Consiliul General Bucuresti se intruneste luni, la solicitarea PNL si USR, intr-o sedinta extraordinara pe tema situatiei economice a companiilor municipale
Consiliul General al Municipiului Bucuresti ar urma sa se intruneasca intr-o sedinta extraordinara luni, la solicitarea PNL si USR, pentru a discuta despre situatia economica a celor 22 de companii municipale si a RADET si Elcen. Nu este insa sigur ca va exista cvorumul necesar, in conditiile in care prezenta reprezentantilor PSD si ALDE este incerta, scrie News.ro.
„Eu nu cred ca va fi cvorum la sedinta de maine, convocata de consilierii din opozitie, la initiativa PNL. Cred ca majoritatea PSD-ALDE-PMP nu se va prezenta, desi bucurestenii au nevoie sa afle de ce au platit in 2017 cate 100 de euro fiecare pe aceste firme”, a scris duminica pe Facebook consilierul general Catalin Deaconescu, dand asigurari ca opozitia va continua sa faca lumina in activitatea acestor companii.
Sedinta extraordinara a CGMB este programata luni, de la ora 15.00, iar pe ordinea de zi ar trebui sa se afle 24 de puncte, in conditiile in care grupurile PNL si USR au cerut presedintilor Consiliilor de administratie si directorilor generali ai companiilor sa puna la dispozitia consilierilor informatii despre executiile bugetare pe anul 2017, lista de achizitii publice, precum si planul de afaceri pe anul 2018.
Astfel, directorii companiilor municipale si presedintii Consiliilor de Adminsitratie sunt asteptati sa dea detalii despre executiile bugetare pe anul 2017, lista achizitiilor publice realizate si tipul de proceduri utilizate, numarul de angajati pe care i-au avut companiile la sfarsitul anului, cuantumul chiriei lunare pentru sediu, planul de afaceri pentru anul 2018, precum si previziunea bugetelor companiilor pentru acest an.
De asemenea, consilierii PNL si USR solicita informatii si in ceea ce priveste situatia RADET, progresele facute in transformarea sa din regie in societate comerciala, situatia economica si planul de afaceri pe 2018, precum si a ELCEN.
„Ideea este asa: noi, opozitia, putem convoca sedintele CGMB, dar nu avem cvorumul necesar pentru a le asigura desfasurarea. Acesta este un test pentru Gabriela Firea/PSD/ALDE: daca nu vor veni la sedinta si nu vor asigura cvorumul, atunci toata vorbaria despre transparenta cheltuirii banilor bucurestenilor face cat o ceapa degerata. Este sansa domniei sale de a-i lasa pe bucuresteni sa-i cunoasca pe cei 24 de directori carora le-a pus in brate doar in 2017 circa 200 de milioane de euro, peste 20% din bugetul PMB!”, a scris consilierul general PNL Ciprian Ciucu pe pagina sa de Facebook.
CGMB a aprobat, pe 11 aprilie, infiintarea urmatoarelor firme: Compania Municipala Tehnologia Informatiei Bucuresti SA, Compania Municipala Sport Pentru Toti SA, Compania Municipala Managementul Transportului Bucuresti SA, Compania Municipala Publicitate si Afisaj Bucuresti SA, Compania Municipala Paza si Securitate Bucuresti SA, Compania Municipala Iluminat Public Bucuresti SA, Compania Municipala Imobiliara Bucuresti SA, Compania Municipala Intretinerea Arborilor si Spatiului Verde Bucuresti SA, Compania Municipala Protectie Civica si Voluntariat Bucuresti SA si Compania Municipala Eco Igienizare Bucuresti SA.
Consilierii au aprobat, in sedinta de consiliu din 29 martie, infiintarea firmelor: Compania Municipala Dezvoltare Durabila Bucuresti SA, Compania Municipala Energetica Bucuresti SA, Compania Municipala Consolidari SA, Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje Bucuresti SA, Compania Municipala Parking Bucuresti SA, Compania Municipala Managementul Traficului Bucuresti SA, Compania Municipala Medicala Bucuresti SA, Compania Municipala Turistica Bucuresti SA, Compania Municipala Parcuri si Gradini Bucuresti SA si Compania Municipala Agrement Bucuresti SA.
De asemenea, proiectul privind infiintarea Trustului de Cladiri Metropolitane Bucuresti SA a fost aprobat in sedinta CGMB din 30 ianuarie.
Firmele Primariei Capitalei au ca actionar majoritar Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Acestea au ca activitati dispecerizarea transportului de persoane in regim de taxi, producerea si furnizarea energiei electrice si termice, iluminatul public, administrarea si dezvoltarea infrastructurii spitalicesti, servicii in tehnologia informatiilor, promovarea Bucurestiului ca destinatie turistica, administrarea parcurilor si gradinilor publice, administrarea spatiilor publicitare, intretinerea arborilor situati pe spatiile verzi publice din Capitala, paza obiectivelor care apartin Primariei Municipiului Bucuresti, consolidarea cladirilor cu risc seismic, coordonarea si consultanta proiectelor de infrastructura mare ale Capitalei, gestionarea fondul imobiliar al orasului, administrarea drumurilor, administrarea parcarilor publice, managementul sistemelor integrate de trafic, precum si activitati de voluntariat, constructia de locuinte sociale si activitati de dezinsectie si deratizare.
Primaria Capitalei a desfasurat un targ de joburi pentru a angaja in aceste firme, municipalitatea anuntand ca peste 20.000 si-au depus CV-urile. Edilul spunea atunci ca este in cautarea unor „oameni competenti” – atat cu studii superioare, cat si cu studii medii si ca infiintarea Holdingului Municipal – care cuprinde 22 de societati – reprezinta viziunea ei despre administratie.