mai a inceput amenajarea benzii din Baneasa, insa dupa ce s-a blocat zona de nord din cauza ei si a iesit un imens scandal, Gabriela Firea a declarat ca o va da in folosinta dupa inceperea vacantei de vara, cand nu este asa aglomerat, ca soferii sa se obisnuiasca cu ele.

Suntem in septembrie si nu s-a facut nimic.

Parcari

Desi a promis in mai multe randuri ca va face parcari park&ride, Gabriela Firea nu a inceput niciun proiect in acest sens pana acum.

Nu s-au facut nici parcari noi in centrul orasului, celebrele parcari subterane promise inca de pe vremea primarului Adriean Videanu.

Totusi, in acest sens macar la nivel birocratic s-a miscat ceva, s-a aprobat Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, care prevede construirea unor parcari subterane in Piata Constitutiei, la Sala Palatului, Piata Piata Cantacuzino si Lahovari, zona Parcul Izvor si s-au aprobat studiile de fezabilitate. Pentru construirea acestor parcari ar urma sa se acceseze fonduri europene.

Achizitie autobuze, tramvaie si troleibuze

Gabriela Firea a promis inca din toamna anului trecut ca va cumpara 400 de autobuze, 100 de tramvaie si 100 de troleibuze. Edilul a reusit sa lanseze licitatia pentru achizitionarea a 400 de autobuze pentru RATB abia pe 1 iulie. Contractul a fost estimat la circa 510,5 milioane de lei, fara TVA, pentru o perioda de 4 ani si viza achizitia a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri cu o capacitate minima de 96 de calatori, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri si o capacitate minima de 70 de calatori, precum si 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minima de 135 de calatori.

Tramvaiul 21 – dimineata

Pe 17 august licitatia a fost insa anulata din cauza unei erori in SEAP. Citeste aici mai mult.

Pe 17 august Primaria a urcat din nou licitatia in SEAP, termenul limita pentru primirea ofertelor fiind 21 septembrie, ora 16.00, iar pentru evaluarea ofertelor – 16 octombrie 2017, ora 18.00.

Dupa finalizarea licitatiei, pot aparea contestatii, apoi firma care castiga trebuie sa produca autobuzele, un termen realist pentru prima livrare fiind vara anului 2018.

Sistemul de management al traficului

Primarul general, Gabriela Firea, a inaugurat pe 18 iulie 2017, noul Centrul de Management al Traficului, acesta fiind mutat din sediul UTI, compania care il opera, in sediul Primariei Municipiului Bucuresti.

”Noul Centru de control si monitorizare a traficului din Capitala are comanda unica, integrata, pentru sistemul de management al transportului public, sistemul de control al traficului urban si sistemul de supraveghere video. Atunci cand am preluat mandatul de Primar General, aproximativ 100 de intersectii din cele semaforizate erau integrate intr-un sistem de management al traficului care era depasit ca uzura morala si fizica si nu putea sa faca fata sub nici o forma cerintelor. In acest moment avem un sistem care este adaptat noilor descoperiri in ceea ce priveste sistemele hardware si software”. Investitia s-a ridicat la aproximativ 260.000 de euro si va fluidiza traficul cu 20-30% promite primarul general.

In ceea ce priveste detaliile tehnice ale noului Centru de management al traficului, Gabriela Firea a explicat ca exista 280 de camere video amplasate in Capitala, atat in zona intersectiilor, cat si in principalele puncte strategice ale orasului, iar toate aceste informatii pot fi observate pe ecranele din Centrul management al Traficului.

„Cele 280 de camere video transmit pe ecranele centrului informatii din 215 intersectii semaforizate din Capitala, din totalul de 450 de intersectii semaforizate pe care le avem in Bucuresti in acest moment. Pana la sfarsitul anului vor mai fi racordate la acest sistem de management al traficului alte 60 de intersectii semaforizate, iar pana la mijlocul anului viitor ne dorim ca toate cele 450 de intersectii semaforizate sa fie integrate in acest sistem. De asemenea, au fost executate legaturi noi de fibra optica intre noul centru, data center si nodurile de legatura din trafic, iar echipamentele de procesare si stocare a datelor, precum si aplicatiile care gestioneaza traficul au fost mutate si instalate in Centrul de management integrat pentru situatii de urgenta”, a declarat edilul.

Sistemul de management al traficului a fost implementat de Primaria Capitalei in perioada 2007-2009. Acesta a costat circa 20 de milioane de euro, iar la vremea respectiva era unul dintre cele mai moderne din Europa, fiind integrate 170 de intersectii.

Pe baza informatiilor primite din intersectiile integrate in sistem, timpul de semaforizare se poate schimba automat pentru a decongestiona intersectiile. Sistemul trebuia sa dea unda verde si mijloacelor de transport in comun, insa acestea nu au fost echipate cu sisteme GPS, deci nu a putut fi folosit in acest sens.

