Sari direct la conținut

Scrisori din banci. Disponibilizari, tehnici de supravietuire profesionala

Dan Popa's Weblog

“Buna ziua. Lucrez la …… de doi ani. Ieri ne-am trezit pur si simplu cu o hartie pe birou prin care eram anuntati ca in urma targetului de vanzari neindeplinit, suntem pusi in preavizul de doua saptamani care anticipeaza concedierea. Cand am semnat contractul de munca, intr-adevar ne angajasem la un target de vanzari pe partea de credite de consum (unde lucrez eu), dar nimeni nu se gandea pe atunci ca va veni criza si ca vanzarile de astfel de produse intra in picaj. Contractul nu prevedea, normal, ca va veni criza asta tampita (va rog sa ma scuzati pentru formularea poate cam dura), asa ca legal, putem fi dati oricand afara pentru ca nu facem vanzari. Sigur ca nu se mai dau credite de consum, dar asta nu ni se poate imputa noua.

Sa-i trimita avertismentul acela lui Greenspan, ca el a cauzat tot ce se intampla acum.

Stiu ca dumneavoastra ati scris primul de disponibilizarile din banci. Apoi au scris colegii Dv din Business Standar, iar azi a dat ceva si Ziarul Financiar, legat de Banca Transilvania. Aceste disponibilizari nu acum au pornit, ci de circa doua luni in anumite banci de la noi. Mai discutam si noi cu colegii care lucreaza prin alte parti si care se plang ca situatia profesionala este tot mai confuza.

Vreau sa va mai spun ceva. In urma cu o luna si jumatate, cand scaderile de vanzari erau deja evidente, ni s-a spus sa atragem clienti care sa faca depozite la noi. Sa dam telefoane unor companii care aveau conturile la alte banci si sa le promitem conditii mai bune la noi, desi respectivele conditii erau oferite pe termen scurt – maxim 3 luni. Unii au reusit sa aduca cativa clienti ca sa isi poata pastra jobul, dar se gandesc cu groaza ce le vor spune acestora atunci cand promotia se va termina, iar companiile vor vedea ca au facut o alegere proasta pe termen lung.

Pe urma ni s-a spus sa venim cu sugestii pentru imbunatatirea activitatii in banca. Unii s-au apucat si au trimis mailuri cu ce considerau ei ca ar putea fi eficientizat. Dupa doua zile, a venit la noi in birou seful directiei si a inceput sa urle ca unde ne credem?, ni s-a suit la cap meseria de bancher?, ia sa ne vedem de ale noastre!

Nu va mai spun ce stresati sunt cei de la directia de recuperari. Avem un client mare care avea de rambursat circa 100.000 de euro (de fapt 98.800, ca sa fiu exacta). Omul promisese ca ramburseaza suma in 5 zile, urmand sa incaseze (tot prin noi) niste cecuri eliberate prin Spania. Pana acum 3-4 luni, eram ingaduitori cu el pentru ca ruleaza prin banca noastra zeci de milioane de euro anual. Acum insa, criza provoaca de-a dreptul mitocanii. Una din fetele de acolo a fost pusa sa sune la compania respectiva si sa-i ceara CFO-ului sa vina cu banii in 24 de ore. Ala saracul a venit dupa 3 zile cu 90.000 de euro, urmand sa aduca peste alte 2-3 zile diferenta de 8.800 euro. Ei bine, seful directiei a pus-o pe fata sa-l sune pe acelasi CFO in aceeasi zi in care a adus banii, sa-i transmita ca daca nu vine in 24 de ore cu diferenta, banca va trece la masurile legale si ca pana la recuperarea debitului, banii ii vor fi retinuti angajatei din salariu, timp de 10 luni. Ceea ce nici nu stiu daca e legal sau nu, dar in fine….

Una peste alta va dati seama ca o firma care aduce lichiditati de 90.000 de euro intr-o zi, nu are mari probleme in a mai face rost de 8.000 de euro.. in plus relatia cu firma in cauza a fost total compromisa. Cum sa te comporti asa, cand omul si-a achitat 90 la suta din datorie de bunavoie? Si asta e numai un caz…

Citeste si comenteaza pe Dan Popa’s Weblog.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro