S-a lansat licitația pentru repararea liniei de cale ferată Galați – Bârlad care a fost grav afectată de inundații la mijloc de septembrie
CFR Infrastructură a anunțat lansarea licitației pentru repararea unui tronson de pe linia de cale ferată Galați-Bârlad, pentru ca trenurile să poată circula din nou. Linia a fost distrusă de ape pe o distanță de 6,5 km, iar trenurile circulă numai pe o treime dintre cei 109 km. Valoarea contractului este de 48 milioane lei.
Reamintim că inundațiile grave de la jumătatea lui septembrie din zona Galați au afectat și linia de cale ferată Galați – Bârlad. Linia de cale ferată a fost afectată pe o distanță cumulată de 6,5 km, unde terasamentul a fost spălat, ansamblul șină-traversă și instalațiile de comunicații TTR distruse în totalitate, iar toate clădirile de exploatare feroviară înregistrează pagube majore.
Din 15 octombrie s-a reluat circulația trenurilor pe 39 de km dintre cei 109 km ai liniei Galați-Bârlad, compania privată TFC anunțând că trenurile circulă între Galați și Chiraftei. Sunt nouă trenuri pe zi pe sens și fac între 56 și 67 de minute.
Din 4 noiembrie compania TFC a introdus autocare de înlocuire pe distanța Chiraftei – Bârlad, biletele de tren fiind valabile și pentru călătoria cu aceste autocare.
Linia Galați – Târgu Bujor – Bârlad are 109 kilometri.
Ce spune CFR SA
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că a fost lansată licitația pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru redeschiderea circulației feroviare pe linia CF 703 Galați – Bârlad, afectată de calamitățile naturale din perioada 14-15 septembrie 2024, tronsonul cuprins între stațiile CF Foltești și Bârlad.
Valoarea financiară estimată a contractului este de 48.685.000,00 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale CNCF „C.F.R.” S.A, precum și din alte surse legal constituite.
- Lucrările vor consta în:
- demontarea suprastructurii existente;
- pregătirea terenului de bază pentru terasament (nivelare, compactare, umpluturi cu materiale locale;
- realizare umpluturi în corpul terasamentului cu materiale necoezive, așternere geotextile de separație, realizarea substratului căii de balast spălat de râu, remontarea suprastructurii cu materialele recuperate;
- înlocuirea șinelor rupte;
- completare cu piatră spartă nouă și traverse;
- lucrări tehnologice la linii (buraj, profilare și stabilizare);
- aducerea terenului la forma inițială.
Durata de implementare a contractului este de 120 de zile (4 luni), din care 30 de zile pentru proiectare și 90 de zile pentru execuția lucrărilor.
Anunţul de participare la procedura de licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP), termenul limită pentru primirea ofertelor fiind 25 noiembrie 2024.