Profesoară de informatică: Majoritatea curriculei a făcut ca profesorul să rămână cu spatele la clasă, cu fața la tablă și cu copiii în bănci
Din păcate, majoritatea curriculei și majoritatea mijloacelor de învățare au făcut ca profesorul să rămână cu spatele la clasă, cu fața la tablă și cu copiii în bănci, a declarat Daniela Lica, profesoară MERITO de Informatică, director la Centrul Județean de Excelență Prahova. „Dacă vom continua în această poziție să tratăm educația, așa ne vom trezi și peste încă 30 de ani”, spune ea, la summit-ul Romanian Business Leaders.
Potrivit acesteia, a dezvolta competențe, „să pot să asimilez cunoștințe, să dezvolți abilități, atitudini la copii înseamnă, mai presus de toate, să reușești să te adaptezi tu, ca sistem de educație, la lumea în care trăim și la nevoile ei”.
• Se spune că în 15 ani jumătate din meseriile actuale vor dispărea sau vor fi schimbate radical. Atunci copiilor trebuie să le dezvoltăm niște competențe cu care să facă față acestor schimbări.
„Cred că România are mare nevoie de ajutor. În ce sens? Infrastructura educațională este foarte precară. Stau să mă gândesc ce se poate face. Ce se poate face să venim în sprijinul profesorilor foarte slab formați și pregătiți din acest punct de vedere? Ce se poate face într-o școală unde nu există conectivitate? Ce se poate face cu niște copii care nu au văzut în viața lor device-uri (dispozitive n.r.) sau o tabletă grafică elementară? Trebuie să venim în ajutorul lor”, a mai afirmat Lica.
• Mă gândeam. E posibil să se realizeze pe plan european o platformă de laboratoare VR ca să vină să înlocuiască această lipsă sau să completeze lipsa acestor tehnologii din școli?