Sari direct la conținut

Procesul privind prăbușirea podului din Genova începe în Italia la patru ani de la tragedie. Ce pedepse riscă vinovații

HotNews.ro
Podul San Giorgio a fost construit pentru a înlocui podul Morandi, care s-a prăbușit parțial în 2018, Foto: Piero CRUCIATTI / AFP / Profimedia
Podul San Giorgio a fost construit pentru a înlocui podul Morandi, care s-a prăbușit parțial în 2018, Foto: Piero CRUCIATTI / AFP / Profimedia

Procesul în care 59 de persoane sunt acuzate în legătură cu prăbușirea podului Morandi din orașul portuar italian Genova în urma căreia 43 de persoane și-au pierdut viața a început joi de față cu rudele victimelor, dar apoi a fost suspendat până la toamnă, transmite Reuters. Directorul companiei care trebuia să asigure siguranța pe infrastructura rutieră riscă o pedeapsă maximă de 15 ani de închisoare dacă va fi găsit vinovat.

Judecătorul a declarat că procedurile vor fi reluate pe 12 septembrie și a programat audieri până în iulie 2023. Având în vedere complexitatea cazului, este probabil ca ședințele să continue și după această dată.

Inculpații se confruntă cu acuzații care variază de la omor prin imprudență multiplă la fals în declarații. Toți au negat acuzațiile.

Podul Morandi, operat de Autostrade per l’Italia, unitatea însărcinată cu gestionarea autostrăzilor a companiei Atlantia, s-a prăbușit în plin sezon de vară, la 14 august 2018, provocând moartea a 43 de persoane și punând în evidență starea de degradare a infrastructurii italiene.

Printre cei aflați în boxa acuzaților se numără fostul director general al Atlantia, Giovanni Castellucci, care este acuzat că a pus în pericol circulația pe șosele și că a omis intenționat să ia măsuri de precauție pentru a preveni dezastrele.

El riscă o pedeapsă maximă de 15 ani de închisoare dacă va fi găsit vinovat.

„Sper că va ieși la iveală un adevăr cât se poate de obiectiv. Mai presus de toate, sper că nu se va face o justiție sumară”, a declarat Guido Alleva, unul dintre avocații lui Castellucci.

Sute de persoane au asistat la începerea procesului

Procesul se desfășoară în cea mai mare sală a tribunalului din Genova, în timp ce afară a fost instalat un cort cu ecrane video pentru a găzdui alte sute de persoane din public și jurnaliști care doresc să asiste la proces.

Procurorii au întocmit o listă de 178 de martori pe care doresc să îi cheme, inclusiv actualul director general al diviziei care se ocupă de întreținerea autostrăzilor, Roberto Tomasi, și doi foști miniștri ai infrastructurii.

Surse juridice au declarat că mulți dintre avocații inculpaților contestă concluziile unui raport de expertiză privind cauzele prăbușirii, a cărui întocmire a durat un an.

Aceștia ar putea cere instanței să anuleze raportul și să ceară unul nou.

Va fi un proces lung

„Se așteaptă ca procesul să fie lung și complex”, a declarat Egle Possetti, purtător de cuvânt al comitetului rudelor victimelor, a cărui soră, cumnat și doi nepoți au murit când podul s-a prăbușit.

„Sperăm că nu vor exista portițe care să întrerupă firul adevărului și al justiției care a apărut deja în cadrul anchetei”, a adăugat Egle Possetti.

Într-un document consultat de Reuters cu privire la concluziile anchetei privind dezastrul, procurorii au declarat anul trecut că prăbușirea a fost declanșată de ruperea cablurilor portante din interiorul stâlpului de susținere a celui de-al nouălea pilon al podului, care au fost roase de o atmosferă extrem de corozivă în cei 51 de ani de viață a podului.

Podul Morandi din Genova a fost demolat la aproape un an de la prăbușirea unei porțiuni a acestuia.

Podul San Giorgio a fost construit pentru a înlocui podul Morandi, care s-a prăbușit parțial în 2018, provocând moartea a 43 de persoane. Acesta a fost inaugurat în 2020.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro