IPEC a ocupat ilegal o linie ferata
Aici este o dezordine greu de imaginat pentru perimetrul unei institutii care odata, nu atit de departe incit sa se fi uitat toate obiceiurile bune, era considerata o a doua armata.
Saci cu Kaolin in noroi si noroi cu “Kaolin” printre liniile ferate
Aflati intimplator prin zona, ne-a surprins dezordinea ce exista in lungul liniei ferate ce trece prin spatele firmei Manufactura de Portelan IPEC, aflata in proprietatea familiei Covaciu, din care face parte si prefectul Cosmin Covaciu.
Simpla coincidenta ca respectivul peisaj dezolant este in apropierea fabricii de portelan nu ar fi neaparat un indiciu ca dezordinea ar fi generata de fabrica, dar indiciile ca in ambalaje se afla “Kaolin”, care constituie materia prima de baza pentru produsele din portelan, si existenta fabricii acolo sint suficient de sugestive.
Numeroasele convorbiri pe care le-am avut cu diversi sefi din structurile SN CFR, locale si de la Regionala Brasov, precum si cu Elena Covaciu de la IPEC ne-au confirmat banuielile initiale, ca marfa din saci, de pe linga saci, de prin noroaie si de printre liniile caii ferate apartin firmei Manufactura de Portelan IPEC.
O linie ferata este complet colmatata
In cadrul unei convorbiri cu doamna Elena Covaciu, aceasta a negat, initial, ca acolo ar exista probleme. Atunci cind am intrebat-o cum s-a ajuns ca o linie ferata din respectiva statie pentru marfa sa fie colmatata in asemenea masura incit in prezent nu mai fie utilizabila, dinsa a negat de asemenea.
Speram ca in fotografia alaturat sa recunoasca imaginea cu cele doua sine de cale ferata si gunoaie (materie prima compromisa) depozitate chiar pe sine. Este vorba despre linia cunoscuta in mediul ceferistilor ca fiind L 9, care a avut utilitate publica si nicidecum privata, a celor care au distrus-o.
In prezent, vagoanele cu materia prima pentru portelan IPEC sint garate pe linia urmatoare, L 8. Acesteia nu-i mai lipseste mult pentru a ajunge in aceeasi situatie. Sacii imensi cu “Kaolin” sint depozitati de-a lungul liniei ferate.
Daca risipei ce se face aici cu marfa este problema de management si administrare privata, faptul ca linia este blocata cu marfa IPEC pe lungimea de garare si ca ecartamentul si terasamentul din exteriorul liniei sint deja incarcate cu pamint este o problema publica, tocmai pentru ca linia ferata, in sine, are un asemenea statut.
Aceasta, dar nici cealalta – L 9, nu pot fi lasate la discretia unor firme private, care sa isi bata joc de ele. De ceea ce se intimpla aici trebuie sa raspunda in primul rind cei care administreaza respectivul imobil si trebuie responsabilizat fiecare utilizator in parte prin reguli clar stabilite prin contracte cu clauze si conditii snctionatorii.
Chestiuni politice complicate
Dupa un prim tur de convorbiri cu sefii structurilor din Alba Iulia ale SN CFR, nimeni nu recunostea ca ar avea in administrare terenul dintre liniile ferate si peronul garii de marfuri din Barabant. Gabriel Ignat, de la CFR Marfa, ne-a spus ca ei se ocupa strict de transportul marfii, pina la descarcarea din vagoane, iar unde o depoziteaza si ce este pe peron nu ii apartine.
In privinta sefului Garii Alba Iulia, de care apartine si cea de marfa din Barabant, am fost plimbati intre inlocuitorul sefului oficial, Ioan Florea, si Coco Crisan care ar fi seful, dar nici nu prea mai e. Primul spunea ca relatii poate sa dea doar oficialul, al doilea spune ca el a fost in concediu un timp, iar acum nu prea mai este sef.
Din culise, am aflat ca ar fi chestiuni politice, Crisan fiind numit cu sustinerea PD, cind l-a inlocuit pe Florea, care era la PSD, dar acum tot el a fost pus inlocuitor pentru ca ar fi plecat la PNL.
De la divizia Brasov, o duduie Oprica, recomandata noua ca purtator de relatii cu presa, cind a auzit despre ce este vorba, ne-a pasat frumos la minister. Cu cine anume sa vorbim acolo, tacere deplina. Ea spunea ca nu stie cine-i sint sefii directi, ci cauta pe internet sa vada ce, cine mai e, cine nu mai e pe functii.
Toata aceasta brambureala s-a produs prin scoaterea din structurile teritorale si centrale a sefilor din PD si inlocuirea lor cu altii ai PNL.
In final, de la Elena Covaciu am aflat ca dinsa a avut ceva discutii cu Florea, inlocuitorul sefului Statiei Alba Iulia. De ce acesta a ascuns acest lucru in prima faza a convorbirii noastre, este doar de presupus…
Intr-un final, el a recunoscut ca a fost la IPEC, ca a discutat cu Elena Covaciu inclusiv despre incheierea unui contract de ocupare a garii Barabant si ne-a mai confirmat ca a trimis propunerea in acest sens la Brasov, la Regionala.
Un alt “de ce” se mai impune si cu privire la gestul sefului Statiei de a merge la client “acasa”, cind normal ni se pare a fi ca cel interesat, respectiv clientul, sa mearga la cel de la care doreste servicii. Unii spun ca aceasta ar fi fost prima sarcina de la noul partid al lui Florea.
IPEC ocupa ilegal linia ferata
Ceea ce este limpede – in acest moment nu exista nici un act oficial prin care IPEC are dreptul sa ocupe gara Barabant si nici nu am reusit sa aflam sa fi fost vreodata asa ceva. Cu alte cuvinte, daca IPEC a platit vreodata ceva pentru peronul si linia ferata ocupata la Barabant.
Acesta poate fi doar un exempu – minor, dar elocvent – despre modul dezastruos in care este administrat patrimoniul CFR, cum sint create gratuitati de milioane si miliarde de lei, in timp ce biletele de calatorie sint scumpite intr-o nebunie pe motiv ca moare CFR-ul.
Cine si cum recupereaza chiria neplatita
Dupa pagubele produse de utilizatorii garii din Barabant liniilor de aici si atita timp de utilizare abuziva a peronului de catre IPEC si, eventual, alti beneficiari profitori, seful Statiei CFR Alba Iulia, indiferent ca il cheama Crisan sau Florea si ce culoare politica are carnetul sau de partid, va trebui sa faca demersurile pentru a recupera pagubele.
Am declansat comanda
Afirmatiile doamnei Elena Covaciu cum ca nu ar fi mizerie si dezordine in gara, desi noi aveam deja imaginile recente de acolo, ne-au determinat sa mergem inca odata sa vedem daca s-a facut ceva. Intr-adevar, acolo erau 3 oameni de la Societatea Diakonia care se munceau cu ceea ce ei numeau “munca de ocnas“. Adica sa disloce stratul gros de pamint tasat la marginea liniei.
Cum se vede din imagine, depunerile de materiale sint mai inalte decit linia ferata. Muncitorii respectivi ne-au spus ca, dupa ce au mai fost acolo la diferite munci, au revenit ieri, exact a doua zi dupa ce am vorbit cu doamna Covaciu, si au inceput sa lucreze la decolmatarea liniei ferate.
Adauga comentariu