Jobul care îți permite să te reinventezi
”Schimbare” și ”reinventare” sunt, cu siguranță, printre cele mai repetate și auzite cuvinte în ultimii 2 ani, fie că ne referim la oameni ori la organizații și indiferent că vorbim despre schimbarea priorităților sau a programului zilnic, a rutinei, a departamentelor, a politicilor interne, a modului în care lucrăm și interacționăm. În ultimii doi ani, s-au schimbat și reinventat proceduri, oameni, strategii, culturi organizaționale. Aproape totul în jurul nostru s-a schimbat, făcând loc unei noi realități. Piața muncii nu face excepție, ba din contră. Angajații români și-au schimbat percepțiile legate de condițiile de la locul de muncă, pachetul salarial nemaifiind suficient pentru motivarea, productivitatea și satisfacția angajaților.
La sfârșitul anului trecut, pe baza răspunsurilor angajaților în ceea ce privește nivelul general de satisfacție vizavi de mediul de lucru, gradul de siguranță resimțit de aceștia la nivelul companiei, beneficiile primite, incluziunea și egalitatea de șanse, managementul și cultura angajatorului, Adobe România a primit certificarea internațională „Great Place to Work”.
În cadrul Adobe, preocuparea pentru angajați se extinde și în zone dincolo salarizare și de confortul fizic până la echilibrul emoțional, dezvoltare profesională și personală. Toți angajații beneficiază de un program ”Education Reimbursement”, prin care pot deconta până la $10.000 pe an pentru studii academice sau specializări avansate ori certificări tehnice, incluzând aici MBA și doctorate. De asemenea, prin programul ”Professional Development Reimbursement”, angajații Adobe pot deconta până la $1.000 pe an pentru specializări sau cursuri pe termen scurt.
Internal Mobility- activ încurajată în cadrul Adobe
Denisa Ștefan, Daniel Platon și George Cocu, colegi în cadrul Adobe, în departamente diferite, afirmă că de-a lungul carierei lor, ce au apreciat cel mai mult la Adobe este Internal Mobility. Mobilitatea internă, respectiv migrarea către alte departamente, le-a dat ocazia să iasă din zona de confort, să lucreze cu tehnologii noi și să se dezvolte profesional și personal.
Adobe participa in mod activ la retinerea si motivarea angajatilor. Acestia sunt ajutati sa iti atinga obiectivele profesionale si incurajati sa-si extinda aria de capabilitati migrand catre alte echipe si oportunitati interne.
Atât Denisa, cât și Daniel și George spun că procesul de internal mobility este activ încurajat, prin comunicarea internă a pozițiilor deschise la nivelul companiei și printr-un proces de transfer intern bine pus la punct.
Mai demult, pe când eram încă în căutarea direcției profesionale, țin minte că eram la o conferință și mă întrebam cum ar fi să lucrez la Photoshop. Alesesem Photoshop pentru că mi se părea un produs foarte complex și nu îmi dădeam seama cum s-ar face așa ceva. Fără legătura neapărat cu acest moment, câțiva ani mai tarziu m-am angajat la Adobe, compania care chiar face Photoshop. Inițial, am făcut parte din echipa Adobe Identity, unde am început cu mobile development, iar apoi am trecut la full-stack web development, având însă o preferință pentru zona de front-end.
După câțiva ani, într-o zi am aflat întâmplător de la un coleg că se formează o echipă Adobe Fonts în România. Scopul ei era să creeze o componenta web ce va fi integrată în produsele flagship ale Creative Cloud, inclusiv Photoshop. Atunci mi-am amintit de mine de la acea conferință și am decis să aplic. Am dat interviu și am intrat. O dată cu schimbarea proiectului, am schimbat și focusul – urma să fac exclusiv front-end development – dar și tehnologiile. Mai important însă, urma să iau parte la formarea unei noi echipe. Inițial eram doar eu si un alt coleg, acum suntem 4 și mai căutam membri. Acest lucru mi-a oferit mult spațiu de explorare si desfășurare. Am putut să mă implic în susținerea de interviuri tehnice pentru poziții de la intern la senior developer, dar și în procesul de onboarding și mentoring și chiar în organizarea de mici retro-uri și evenimente de celebrare.
