Măsuri împotriva răspândirii COVID-19 în asigurări: Limitarea contactului uman și a deplasărilor, lucru de acasă și folosirea serviciilor online
Lucrul de acasă pentru o parte a angajaților, limitarea contactului uman și a deplasărilor și recomandarea folosirii serviciilor online sunt câteva dintre măsurile anunțate de unii asigurători pentru prevenirea răspândirii virusului COVID-19. Notificarea online a daunelor, facilitarea inspecțiilor de daună la distanță în baza transmiterii electronice a documentelor și fotografiilor avariilor, programarea online la medici în cazul asigurărilor de sănătate, precum și plățile online sunt unele dintre serviciile electronice furnizate de unii asigurători.
1. Asirom VIG a anunțat marți, 17 martie, măsurile luate în contextul epidemiei de coronavirus astfel:
– Limitarea contactului uman și a deplasărilor, precum și implementarea lucratului de acasă pentru peste 50% dintre angajați sunt doar câteva dintre măsurile luate pentru siguranța clienților și a angajaților.
– Ca măsură preventivă împotriva răspândirii coronavirusului, Asirom VIG recomandă folosirea online a serviciilor sale, respectiv:
– Notificarea online a daunelor: Daunele auto, locuință și bunuri pot fi notificate online, direct pe asirom.ro, în mai puțin de 10 minute. Pentru celelalte categorii de produse, asigurarea și notificarea daunei se pot face via e-mail. Toate informațiile sunt disponibile pe pagina Daune Online.
– efectuarea plăților online și pune la dispoziție mai multe variante, de la cea mai simplă – plata direct pe site folosind codul de referință de pe înștiințarea de plată, până la MyAsirom, portalul prin care clienții își administrează tot portofoliul de asigurări, Internet Banking, direct debit sau aplicația PAGO. Toate metodele de plată sunt disponibile pe https://asirom.ro/modalitati-de-plata.
– În cazul asigurării de sănătate, clienții se pot programa la medic online prin intermediul sistemului de programări www.docbook.ro.
– Andrei, asistentul virtual din Info Center-ul Asirom de pe pagina de start al site-ului este pregătit să răspundă oricăror întrebări, astfel încât să fie posibilă evitarea deplasării într-un sediu al companiei.
– Toate produsele de pe site au formular de contact pe care clienții îl pot completa, pentru a fi contactați ulterior de un consultant din localitatea de domiciliu.
– Agenții pot fi contactați prin telefon, compania este prezentă pe Facebook, iar de pe portalul myasirom.ro se poate administra întreg portofoliul de asigurări, active sau expirate și se pot plăti ratele online.
2. Allianz-Țiriac Asigurări este un alt asigurător care a anunțat recent măsuri suplimentare în contextul răspândirii noului coronavirus COVID-19 la nivel național, prin:
– facilitarea inspecțiilor de risc la distanţă;
– facilitarea inspecțiilor de daună la distanţă, în baza transmiterii electronice de către clienți (persoane fizice şi persoane juridice) a documentelor necesare şi fotografiilor avariilor, fără a fi necesară întâlnirea cu un inspector constatator.
În cazul daunelor auto:
– nu este necesară deplasarea la un centru de constatare şi interacţiunea directă cu inspectorul constatator. Măsura nu se aplică în caz de daună totală sau furt.
În cazul daunelor la bunuri:
– promovarea modalităţii de efectuare a constatării de către clienții persoane fizice (autoconstatare) a daunelor produse bunurilor asigurate.
– efectuarea constatărilor daunelor la bunuri, prin acordarea de asistenţă la distanţă din partea reprezentanţilor de daune ai companiei, pentru toţi asiguraţii (persoane fizice şi persoane juridice).
– măsurile sunt aplicabile în funcţie de severitatea avariilor şi a evaluărilor efectuate de specialiştii de daune, iar clienţii vor primi instrucţiunile adecvate privind modul de instrumentare a daunelor.
În cazul daunelor de viaţă şi sănătate:
– compania a implementat deja platforme electronice de avizare şi gestionare a daunelor, care sunt deja cunoscute în rândul clienţilor şi partenerilor de afaceri.
Măsurile menţionate sunt doar o parte din acţiunile implementate de Allianz-Țiriac până acum şi au scopul de a proteja sănătatea clienţilor, angajaţilor, colaboratorilor şi partenerilor noştri, prin reducerea la minimum a interacţiunilor şi a deplasărilor în teren, a mai spus asigurătorul.
Principalele recomandări ale Allianz-Țirac pentru clienții săi:
– Încurajăm clienții să folosească mijloacele de comunicare electronică și prin telefon cu agenții și consultanții noștri.
– Clienții pot achiziționa online polițe auto, de locuință și călătorie, pot notifica daune (pentru polițe auto, de locuință, călătorie, sănătate sau viață) și pot plăti primele de asigurare.
– Aplicația Allianz-Țiriac Mobile permite, pe lângă achiziția de polițe (RCA și călătorie), plata primelor și notificarea daunelor, și vizualizarea polițelor de asigurare și a înștiințărilor de plată scadente, efectuarea de modificări pentru polițele de viață cu componentă investitională (transferuri de unități, redirecționări de prime și plăți suplimentare), vizualizarea situației contului investițional sau modificarea datelor personale.
– serviciul Claims Tracker – o soluție 100% digitală pentru urmărirea modului de soluționare a daunelor Casco pentru persoane fizice.
3. Uniqa Asigurări este un alt asigurător care a anunțat recent măsuri împotriva răspândirii COVID-19:
– Începând de luni, 16 martie 2020, activitatea de la nivelul sediului central al Uniqa Asigurări și Uniqa Asigurări de viață se va desfășura în regim de lucru de acasă, pentru a limita riscurile generate de evoluția pandemiei de coronavirus în zona București-Ilfov.
– Într-o prima fază, măsura vizează perioada 16-31 martie 2020, urmând a se decide cu privire la prelungirea acesteia, dacă situația o va impune.
– Compania spune că a început implementarea măsurilor de limitare a riscurilor de infectare cu coronavirus încă din luna februarie, în baza unui plan de acțiune recomandat la nivelul grupului internațional, care vizează toate unitățile teritoriale ale companiei.
– În următoarea perioadă, o parte cât mai mare din interacțiune va fi migrată către zona online, clienții având la dispoziție canale digitale pe care le pot accesa pentru a menține relația cu compania. Astfel, un call-center este disponibil pentru a prelua solicitarile clienților telefonic, la numărul 0374 400 400, cu program non-stop, precum și la adresa de email mailto:info@uniqa.ro.
– Activitatea de notificare a daunelor pentru asigurările CASCO și de locuință este preluată de către asistentul digital ANA, disponibil oricând și oriunde pentru clienții, la adresa https://daunerapide.uniqa.ro și susținut de o echipă de specialiști.
– În cazul daunelor care nu pot fi avizate prin intermediul asistentului digital ANA și sunt anunțate prin centrul de contact, clienții urmâand a fi contactați telefonic pentru a transmite prin email documentele și fotografiile necesare finalizării procesului de constatare.