Consilier prezidențial pe educație: Varianta finală a proiectului „România Educată” va fi lansată după discuţii la nivel politic / Cele trei condiții pentru digitalizarea întregului sistem de educație
Consilierul prezidenţial Ligia Deca a anunţat, marţi, că varianta finală a proiectului „România Educată”, care va fi lansată în „scurt timp”, după o serie de discuţii la nivel politic, are o secţiune dedicată exclusiv digitalizării.
„Această secţiune se bazează pe prevederile Legii Educaţiei, care, încă, unele dintre ele mai trebuie aprofundate şi puse în practică. Însă, în acelaşi timp, include şi măsurile iniţiale care se aflau în raportul pus în dezbatere publică, elemente din Strategia Smart Edu realizată de către Ministerul Educaţiei, care şi ea, la rândul său, se află într-o etapă de consultare, încorporând, practic, lecţiile pe care pandemia ne-a învăţat, într-un fel, să le învăţăm în ultimul an şi jumătate. Această secţiune de ‘România Educată’ include şi preia elemente din Planul de Acţiune pentru Educaţie Digitală 2021-2027 al Comisiei Europene”, a afirmat Deca, în cadrul dezbaterii „Reforma digitală a Educaţiei”, organizată de Edupedu.ro, UiPath Foundation şi Brio.ro, citează Agerpres.
Potrivit consilierului prezidenţial, pe parcursul acestei veri vor avea loc o serie de discuţii politice mediate de către preşedintele Klaus Iohannis.
„Pe parcursul acestei veri vor avea loc o serie de discuţii politice mediate de către preşedintele României pentru a avea asumările necesare, în aşa fel încât începând cu sesiunea parlamentară următoare să aibă loc dezbaterile parlamentare necesare pentru eventualele modificări ale cadrului normativ”, a explicat Deca.
Trei condiții pentru digitalizarea sistemului de educație din România
Ea a precizat că trebuie îndeplinite trei condiţii de bază privind digitalizarea întregului sistem de Educaţie: acces în toate şcolile la o reţea de internet de mare viteză; existenţa unui laborator de informatică funcţional în fiecare unitate de învăţământ, dar şi cadre didactice „alfabetizate digital”.
„Din perspectiva proiectului ‘România Educată’ pentru a putea să ne gândim la digitalizarea întregului sistem de Educaţie şi pentru a avea un nivel mulţumitor, dacă nu unul bun de competenţe digitale în rândul populaţiei, avem nevoie de trei condiţii de bază. Prima condiţie ar fi accesul la reţea de internet de mare viteză pentru toate şcolile din România, din toate localităţile, o a doua condiţie ar fi existenţa unui laborator de informatică funcţional în care să existe suficiente resurse hardware, dar şi acces la resurse soft şi, în acelaşi timp, avem nevoie de existenţa unei mase critice de cadre didactice alfabetizate digital în fiecare unitate şcolară, în aşa fel încât aceste resurse atât de conectare, cât şi resurse fizice de tip laborator sau alte tipuri de resurse să poată să îşi atingă scopul, adică să asigure formarea elevilor şi, în acelaşi timp, să facă din procesul educaţional unul modern”, a susţinut ea.
Ea a amintit că aproximativ o treime din fondurile direcţionate pe componenta „România Educată” din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă vizează digitalizarea.