Uitându-mă înapoi, îmi dau seama că toate astea m-au ajutat să îmi cresc încrederea în mine. Din feedbackul de anul trecut, o frază mi-a ramas dragă, și anume: “apreciez latura umană pe care o aduci echipei”. Și sunt recunoscatoare pentru fiecare oportunitate de a face asta. (Denisa Ștefan)
Dacă pe Denisa mobilitatea internă a ajutat-o să-și crească încrederea în ea, Daniel consideră că orice angajat tehnic ar trebui să se gândească la un moment dat la o schimbare a ansamblului tehnologic și produsului la care lucrează.
Am început să lucrez la Adobe în ianuarie 2013 și timp de aproape 9 ani de zile am făcut parte din echipa Adobe Experience Manager. Cu toate că în acest timp am contribuit la dezvoltarea multor funcționalități importante în produs, am simțit nevoia de o schimbare de peisaj și atunci am decis să migrez în echipa care se ocupă de Creative Cloud. Pentru mine a fost o ocazie să ies din zona mea de confort și să lucrez cu tehnologii noi pentru mine și într-un mindset complet diferit de cel cu care eram obișnuit. Un factor în plus care a contribuit la decizia mea a fost că proiectul în care am fost implicat pornea de la zero, având ocazia astfel să am un impact pozitiv asupra lui încă din stadiul de concept.
Cred că orice om tehnic ar trebui să se gândească la un moment dat la o schimbare completă a peisajului tehnologic în care acționează. Faptul că Adobe România este implicat în dezvoltarea multor produse Adobe este o șansa să înveți tehnologii noi și să lucrezi la alt gen de proiecte, iar asta contribuie foarte mult la energia cu care îți abordezi munca de zi cu zi și chiar la dezvoltarea ta personală (Daniel Platon)
La fel ca Denisa și Daniel, și George afirmă că ce îi place cel mai mult cu privire la mobilitatea în cadrul Adobe esta faptul că aceasta este reală și încurajată.
M-am angajat la Adobe Romania în septembrie 2019 pe o poziție de Technical Product Manager în cadrul business unitului Cloud Technology. Împreună cu echipa de aici am lucrat timp de doi ani la software-uri legate de infrastructura de cloud computing a companiei, care deservește celelalte departamente. În septembrie 2021 am facut trecerea pe o poziție de Engineering Manager în cadrul business unitului Digital Media. Schimbarea a fost motivată de dorința de a contribui în mod direct la produsele Adobe folosite de către utilizatorii finali. Aș zice că beneficiul a fost mutual, atât pentru mine cât și pentru companie. Mie, schimbarea mi-a permis să înțeleg mai bine provocările unui produs cu câteva milioane de utilizatori activi zilnic, iar pentru companie a contribuit la o diseminare organică între departamente a informațiilor legate de modul de lucru și tehnologiile utilizate.
Ce îmi place cel mai mult cu privire la mobilitatea în cadrul Adobe esta faptul ca aceasta este reală: o nouă poziție înseamnă lucru la alte produse software, noi linii de raportare și, de cele mai multe ori, tehnologii diferite. În plus, mobilitatea este activ încurajată, prin comunicarea internă a pozițiilor deschise la nivelul centrului și printr-un proces de transfer intern bine pus la punct. E vorba despre o mentalitate rezumată în sintagma “one Adobe” – suntem toti angajații aceleiași companii și nu a unui departament anume- pe care nu am mai întâlnit-o până acum atât de clar formulată la nici o altă companie pentru care am lucrat. (George Cocu).
Echipa din România, care numără deja peste 900 de membri, este una dintre cele mai dinamice și într-o continuă expansiune. Biroul din București este cel mai mare centru de cercetare-dezvoltare pentru produse software al Adobe în EMEA. Pozițiile deschise în prezent la Adobe România sunt disponibile aici .
Articol susținut de Adobe România