Sari direct la conținut

Statul chinez cere companiilor auto să-și înghețe temporar planurile de extindere în Europa

HotNews.ro
Statul chinez cere companiilor auto să-și înghețe temporar planurile de extindere în Europa
Masina a companiei chineze Changan (sursa foto Sun Weitong / Xinhua News / Profimedia)

Autoritățile din China le-au cerut companiilor auto din cea mai mare piață mondială să oprească temporar planurile de expansiune în Europa, până se vor finaliza negocierile pe tema taxelor vamale mari impuse de statele europene mașinilor electrice produse în China.

Publicația Bloomberg scrie că o marcă din China a renunțat pentru moment la ideea de a asambla mașini în Italia, în timp ce alt brand a anulat un eveniment de lansare în Europa.

Directiva nu este una obligatorie pentru companiile auto chineze, însă autoritățile de la Beijing vor să vadă cum se vor termina negocierile cu reprezentanții CE pe tema taxelor vamale cuprinse între 8 și 35%, taxe care vor intra în vigoare la final de octombrie.

Beijingul cere companiilor auto să pună pentru un timp „stop” planurilor de a începe producția în Europa, existând și teama că, dat fiind faptul că vânzările de mașini electrice au scăzut în UE, nu va exista cerere pentru numărul important de mașini care ar urma să fie asamblate de brand-urile chineze. Pesimismul este legat și de faptul că unele țări europene, inclusiv România, au micșorat subvențiile acordate cumpărătorilor de mașini full-electrice, iar vânzările s-au înjumătățit în unele țări, în ultimele două luni.

Compania Dongfeng ar fi renunțat pentru moment la ideea de a asambla mașini în Italia, în timp ce marca Changan Automobile a anulat un eveniment care ar fi trebuit să se țină la Milano, unde urma să fie lansate câteva modele pe plan european. Marca a motivat anularea, invocând negocierile dintre Europa și China.

O altă companie chineză – Chery Automobile – a mutat pentru octombrie 2025 începerea producției la o uzină din Spania, fiindcă analizează implicațiile pe care noile taxe le vor avea asupra valorii investiției necesare pentru a porni producția.

Piața europeană rămâne atractivă pentru companiile auto chineze, fiindcă ele pot vinde mașinile la prețuri mult mai mari decât pe piața de origine. Fără aceste noi taxe vamale care intră curând în vigoare, multe modele chineze ar fi sensibil mai ieftine decât modelele concurente ale unor mărci europene.

INTERVIURILE HotNews.ro