Sari direct la conținut

Schimbare de strategie la metrou. Magistrala 5 ar putea sa nu se mai faca de la Iancului spre Pantelimon pentru ca s-a reabilitat linia de tramvai / Surse: "Se va reanaliza studiul cost-beneficiu"

HotNews.ro
Nereguli la metrou, Foto: Hotnews
Nereguli la metrou, Foto: Hotnews

Magistrala 5 de metrou se va termina la Iancului si nu va mai continua spre Pantelimon pentru ca acolo Primaria Capitalei a reabilitat linia de tramvai, a declarat marti un secretar de stat de la Ministerul Fondurilor Europene. Cu toate acestea, surse din ministerul Transporturilor au explicat pentru HotNews.ro ca decizia de a „scurta” M5 nu este luata, iar proiectul tronsonului Iancului-Pantelimon a fost gandit spre implementare pentru dupa 2023. „Se va face un nou studiu cost-beneficiu sa se determine daca renteaza acel tronson. Pana atunci, accentul va fi pe tronsonul Eroilor – Universitate – Iancului”, au explicat sursele HotNews.ro.

„S-a refacut linia de tramvai care leaga Piata Iancului de Pantelimon, motiv pentru care Magistrala 5 se va opri la statia Iancului, nu va mai cuprinde partea a doua”, a declarat, marti, secretarul de stat in Ministerul Fondurilor Europene, Emanoil Dascalu la o conferinta organizata de Capital.

„Linia de metrou e planificata pana in Pantelimon, insa intrebarea se pune daca primaria, care e beneficiarul lucrarii, e interesata si se pare ca nu e interesata. Exista finantare pentru linia spre Otopeni. Partea centrala e una pe care ne-o dorim. Vorbim de o dezvoltare a intregii zone, nu doar pentru cei care vin de la aeroport. Daca tot avem aceasta sansa, s-o facem”, a declarat Dascalu.

UPDATE 15:00 Dan Costescu, Ministrul Transporturilor: „Nu vreau sa comentez declaratiile persoanelor din alte ministere. Nu stiu pe ce se bazeaza. Probabil ca dumnealui are infromatii din alte zone.”

Cu toate acestea, surse din Ministerul Transporturilor au declarat pentru HotNews.ro ca decizia de a scurta Magistrala 5 de metrou nu este luata, iar tronsonul de la Iancului la Pantelimon a fost, mai degraba amanata pentru dupa anul 2023, timp in care se vor reface anumite calcule, iar accentul in anii ce urmeaza se va transpune pe realizarea tronsonului Eroilor – Universitate – Iancului, mult mai important din punct de evdere al traficului si al continuarii actualelor lucrari de pe M5.

Cat priveste tronsonul Iancului – Pantelimon, „se vor reanaliza anumite calcule si se va reface studiul cost-beneficiu pentru a se vedea daca aceasta portiune mai renteaza, in conditiile in care acolo s-a modernizat linia de tramvai”, au explicat sursele mentionate.

Despre modernizarile bulevardului Iancului realizate de Primaria Capitalei, puteti citi aici.

In prezent, din Magistrala 5 de metrou se afla in executie tronsonul drumul Taberei (raul Doamnei) – Eroilor 2 (Opera), cu termen de punere in functiune prima parte a anului 2017. In planurile Metrorex, dupa acest trnson ar fi urmat realizarea celorlalte tronsoane, intai Iancului – Pantelimon si apoi Opera – Universitate – Iancului, avand in vedere ca este un tronson lung, dificil de realizat pentruc a strabate zona istorica a Capitalei, dar si foarte scump.

Totusi, informatiile din ultimele luni arata ca Metrorex se va orienta in viitorul apropiat spre implementarea prioritara a proiectului de metrou spre aeroportul Otopeni, Magistrala 6. Potrivit intentiilor anuntate de autoritati, licitatia de executie ar urma sa fie lansata chiar de anul acesta, incercandu-se o finalizare pana in 2020, momentul in care Bucurestiul va gazdui meciuri de la Campionatul European de Fotbal. Totusi, sansele ca o realizare pana la acel termen sunt infime.

In acelasi timp, pe masa Transporturilor exista si proiectul modernizarii si extinderii actualei linii de cale ferata pana sub Aeroportul Otopeni, unde ar urma sa fie realizata o gara multimodala. Proiectul ar fi mult mai ieftin si ar avea sanse mai amri de realizare pana in 2020. Totusi, proiectul M6, desi costa circa 1 miliard de euro, este mult mai avansat in implementare.

Magistrala 6 de metrou pana la Aeroportul Otopeni: Cat mai e pana la inceperea lucrarilor, care sunt planurile oficiale, de unde ar putea veni banii si cand ar putea fi gata

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro