Sari direct la conținut

Ministrul Transporturilor a discutat cu Banca Europeana de Investitii despre realizarea in concesiune sau parteneriat public-privat a unor tronsoane din autostrada Tg. Mures – Iasi

HotNews.ro

Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu s-a intalnit, marti, cu o delegatie a Bancii Europene pentru Investitii (BEI) si a discutat, printre altele, despre implicarea institutiei financiare in concesiuni sau parteneriate publice-private (PPP) pentru realizarea unor transoane din autostrada Iasi – Tg. Mures. La finalul lunii februarie, Relu Fenechiu declara pentru HotNews.ro ca va incerca realizarea prin concesiune sau PPP tronsonul de la Iasi la Tg. Neamt, iar continuarea peste munti pana la Tg. Mures ar urma sa fie realizata prin fonduri mixte si europene nerambursabile. Fenechiu il contrazicea atunci pe Dan Sova, ministrul delegat care se ocupa cu autostrazile, care spunea ca autostrada care leaga Ardealul de Moldova nu este eligibila pentru finantare europeana.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, s-a intalnit marti cu delegatia Bancii Europene pentru Investitii (BEI) formata din domnul Luca Lazzaroli – Director de operatiuni pentru Europa de Sud-Est si domnul Flavio Schiavo Campo, reprezentantul BEI Romania, potrivit unui comunicat al MT remis HotNews.ro.

Potrivit comunicatului, in cadrul discutiilor, reprezentantii BEI si-au aratat disponibilitatea implicarii institutiei financiare in realizarea unor proiecte majore de Parteneriat Public Privat (PPP) sau de concesiuni pentru realizarea unor tronsoane de autostrada pe ruta Iasi – Tg Mures.

La finele lunii februarie, premierul Victor Ponta si ministrul delegat al marilor proiecte de infrastructura, Dan Sova, sustineau ca autostrada care leaga Ardealul de Moldova – de la Tg. Mures la Iasi – nu are surse de finantare si nu este eligibila pentru bani europeni.

In replica, ministrul Relu Fenechiu declara pentru HotNews.ro ca, de fapt, autostrada poate beneficia de finantare europeana nerabursabila si ca are o solutie pentru realizarea autostrazii, solutie pe care o va propune in scurt timp primului ministru.

„In prezent, conform Masterplanului pe transporturi al Comisiei Europene nu mai exista notiunea de Coridoare Paneuropene, ci cea de TEN-T. (…) aceasta autostrada a intrat in reteaua TEN-T, chiar in reteaua Core, cea mai importanta. Acest lucru inseamna ca, intr-adevar, ea poate fi finantata si din fonduri europene”, a explicat Relu Fenechiu pentru HotNews.ro.

Traseul Autostrazii Tg. Mures - Iasi

Traseul Autostrazii Tg. Mures – Iasi

Foto: Hotnews

„Am gasit o varianta, un proiect pe care il voi prezenta primului ministru in curand. Pot sa va spun ca o parte va fi realizata intr-un Parteneriat-public privat [n.r. tronsonul de la Iasi la Tg. Neamt] si continuarea ei peste munti, proiect mai complicat, va fi realizata prin fonduri mixte si europene”, a mai declarat Rrelu Fenechiu.

Potrivit proiectului, viitoarea autostrada de la Iasi la Tg. Mures ar urma sa aiba o lungime totala de 289 km si ar urma sa coste, conforum ultimelor estimari, circa 9 miliarde de euro.

Intreaga autostrada este impartita in trei tronsoane dupa cum urmeaza:

  • Targu Mures – Ditrau cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL;
  • Ditrau – Targu Neamt cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA;
  • Targu Namt – Iasi cu o lungime de 78 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.

Potrivit informatiilor de pe site-ul CNADNR, valoarea estimata a proiectului este de 6,14 miliarde de euro, insa in urma elaborarii indicatorilor tehnico economici in vara lui 2012 de catre Ministerul Transporturilor, condus pe atunci de liberalul Ovidiu Silaghi, costul estimat ar fi de fapt circa 8,9 miliarde de euro.

Citeste si:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro