Sari direct la conținut

La toamnă va circula un ”expres transeuropean” care va trece prin 40 de orașe și va opri și la București, spune comisarul european Adina Vălean

HotNews.ro
Tren regio - urban, Foto: Teabum, Dreamstime.com
Tren regio - urban, Foto: Teabum, Dreamstime.com

Anul acesta a fost desemnat de UE ca fiind ”anul căilor ferate”, iar la toamnă va circula un tren simbolic ce va opri în aproape 40 de orașe, inclusiv la București, a spus comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Ea spune că trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată.

Există mai multe proiecte, promovate în special de Germania și Austria, de lansare a unor trenuri internaționale de lung parcurs, în condițiile în care multe dintre trenurile care circulau acum 10-15 ani nu mai sunt, fiindcă nu mai erau rentabile și pasagerii au migrat către avion. Germania a vorbit despre renașterea rețelei Trans Europ Expres, în timp ce Austria are planuri clare de lansare a unor rute mai lungi pentru trenurile de noapte.

În această toamnă va fi pus în circulație un tren expres care va opri în 40 de oraşe europene, inclusiv la Bucureşti. Anunțul vine de la comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Este un proiect prin care se doreşte promovarea finanţării pentru infrastructura de transport, sustenabilă şi prietenoasă cu mediul.

”Expresul transeuropean este un exemplu despre cum trenurile sunt un liant pentru țările din UE. Este un tren care are o valoare simbolică şi culturală, dar şi una practică. Încercând să conectăm printr-un singur traseu cât mai multe orașe europene, vom vedea clar care sunt obstacolele pentru a avea cu adevărat o rețea europeană perfect interconectată. Expresul va opri în aproape 40 de gări, fiecare oprire va fi urmată de un eveniment la care vor participa ONG-uri, companii feroviare, autorități și, bineînțeles, publicul larg”, spune Adina Vălean, citată de Europa FM.

Când este vorba de obstacole, la România o problemă mare ține de faptul că 40% din rețea este electrificată și, spre exemplu, orice tren către Bulgaria trebuie să fie tractat și de o locomotivă diesel fiindcă nu sunt electrificate liniile Giurgiu – Videle și Craiova – Calafat.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro