Sari direct la conținut

Replica dura a Comisiei Europene in scandalul taxei de inmatriculare

HotNews.ro

Cine minte?

– 15 ianuarie 2007, premierul Tariceanu a declarat ca prin introducerea taxei de prima inmatriculare auto, Guvernul a incercat sa impiedice transformarea Romaniei in „lada de gunoi a Europei”.

– 24 ianuarie 2007: Reprezentatii Comisiei Europene in Romania au declarat ca prin eliminarea taxei, Romania nu va deveni „lada de gunoi a Europei”.

Reprezentanta Comisiei Europene amendeaza dur discursul lui Tariceanu&APIA

Replica dura a Reprezentantei Comisiei Europene in disputa privind taxa de prima inmatriculare. Prin eliminarea taxei, Romania nu va deveni “lada de gunoi a Europei”, a declarat pentru HotNews.ro Onno Simons, Insarcinat cu Afaceri in cadrul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, contrazicand astfel punctul de vedere exprimat de premierul Tariceanu.

Reprezentanta Comisiei Europene in Romania raspunde si producatorilor si importatorilor de masini noi, care au sustinut necesitatea introducerii acestei taxe.

Reprezentantii APIA declarasera la 14 ianuarie ca „APIA considera drept un demers iresponsabil incurajarea achizitiei de autovehicule vechi si poluante, intrucat orice concesie facuta celor care doresc cu orice pret profitul ne va transforma in “lada de gunoi” a Europei.

“Libera circulatie a bunurilor este una din pietrele de temelie ale pietei interne a Uniunii Europene. Masinile second hand sunt si ele bunuri si nu trebuie sa existe discriminare fata de masinile importate”, a mai spus Simmons.

Mai mult chiar, Comisia Europeana considera ca orice masuri luate de Guvernul Romaniei, referitoare la protectia mediului sau de alta natura, trebuie sa fie nediscriminatorii.

Sustinatorii taxei

Introducerea taxei este sprijinita de Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), fiind sustinuta si de premierul Romaniei care a declarat ca Romania nu vrea sa fie groapa de gunoi a Europei. ”Nu suntem lada de gunoi a Europei, sa fie foarte clar”, a declarat Tariceanu, care a completat ca autovehiculele vechi afecteaza atat circulatia, cat si mediul inconjurator.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro