Northvolt, cel mai mare producător de baterii din Europa, și-a cerut falimentul. Declinul a început în urma unui parteneriat cu chinezii
Gigantul suedez Northvolt, cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din Europa, a solicitat, joi, intrarea în faliment. Este o lovitură dată celor care sperau că acest producător va avea puterea de a reduce dependența Europei de rivalii chinezi, scrie Reuters.
Cu lichidități de 30 milioane de dolari, compania își mai poate susține operațiunile doar o săptămână. Datoriile companiei se ridică la 5,8 miliarde de dolari. Northvolt a anunțat că are asigurată suma de 100 de milioane de dolari pentru procesul de faliment. Producătorul suedez de camioane Scania, acționar și cel mai mare client al său, a anunțat joi că împrumută Northvolt cu 100 de milioane de dolari, pentru a sprijini producția de baterii pentru vehicule electrice.
Grupul de investiții Vargas, un co-fondator al Northvolt și unul dintre cei mai mari acționari ai săi, a declarat că falimentul va permite companiei să abordeze provocările financiare și să-și mențină avantajul competitiv în producerea de celule de baterie de înaltă performanță.
Declinul Northvolt
Northvolt s-a transformat în câteva luni dintr-un campion autohton al bateriilor pentru vehicule electrice într-o companie care se luptă să rămână pe linia de plutire, din cauza problemelor de producție, pierderea unui client major și lipsa de finanțare.
În mod paradoxal, menită să reducă dependența Europei de bateriile chinezești, gigafabrica Skellefteå a ajuns la mâna tehnologiei din China. De aici a început și declinul.
Northvolt se confruntă cu probleme tehnice uriașe după ce a folosit echipamente furnizate de partenerul său chinez, Wuxi Lead. Utilajele se defectează foarte ușor și nu pot fi remediate decât de către operatori chinezi. Astfel, au fost aduși peste 500 de chinezi să lucreze în fabrică.
Lucrătorii din fabrică au fost nevoiți să traducă din chineză cu google translate pentru a înțelege cum funcționează mașinile.
Industria auto, afectată
Northvolt este considerată ca fiind una dintre cele mai valoroase firme de tehnologie, care deține cea mai mare baterie litiu-ion din Europa, esențială pentru industria vehiculelor auto. Căderea Northvolt are efecte pe întreg lanțul, afectând masiv industria auto europeană, cu care compania a încheiat parteneriate.
Northvolt a fost fondată ca start-up, în 2016, de fostul director Tesla, Peter Carlsson. Acum, eșecul este uriaș, mai ales că Northvolt a atras parteneri care au crezut puternic în acest proiect și au investit circa 15 miliarde de euro în fabrica de baterii.
- Pentru mai multe amănunte, citește și Povestea prăbușirii gigantului Northvolt și motivele pentru care China este suspectată de sabotaj industrial
Directorul executiv al Northvolt Ett, Mark Duchesne, principala fabrică din Skellefteå a producătorului de baterii suedez, și-a dat demisia, în octombrie.
Plecarea lui Duchesne era un indiciu îngrijorător că problemele companiei nu sunt pe cale de a fi rezolvate. Astfel, Northvolt, considerată speranța Europei pentru reducerea dependenței de bateriile chinezești, începea să se confrunte cu un eșec uriaș.