Sari direct la conținut

Liderii de business, despre controlul antidrog din trafic: Se trage cu tunul după vrăbii / Ce probleme economice pot să apară

HotNews.ro
Liderii de business, despre controlul antidrog din trafic: Se trage cu tunul după vrăbii / Ce probleme economice pot să apară
Tânăr testat de poliție/Inquam Photos

Este corectă nevoia de control antidrog în trafic, dar soluția găsită de Guvern este una care va aduce mari prejudicii, cu pierderi substanțiale de ordin financiar, reputațional și de resursă umană pentru companiile active în domeniul transportului de mărfuri și persoane, se arată într-un comunicat al Romanian Business Leaders (RBL), care face referire la OUG 97/2024.

“Și acest lucru se va întâmpla pentru că se trage cu tunul după vrăbii. Nu li se va suspenda permisul doar celor care sunt drogați cu substanțe interzise, ci tuturor celor care au consumat substanțe psihotrope, între care unele pot să fie medicamente cu prescripție. În cazul șoferilor profesioniști ridicarea permisului auto în aceste condiții înseamnă și suspendarea contractului de muncă”, menționează sursa citată.

RBL întreabă:

  • Cine acoperă prejudiciile în situațiile de suspendare fără cauză?
  • Cine plătește prejudiciul cauzat companiilor de transport de suspendarea fără cauză a unui șofer profesionist?
  • Cine despăgubește companiile de transport pentru potențiale întârzieri ale pasagerilor, degradarea mărfurilor perisabile, a medicamentelor?

Cum se recuperează permisul în timpul prevăzut de lege?

  • 72 de ore pot deveni cu ușurință 5 zile, pentru că programul de lucru cu publicul al serviciului de eliberare permise este limitat, nefiind deschis în zilele nelucrătoare și sărbători legale. Cum se rezolvă această situație?
  • Nu există infrastructură tehnică și umană suficiente pentru verificarea testelor, așa cum subliniază Consiliul Superior de Medicină Legală. În cazul acesta, cum va fi implementată legea? Cum avem siguranța că fiecare caz va fi rezolvat în 72 de ore?

Romanian Business Leaders susține nevoia de a crea un cadru legislativ și operațional pentru o mai mare siguranță pe drumurile publice.

“Înțelegem nevoia de control antidrog, dar soluția găsită aduce prejudicii unui sector economic de maximă importanță. Este nevoie de consultarea mediului de afaceri, a instituțiilor cu competențe medicale, precum și găsirea unor modele viabile, care să nu conducă la prejudicii nedorite”, menționează sursa citată.

Săptămâna aceasta Guvernul României a oferit un nou motiv de îngrijorare mediului de afaceri prin emiterea OUG 97/2024 care reglementează faptul că șoferilor, care vor fi testați de către organele de poliție cu aparatul drug test și vor avea un rezultat pozitiv, li se va suspenda pe loc permisul de conducere. Șoferii testați au dreptul să ceară realizarea unei analize toxicologice, cu un termen maxim de răspuns de 72 de ore. Dacă rezultatul se dovedește fals pozitiv, șoferul își reia dreptul de a conduce pe drumurile publice.

INTERVIURILE HotNews.ro