Sefii CME, compania-mama a Pro TV: Discutam vanzarea activelor secundare. Televiziunile raman esentiale pentru cresterea noastra pe viitor. Plus: explicatii pentru evolutia operatiunilor din Romania
Compania CME, ce detine in Romania Pro TV, este „angajata activ intr-un proces cu mai multe parti interesate pentru a vinde activele noastre secundare”, active existente in special in Romania si Republica Ceha, a declarat Michael Del Nin, co-CEO al CME, intr-o teleconferinta ce a urmat, miercuri, anuntului referitor la rezultatele financiare ale grupului international in primul trimestru. In contrast, el a prezentat televiziunile grupului drept active „nu doar esentiale, ci (…) elemente centrale pentru cresterea companiei pe viitor”. In aceeasi teleconferinta, sefii CME au explicat, intre altele, de ce au stagnat incasarile din publicitate din Romania, in timp ce s-au dublat veniturile de la cablisti.
- CME a anuntat, miercuri, rezultatele financiare pe primul trimestru, ce arata o imbunatatire considerabila fata de primele trei luni ale anului trecut . In raportul financiar detaliat, compania precizeaza ca, in Romania, veniturile nete totale au crescut cu 18% fata de T1 2013, atingand 49,6 milioane de dolari. Veniturile din publicitate s-au ridicat la 24,43 milioane de dolari, in crestere cu doar 0,5% fata de T1 2013, dar in scadere usoara, de 1,7%, la paritate constanta a monedei. Veniturile provenite de la cablisti si din abonamente au crescut, insa, cu 110,9%, de la 5,09 milioane de dolari la 10,7 milioane de dolari, in conditiile in care postul Pro TV a fost retras anul trecut din regimul „must carry”. Veniturile din alte activitati au crescut cu 14,7%, pana la 14,48 milioane de dolari.
- Pe bursa, dupa anuntarea rezultatelor, actiunile CME au cunoscut miercuri un salt cu 10,82%
In teleconferinta ce a urmat prezentarii rezultatelor – transcrierea careia este disponibila pe SeekingAlpha.com, Christoph Mainusch si Michael del Nin, co-CEO ai CME, au vorbit atat despre intentiile de vanzare a unor active – despre care, in ultima jumatate de an, au circulat numeroase informatii si speculatii pe piata – cat si despre asteptarile lor de la evolutia la nivel de grup si la nivel local, inclusiv in Romania, in 2014. Ei au aratat si de ce, in Romania, veniturile din publicitate au stagnat, cu toate ca Pro TV a atins audiente-record in special in luna martie.
Ce au spus sefii CME in teleconferinta prezentata de SeekingAlpha.com:
- Asteptarile evolutiei la nivel de grup pentru tot anul 2014: Michael Del Nin – Anticipam ca profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) in 2014 sa se ridice la 80-90 milioane de dolari
- Intentiile de vanzare: Michael Del Nin – CME se asteapta sa completeze instrainarea companiei cehe de distributie de film Bontonfilm in trimestrul al doilea. „Suntem angajati activ intr-un proces ce implica un numar de parti interesate pentru a vinde celelalte active secundare ale noastre”, active prezente in special in Romania si Republica Ceha. Dar „este important sa accentuam ca acestea sunt total separabile de activele noastre de baza, cele de radiodifuziune, din acele tari (…). Activele de radiodifuziune nu sunt doar esentiale. Datorita istoriei, dimensiunii si importantei lor strategice, ele sunt inima companiei si centrale pentru cresterea sa pe viitor. Cresterea incepe anul acesta”
- Despre restructurari: Michael Del Nin – planul de restructurare finalizat in 2013 va aduce economii legate de personal estimate la 30 de milioane de dolari. In primul trimestru din 2014 CME lansat inca un plan de restructurare ce va rezulta in economii suplimentare in anumite tari; Christoph Mainusch – „schimbarile nu vizeaza doar reducerea costurilor. Ele tin de felul cum facem afaceri”, CME avand acum „o filosofie de management diferita” ce pune accent pe „leadership si raspundere la nivel local”
- In privinta cresterii veniturilor provenite din tarife aplicate cablistilor: Christoph Mainusch – Nu va mai exista un salt ca cel facut dupa ce CME si-a schimbat strategia in aceasta privinta (n.red.: decizia a fost luata cand Adrian Sarbu era inca la conducerea grupului international). Va mai exista o crestere, dar mai redusa.
- Despre stagnarea veniturilor din publicitate pe piata romaneasca: Christoph Mainusch – Veniturile din vanzarile pe baza de GRP (gross rating point, moneda de schimb in publicitatea TV – n.red.) au ramas la acelasi nivel ca in 2013. Scaderea (la paritate constanta a monedei – n.red.) a rezultat intr-o scadere usoara in zona product placement si in cea a sponsorizarilor. (…) Credem ca la nivelul intregului an piata va creste usor, iar noi nu vom scadea, probabil vom creste cu piata.