Sari direct la conținut

Răsturnare de situație: Google anunță că nu va mai renunța la folosirea cookie-urilor de urmărire

HotNews.ro
Logo Google, Foto: Shutterstock
Logo Google, Foto: Shutterstock

Google a anunțat într-o răsturnare neașteptată de situație că renunță la planul său anunțat cu ani în urmă de a bloca folosirea cookie-urilor de „urmărire” pe browserul său Chrome, relatează TechXplore.

Cookie-urile sunt frânturi de cod care permit unor companii terțe să urmărească activitățile utilizatorilor Chrome în mediul online. Cookie-urile au creat îngrijorare din cauză că ele permit strângerea de informații despre comportamentul utilizatorilor (în principiu, ce anume pagini web vizitează și când).

Companiile sunt interesate de aceste informații pentru a ținti utilizatorii cu reclame personalizate care să crească probabilitatea unei vânzări.

Activiștii critică de ani de zile folosirea cookie-urile ca fiind o intruziune în viața privată. Ele sunt reglementate în Uniunea Europeană și alte părți ale lumii, site-urile web fiind obligate să le ceară utilizatorilor permisiunea pentru a strânge date despre ei.

Google a anunțat în ianuarie 2020 că va renunța pe termen lung la folosirea cookie-urilor și că le va înlocui cu un „Privacy Sandbox”, un nou sistem de profilare. Gigantul tech american a declarat că această abordare nu va mai urmări activitățile individuale ale utilizatorilor.

Google anunță că nu va renunța la cookie-uri, fără să dezvăluie un înlocuitor clar

Implementarea „Privacy Sandbox” a fost amânată în mod repetat și companiile de publicitate online l-au criticat agresiv, susținând că noul sistem nu va face decât să consolideze dominația Google pe piață.

Argumentul acestora este că Google va deține oricum în continuare o cantitate uriașă de date private, dar că odată cu implementarea „Privacy Sandbox” ele nu vor mai fi împărtășite și cu terțe părți.

Google a anunțat acum într-un comunicat remis presei luni că, în loc să renunțe la cookie-uri, va „introduce o nouă experiență în Chrome care permite persoanelor să facă o alegere informată care se aplică pe toată navigarea web”.

Compania americană nu a oferit detalii cu privire la în ce va consta această „nouă experiență”, dar a precizat că nu va renunța nici la proiectul „Sandbox”.

CNBC amintește că Google anunțase în ianuarie că este „extrem de încrezătoare” cu privire la progresul planurilor sale de a înlocui cookie-urile.

Orice nou sistem va avea nevoie însă de aprobarea autorităților de reglementare. În Uniunea Europeană folosirea cookie-urilor intră sub incidența Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), mult mai strict decât reglementările din alte părți ale lumii.

INTERVIURILE HotNews.ro