Sistemul de management al traficului s-a stricat in vara anului 2015 si nu a mai functionat la capacitate maxima pana recent.

Investitii in infrastructura

La inceputul acestui an, Primaria Capitalei avea deschise 5 santiere, mostenite din epoca Sorin Oprescu, toate cu intarzieri majore: Pasajul de la Piata Sudului, Sos. Pantelimon, Pasajul Ciurel, Pasajul Nicolae Grigorescu.

Dintre acestea, municipalitatea a reusit sa finalizeze lucrarile la pasajul de la Piata Sudului, acesta fiind inaugurat pe 23 iulie, cu un an si jumatate intarziere. Acesta trebuia terminat la finalul anului 2015 si din cauza intarzierilor s-a pierdut finantarea europeana. Cand a venit Gabriela Firea la Primarie, lucrarile la pasaj erau blocate si erau la circa 50%, potrivit declaratiilor publice.

Pasaj Piata Sudului

In luna iunie Primaria Capitalei a finalizat si lucrarile la tronsonul II al bulevardului Liviu Rebreanu, respectiv zona delimitata intre Bulevardul Nicolae Grigorescu si Bulevardul 1 Decembrie 1918. Citeste aici mai mult.

bd. Liviu Rebreanu

Lucrarile de modernizare a Sos. Pantelimon au fost finalizate, insa tramvaiul nu circula nici acum pe aceasta artera deoarece municipalitatea nu a inceput lucrarile la parcarea park&ride de la capatul soselei, parte din proiect, unde trebuia sa intoarca si tramvaiul.

Parcarea face parte din proiectul de reabilitare a Soselelor Iancului-Pantelimon si trebuia terminata la finalul anului 2014. Initial, primaria a vrut sa faca parcarea subteran, iar apoi s-a razgandit si a decis sa o faca suprateran, fiindca este mai ieftin si incap mai multe locuri de parcare. In plus, santierul a fost blocat din cauza intrarii in insolventa a constructorului, apoi au fost probleme cu consultantul.

Sos. Pantelimon

Pa langa faptul ca aceasta parcare este foarte utila navetistilor, care isi vor putea lasa masina acolo si vor veni in centrul orasului cu transportul public, principala problema este ca tramvaiul inca nu poate circula pe Soseaua Patelimon – tronsonul Piata Delfinului – Cora, deoarece bucla de intoarcere este la parterul parcarii, care nu exista. Asta desi calea de rulare a tramvaiului este gata inca de anul trecut, iar tramvaiul, care are cale unica, este singurul mod decent de a ajunge la metrou sau in centru. Autobuzele stau blocate in trafic zeci de minute, transportul public fiind practic paralizat.

Pe locul unde trebuie construita parcarea s-a sapat o groapa si s-a imprejmuit cu gard

Acum, Primaria a elaborat Planul Urbanistic Zonal pentru parcare si acesta este in faza de dezbatere publica, urmand sa fie supus aprobarii Consiliului General. Aceasta procedura dureaza insa cateva luni, apoi urmeaza obtinerea autorizatiei de construire si elaborarea proiectului tehnic, dupa care pot incepe lucrarile. Este putin probabil ca toate aceste documente sa fie obtinute anul acesta.

Citeste aici mai mult.

Primaria Capitalei nu a finalizat nici pana acum lucrarile la strapungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, ce include un pasaj suprateran cu doua benzi pe sens peste Dambovita si va face legatura intre bd. Nicolae Grigorescu si strada Hateganu. Proiectul a fost demarat in 2010 si trebuia finalizat in 2012. Toamna trecuta, reprezentantii municipalitatii promiteau ca lucrarea va fi gata in 6 luni. Citeste aici mai mult.

Pasaj Nicolae Grigorescu

Nici lucrarile la Pasajul Ciurel nu au fost finalizate. Primarul Gabriela Firea a promis ca vor fi gata in martie 2018.

Lucrarile de largire a strazii Fabrica de Glucoza nu vor incepe nici in acest an, potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. Proiectul este esential pentru Bucuresti deoarece aceasta strada va prelua o parte din traficul de pe autostrada A3, cand aceasta va intra in Capitala. In plus, in zona s-au construit mai multe cladiri de birouri si locuinte, iar cei care locuiesc sau lucreaza stau blocati pe aceasta artera zeci de minute. A3 trebuia sa intre in Bucuresti pana la finalul acestui an, insa un termen realist este anul viitor.

„In acest moment este in curs de elaborare proiectul tehnic. Ordinul administrativ de incepere a prestarii serviciilor de proiectare a fost dat incepand cu 03.07.2017. Dupa finalizarea proiectului tehnic – in 5 luni – vom demara procedurile de obtinere a autorizatiei de construire pentru inceperea efectiva a lucrarilor de executie”, se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Municipalitatea motiveaza intarzierile prin faptul ca a fost semnat contractul de proiectare si executie lucrari nr. 263/23.06.2017 intre Primaria Municipiului Bucuresti si Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L. abia in data de 23.06.2017, din cauza contestatiilor.

