RATB vrea sa dea 1 milion de lei pentru 5 automate de incarcare a cardurilor de calatorie care pot trimite trasee si harti pe adresa de email a calatorului
RATB vrea sa cumpere cinci aparate automate de incarcare si reincarcare a cardurilor-titluri de calatorie si pe care estimeaza ca va da aproape 950 de milioane de lei (aprox. 200.000 de euro), potrivit unui anunt publicat in sistemul electronic de achizitii publice. Pe langa functia de vinzare a titlurilor de calatorie prin cash sau card, automatele trebuie sa poata afisa harti si informatii de traseu, sa permita realizarea de trasee intre diferite puncte pe harta, precum si prezentarea timpului estimat pentru efectuarea drumului. In plus, automatele a caror interfata va fi in limba romana, engleza si franceza, vor trebui sa permita si trimiterea traseelor si hartilor catre o adresa de email furnizata de catre calator.
Potrivit anuntului de participare postat de RATB in sistemul electronic de achizitii publice, contractul de achizitie a cinci automate de vanzare de titluri de calatorie RATB are o valoare estimata de 932.500 RON fara TVA si va fi acordat dupa criteriul „pretul cel mai scazut”.
Dupa cum se descrie in caietul de sarcini, contractul prevede achizitia a cinci aparate automate care sa permita incarcarea si reincarcarea cardurilor Activ si cele dual-bancare, precum si „Encodarea si vanzarea de cartele de unica folosinta„.
In plus, aparatele vor permite „informarea calatorilor privind hartile si traseele de transport in comun” si vor putea trimite traseele configurate de catre utilizatori la o adresa de email. Interfata aplicatiei de vanzare titluri de calatorie RATB va fi in limba romana, engleza si franceza.
„Automatele de vanzare trebuie sa fie concepute modular, astfel incat sa permita adaugarea, respectiv inlocuirea de module cu costuri minime de operare. Accesul la modul de plata cu numprar (bancnote) se va face folosind alt set de chei decat cele care permit accesul la modulul principal. De la data adoptarii de catre Romania a monedei euro automatele vor putea fi adaptate cu costuri minime pentru RATB pentru plata cu moneda respectiva„, se arata in caietul de sarcini.
In plus, aparatele „trebuie sa asigure protectie importiva vandalismului si a „spalarii banilor” (automatul va returna aceeasi bancnota in cazul anularii comenzii de catre cumparator).
Automatul trebuie sa fie programat pentru a citi si scrie cardurile existente, emise de catre sistemul automat de taxare al RATB si cardurile dual bancare, in timp ce cardurile de unica folosinta (Mifare Ultralight 512biti) vor fi stocate in automat si nu vor fi incarcate cu valoare. Formatarea si incarcarea se va realiza in momentul vanzarii.
Aparatele trebuie sa aiba mai multe functionalitati pentru detectarea banilor falsi, precum si pentru contracararea eventualelor tentative de sustragere a bancnotelor „din magazii prin lipirea de materiale adezive de bancnote in scopul returnarii de catre Automat a unei sume mai mari decat cea introdusa, la anuiaiea unei tranzactii”.
Automatele trebuie sa fie dotate si cu unitati de plata prin card bancar.
„Unitatea trebuie sa accepte toate tipurile de bancnote existente in circulatie dar sa poata sa se selecteze din soft doar anumite tipuri de bancnote (de ex. bancnota de 500 lei nu va fi acceptata datorita riscului de falsuri si golirea magaziei de rest), sa ofere rest in bancnote cel putin de 3 tipuri (1,5, 10 RON). Automatul de vanzare titluri de calatorie va putea fi configurat cu costuri minime pentru acceptarea de bancnote Euro (pe costurile RATB)”, se mai specifica in caietul de sarcini.
In plus, potrivit informatiilor din anuntul RATB, noile automate trebuie sa poate afisa pentru utilizatori si informatii de traseu afisate pe harta, realizarea de trasee intre diferite puncte pe harta, prezentarea timpului estimat pentru efectuarea drumului si trimiterea traseelor si hartilor catre o adresa de email.
- „Sistemul va fi prevazut cu functionalitatea de harta digitala de transport, prin itnermediul careia un utilizator poate efectua interogari asupra reteli de transport in comun, in vederea obtinerii traseului optim intre doua puncte ale retelei.
- Harta digitala va putea fi vizualizata integral, schematic, dar si pe segmente, la regasirea unui traseu sugerat intre doua puncte. Vor fi evidentiate punctele de interschimb, daca este cazul, dar si conexiunile catre alte trasee. Informatia de parcurs va fi prezentata si cu un timp estimat, astfel incat calatorul sa poata avea o imagine completa asupra traseului.
- Interfata de utilizare va fi facila, permitand selectarea cu usurinta a punctelor de pornire si destinatie, precum si schimbarea acestora in mod dinamic, la solicitarea utilizatorului. Daca utilizatorul este multumit de rezultatele furnizate, va exista optiunea de a trimite traseul obtinut la o adresa de e-mail pe care utilizatorul o poate accesa spre exemplu de pe telefonul mobil personal dotat cu functie de email. Astfel, acesta va putea avea harta traseului la indemana permanent pe toata durata calatoriei.
- Sistemul trebuie sa fie prevazut cu posibilitatea interpretarii de POI ca destinatie (Point of interest), astfel incat calatorii care nu cunosc exact denumirea statiei destinatie, dar doresc sa ajunga la un POI cunoscut (eg, Parcul Herastrau) sa poata selecta usor POI dintr-o categorie de destinatii turistice de interes municipal major.
Garantia intregului sistem va fi de 24 luni, iar echipamentele individuale vor prezenta garantie minima 24 luni pentru toate componentele. Potrivit caietuluide sarcini, prestatorul va realiza Mentenanta sistemului, 24 ore din 24 ore inclusiv in zilele considerate, potrivit legislatiei, ca nelucratoare.
Automatele de vanzare vor fi parte integranta a sistemul automat de taxare al RATB. Reamintim ca acest sistem a fost implementat de catre firma UTI care urmare a castigarii unei licitatii publice.