Termenul de finalizare a lucrarilor este de 18 luni incepand cu data ordinului de incepere, din care 5 luni proiectarea. Lucrarile presupun largirea arterei la doua benzi pe sens, amenajarea de trotuare si parcari si costa 48.228.719.48 lei. In bugetul Primariei Capitalei pe anul 2017 s-au alocat pentru aceasta lucrare 15 milioane lei. Citeste aici mai mult.

Piste pentru biciclete

Pana acum, in 15 luni de mandat, Gabriela Firea nu a facut niciun kilometru de piste pentru biciclete. Asta desi, inca din 2014 exista 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru amenajarea a 100 km de piste pentru biciclete.

In luna august 2017, Primaria Capitalei a anuntat ca a inceput intocmirea studiilor de fezabilitate pentru accesarea de fonduri europene pentru realizarea a 60 de kim de piste pentru biciclete, aprobate prin Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti – Ilfov.

Recent, la propunerea primarului Gabriela Firea, Consiliul General a aprobat un proiect de hotarare privind amplasarea rastelelor de biciclete in vecinatatea institutiilor publice de pe teritoriul Municipiului Bucuresti. Ramane de vazut daca acestea vor fi supravegheate video si daca vor oferi conditiile de siguranta necesare pentru a-i stimula pe biciclisti sa lase bicicletele acolo.

In plus, la propunerea primnarului s-au dat 5000 de vouchere in valoare de 500 lei pentru achizitia de biciclete. Gabriela Firea a vrut sa acorde inca 25.000 de vouchere, la ultima sedinta de Consiliu General, insa proiectul a fost respins de consilieri. Aceasta masura a fost criticata de opozitie si de o parte din ONG-urile de profil deoarece in Bucuresti nu sunt piste pentru biciclete, deci cei care achizitioneaza biciclete nu au pe unde sa mearga.

Transport public Bucuresti-Ilfov

La propunerea primarului Gabriela Firea, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat la finalul lunii martie infiintarea mai multor linii RATB intre Bucuresti si localitatile din Judetul Ilfov si suplimentarea autobuzelor pe liniile existente. Astfel, de la 18 linii preorasenesti ar urma sa se ajunga la 52.

Astfel, potrivit hotararii adoptate vor exista trasee RATB intre Bucuresti si: Peris, Tunari, Vidra, 1 Decembrie, Glina, Cernica, Mogosoaia, Buftea, Tanganu, Darvari, Clinceni, Magurele, Ganeasa, Varteju, Moara Vlasiei, Balotesti, Otopeni, Sitaru, Ciolpani, Gruiu, Micsunesti Moara, Silistea Snagovului, Clinceni, Bragadiru, Darasti, Sindrilita, Islaz, Centura Jilavei, Dascalu, Chitila, Vidra, Berceni, Stefanesti, Leordeni, Petrechioaia, Balaceanca, Afumati, Cornetu, Chiajna, pantelimon, Branesti, Dobroiesti. In plus vor fi linii RATB intre centrul Bucurestiului si Cartierul Militari, Cartierul Fortuna, Divertiland.

Pana acum insa RATB a infiintat urmatoarele linii preorasenesti noi:

– linia 418, care asigura transportul calatorilor intre comuna Berceni si Statia Romprim din sudul Capitalei.

– linia preorăşenească 404 intre terminalele ,,Granitul’’ şi ,,Pantelimon’’, pe Şos. Pantelimon, Şos. Dudeşti-Pantelimon, Şos. Gării Cățelu, Şos. Pantelimon, Bd. Biruinței (DN 3), Str. Tudor Vladimirescu, Str. Sfântul Gheorghe, cu întoarcere pe Str. Sfântul Gheorghe, Str. Mioriței, Bd. Biruinței (DN 3), Şos. Pantelimon.

– linia 425 între terminalele ,,CFR Progresul” şi ,,Bumbăcăria Jilava”, pe traseul: Şos. Giurgiului, Str. Ungureni, Str.Gării, comuna Jilava.

– liniile preorăşeneşti 402 şi 414 au fost prelungite de la terminalul ,,Romprim”, pe: Şos. Olteniţei, Str. Ion Iriceanu, Şos. Berceni, până la Piaţa Sudului, cu întoarcere pe Str. Neţea, Şos. Olteniţei, apoi traseele actuale până în localitatea Popeşti –Leordeni.

– traseul liniilor 138 şi 178 a fost prelungit de la intersecția Drumul Osiei/Str. Rezervelor, pe Str. Rezervelor, Str. Apeductului, Str. Tineretului, până la noul terminal ,,Cartier Militari”, cu întoarcere pe Str. Tineretului, Str. Rezervelor, Drumul Osiei, apoi traseele actuale.

Acestea ar urma sa fie folosite de catre navetisti, fiind astfel incurajati sa lase masina acasa.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro