UPDATE Femeia din Constanța care a murit în timp ce încerca să scape din locuința cuprinsă de incendiu a căzut de la etaj sub ochii pompierilor, veniți fără scară și saltea / Explicațiile halucinante ale ISU

de I.H.     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2021, 14:04 Actualitate | Esenţial


incendiul din Constanta
Foto: ISU Dobrogea
O femeie de 56 de ani din Constanța a murit marți după ce a căzut de la balconul apartamentului de la etajul 6, cuprins de un incendiu violent. Ea ieșise pe balcon pentru a scăpa de flăcările din locuință și a așteptat acolo minute bune să fie salvată. Pompierii veniți la fața locului nu aveau însă nici autoscară și nici o saltea pe care femeia să poată sări, așa că au privit neputincioși cum femeia a căzut, în timp ce încerca să coboare pe zidul blocului, din balcon. Explicațiile ISU Constanța: autoscara a trebuit adusă de la 8 kilometri distanță și a ajuns la două minute după ce femeia a căzut în gol, iar saltea nu există în dotarea pompierilor.



Incendiul violent a izbucnit într-un apartament de la etajul 6 al unui bloc de pe bulevardul Mamaia din Constanţa. Potrivit presei locale, bărbatul aflat în apartament a reușit să se salveze fugind pe scări. Soția lui s-a întors să ia ceva din apartament. Apoi, ea a ieșit pe balcon, în încercarea de a se salva. A stat până când flăcările s-au apropiat de ea, apoi a încercat să coboare pe zidul blocului. Ea a căzut însă în gol, iar echipajul medical sosit la fața locului nu a mai putut să o salveze și a fost declarat decesul.


Femeia a căzut de la etaj sub privirile pompierilor de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Constanța, care au ajuns acolo la scurt timp de la apelul la 112. Ei au venit însă fără autoscară și fără o banală saltea, astfel că au fost spectatori ai momentului în care femeia s-a prăbușit în gol de la etajul 6. Pe rețelele de socializare au fost postate imagini cu momentul șocant în care femeia cade de la balconul din care ieșea un fum negru, în timp ce în fața blocului se afla mașina ISU, cu cel puțin 3 pompieri.

Contactat de Hotnews.ro, purtătorul de cuvânt al ISU Constanța, Anca Chiriță, a spus că pompierii au mers fără saltea pentru că nu există așa ceva în dotarea ISU.

Cum e posibil ca ISU să nu aibă în dotare o saltea? "Pentru că inspectoratul nu este dotat, nu există în dotarea Inspectoratului nicio saltea. Au fost la un moment dat și s-au înlocuit cu alte mijloace de intervenție la înălțime - autoscări mecanice", este răspunsul reprezentantului ISU.

Pompierii aflați la fața locului nu aveau însă nici autoscară.

Întrebată cum a fost totuși posibilă o astfel de tragedie, sub ochii pompierilor, Anca Chiriță a răspuns: "Se vor verifica toate aspectele". Convorbirea s-a întrerupt, iar reprezentantul ISU nu a mai putut fi contactat.

ISU Dobrogea a transmis, printr-un comunicat de presă, că la detașamentul care a intervenit la incendiu nu există în dotare o autoscară, astfel că aceasta a trebuit adusă de la un alt detașament, aflat la o distanță de 8 kilometri. Concluzia cinică: Autoscara a ajuns la fața locului la exact două minute după ce femeia a căzut în gol.

Explicațiile oficiale ale ISU:
  • "Apelul la numărul unic de urgență 112 a fost preluat de dispecerul ISU Constanța la ora 09.14
  • La ora 09.15 au fost alertate simultan următoarele echipaje: 1 ambulanță SMURD tip B2, 2 autospeciale de stingere și 1 autoscară.
  • Ambulanța SMURD tip B2 și cele 2 autospeciale de stingere au fost alertate din cadrul Detașamentului de Pompieri Sublocotenent Fripis Marius Daniel Constanța Oraș, care se află la aproximativ 2 km față de locul producerii incendiului.
  • Primul echipaj care a ajuns la locul intervenției a fost ambulanța SMURD tip B2, la ora 09.21.
  • Având în vedere că la Detașamentul de Pompieri Sublocotenent Fripis Marius Daniel Constanța Oraș nu există autoscară, aceasta a fost alertată din cadrul Detașamentului de Pompieri Palas.
  • Autoscara a ajuns la locul intervenției la ora 09.27, distanța parcursă fiind de 8 km. Ora la care femeia s-a desprins de la balcon a fost 09.25.
  • Forțele aflate la locul intervenției în momentul sosirii autoscării erau 2 autospeciale de stingere, 1 ambulanță SMURD tip B, precum și 2 ambulanțe ale Serviciului Județean de Ambulanță.
  • La nivelul județului Constanța există 3 autoscări, repartizate astfel încât să acopere întreaga zonă de competență, astfel: Cernavodă, Medgidia și Constanța".
Potrivit Poliției Județene Constanța, care a deschis dosar penal in rem pentru ucidere din culpă, femeia avea 56 de ani.

IGSU anunță anchete

La câteva ore de la tragedie, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a anunțat că au fost dispuse anchete.
  • "Ca urmare a informațiilor nou apărute în cazul incendiului produs astăzi în municipiul Constanța, facem precizarea că inspectorul șef al ISU Constanța a dispus derularea unei verificări cu privire la datele de interes operativ de la momentul primirii apelului de urgență până la momentul sosirii tuturor resurselor la locul incidentului.
  • Totodată, la nivelul IGSU a fost deja constituită o comisie de verificare care se deplasează la Constanța în vederea clarificării situației și dispunerii unor măsuri ulterioare. Vom reveni cu informații suplimentare, în momentul în care vom avea datele preliminare ale comisiei”, au transmis reprezentanții IGSU.
Un caz similar

Un caz similar s-a petrecut în 2015, în Capitală. Atunci, o femeie care de circa 35 de ore amenința că se aruncă de pe o clădire din sectorul 1 a căzut în gol și a murit, tot sub privirile echipajelor de intervenție. Explicația: pompierii ISU București nu aveau în dotare perne și plase care să atenueze căderea. În cele din urmă, autoritățile ar fi făcut rost din Argeș de o saltea uriașă, însa aceasta nu a fost umflată.

"Au adus perna acolo cu o ora jumătate înainte să se sinucidă. Umflarea pernei putea să îi atragă atenția. (...) Perna are un efect limitat. Este calculată pentru o persoana cu aproximatv 100 de kg, de la o distanță de 20-25 de metri. Daca persoana vrea sa se omoare, daca vede alta persoana, oricum se muta și se arunca", declara atunci șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















32944 vizualizari

  • +66 (74 voturi)    
    ... (Marţi, 16 februarie 2021, 14:07)

    tirolez [utilizator]

    N-au de-aia, n-au de-ailalta, dar bani pentru masinile scumpe ale sefilor din orice institutie a statului mereu vor fi. Bani pentru deplasari in interes de serviciu, schimburi de experienta, "perfectionari"(tot pentru sefi).
    • +17 (19 voturi)    
      N-avem de niciunele (Marţi, 16 februarie 2021, 16:19)

      RobertM70 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Exact. Sa nu uitam insa ca avem bani oricand si pentru arme. Marim in continuu bugetul pentru 'servicii' (S.R.I - Hexipharma, S.P.P. - Bode + Tuareg) dar si pentru eternul si mult prea performantul M.A.I. (Carmen Dan, Vela, Bode).
    • +6 (18 voturi)    
      De obicei in astfel de situatii oamenii incearca (Marţi, 16 februarie 2021, 16:32)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      sa ajute. Nu a incercat nimeni sa arunce pe locul pe care probabil ar fi cazut o plapuma, ceva perini, o saltea, ceva ce putea atenua impactul? Sansele erau foarte, foarte mici dar poate . . .
      Momentele de la producerea incendiului, observarea lui, apelarea 112 , sosirea pompierilor si inceperea actiuni de stingere pot fi hotaratoare.
      Pompieri zic asa: un incendiu la inceput poate fi stins cu un pahar de apa.

      PS. Nu sunt pompier si nu am incredere in conducerea nici unei institutii a statului nostru.
    • +16 (20 voturi)    
      Un pic de prezenta de spirit... (Marţi, 16 februarie 2021, 16:46)

      Sevraj [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Eu as fi incercat sa tin balconul cu femeia sub apa, fiindca masinile erau acolo si in acelasi timp sa o linistesc pana vine scara (chiar daca nu avea efect contra fumului sau de stingere, dar poate o calma ca nu simtea caldura asa de rau)... Sa ne intelegem, femeia poate ca nu era in pericol imediat de moarte si ar fi putut avea rabdare inca 2 minute inainte sa incerce sa escaladeze blocul daca cineva vorbea cu ea, ii "manageria" stresul si asteptarea pana veneau cei cu scara: "Scara e pe drum, in 2 minute ajunge si va coboram de acolo", poate strigat la portavoce sau poate la statia de amplificare a masinilor ar fi facut o diferenta...
    • +22 (24 voturi)    
      Demisia ARAFAT! (Marţi, 16 februarie 2021, 16:51)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Cati trebuie sa moara si ce sa se mai intample ca cineva sa-si ia raspunderea?
      • +3 (5 voturi)    
        Asta e un inrait criminal (Marţi, 16 februarie 2021, 20:16)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        protejat de PSD etc...
    • +6 (10 voturi)    
      au votat un mascarici ani la rand... (Marţi, 16 februarie 2021, 18:11)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      au votat un mascarici ani la rand...


      le-a dat PSD ceea ce au meritat !
  • +32 (40 voturi)    
    Pompierii au autorizatie? (Marţi, 16 februarie 2021, 14:09)

    Redactia HotNews [utilizator]

    .
  • +26 (50 voturi)    
    Cum este posibil? ARAFAT stie cum e posibil (Marţi, 16 februarie 2021, 14:10)

    Kivek [utilizator]

    Arafat a decis ca cel care a murit in Belgia trebuie plimbat putin prin romania, el e seful ISU si decide totul
    • +3 (5 voturi)    
      Lugubrul "doctor" (Marţi, 16 februarie 2021, 20:13)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      raed arafat! :-(:-(:-(:-(:-(
  • +28 (40 voturi)    
    Statul roman ne vrea morti (Marţi, 16 februarie 2021, 14:13)

    emil bobu [utilizator]

    Nepasare totala.
    • +8 (8 voturi)    
      nu le pasa de noi. (Marţi, 16 februarie 2021, 19:20)

      Wn [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      eram in armata,in 1978.un tablagiu mi-a zis ca-s un bob dintr-un sac. cu mine sau fara mine sacul tot plin ramane.la fel gandesc si cei de azi.
  • -5 (37 voturi)    
    Pentru ca legile nu se respecta! (Marţi, 16 februarie 2021, 14:20)

    Entiu [utilizator]

    In Romania este debandada peste tot!
    ,,Lasa ca merge si asa”- este blestemul la romani! Guvernul are toate preocuparile, doar de condus tara nu o face.
    Presedintele nu se implica, astepta sfirsitul mandatului si noi ne-am pus nadejdea in el.etc
    • -4 (22 voturi)    
      intrebare (Marţi, 16 februarie 2021, 16:16)

      licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      cunosti atributiile Presedintelui? Nu le cunosti.
      • +3 (15 voturi)    
        siguranta nationala (Marţi, 16 februarie 2021, 17:43)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

        este una dintre atributii....

        Siguranta inseamna si sa nu mori cu zile la tine in tara
        • +1 (15 voturi)    
          analfabetism functional (Marţi, 16 februarie 2021, 17:51)

          licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Dincolo de tragedie, folositi niste termeni pe care nu ii cunoasteti.
        • +2 (10 voturi)    
          Siguranta Nationala nu are legatura cu ISU (Marţi, 16 februarie 2021, 18:22)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Pompierii sunt la ISU (Arafat) care apartine de Ministerul de Interne (PNL) deci de Guvern.

          Siguranta Nationala inseamna aprovizionarea cu alimente, combustibili, pazirea granitelor, d-astea mai mari
    • +2 (18 voturi)    
      presedintele (Marţi, 16 februarie 2021, 16:26)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Care sunt atributiile constituionale ale presedintelui ai idee? Inca mai aveti impresia ca presedintele este tatucul atotputernic ?
      • 0 (0 voturi)    
        mda (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:01)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

        asa i-a obisnuit Ceausescu, Stalin si Hitler..

        zici presedinte, si de fapt e one man show :DDD

        ala de fapt e dictator, dar na...
  • +18 (38 voturi)    
    ... (Marţi, 16 februarie 2021, 14:21)

    cartograful [utilizator]

    Si iata de ce locuintele colective ar trebui supuse autorizarii pt. securitate la incendiu. Pt. c-ar avea casa scarii si apartamentele conformate si dotate astfel incat sa asigure evacuarea. Nu va faceti probleme ca era vechi blocul, in multe cazuri n-au nici alea noi.
    O s-apara acum bombardierii sa spuna ca "autorizatia e decat o hartie boss". Da, si certificatul de deces e tot o hartie.
    • +3 (25 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 15:31)

      [anonim] i-a raspuns lui cartograful

      • +9 (15 voturi)    
        logica elementare spune ca (Marţi, 16 februarie 2021, 17:53)

        licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui

        Nu te intorci intr-un incendiu ca sa recuperezi chestii pentru ca se poate intampla sa mori. Ceea ce s-a si intamplat.
    • +6 (22 voturi)    
      Problema este (Marţi, 16 februarie 2021, 15:40)

      Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Ca daca instalezi scari de incendiu pe fatada, vei avea hoti care vor putea intra in casa la orice etaj folosindu-le. Cum se rezolva asta? Simplu: pui gratii si lacate. Asadar la incendiu vei avea scara, vei putea sa o atingi, dar nu vei putea trece de gratii.
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Marţi, 16 februarie 2021, 19:06)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        nu e doar problema scarilor de incendiu (desi e si aia) e vba si de accesele de multe ori blocate de diversi "gospodari", de locatari care depoziteaza tot felul de porcarii combustibile pe casa scarii. Nu in ultimul rand simpla echipare cu 1-2 extinctoare (2-300 lei bucata) , un minim instructaj si instalarea de detectoare de fum ar face mult mai rare asemenea tragedii. Faptul c-au ajuns pompierii cu 2 minute intarziere e mai putin relevant, puteau sa ajunga cu 2 min mai devreme sau cu jumatate de ora mai tarziu. Nicaieri nu se teleporteaza pompierii dar imbunatatirea pregatirii contra incendiilor se poate face peste tot contra unor sume/eforturi mici.
      • +1 (1 vot)    
        scuze, n-am înțeles (Miercuri, 17 februarie 2021, 1:06)

        di livio [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

        ce vruseși să zici
  • +33 (45 voturi)    
    damn... (Marţi, 16 februarie 2021, 14:24)

    sentenced [utilizator]

    Idiotii au venit sa se uite la foc, nu sa-l stinga.
  • +37 (45 voturi)    
    . (Marţi, 16 februarie 2021, 14:25)

    stoenec1 [utilizator]

    Inca un exemplu care arata cat suntem de (ne)pregatiti. Radem de vestici cu regulile lor "stupide" de "health & safety" dar aici se vede la ce sunt bune.
    • +3 (5 voturi)    
      Si la vestici au ars cladiri (Marţi, 16 februarie 2021, 17:04)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui stoenec1

      In urma cu ceva timp a ars in Londa o locuinta de saraci (orice-o insemna acest lucru). Si da, sant bogat. Sau sarac. Sau si asa, si asa.
  • +19 (27 voturi)    
    Ce scara (Marţi, 16 februarie 2021, 14:28)

    mitg [utilizator]

    In fumul ala dens cat de eficient e sa urce cineva cu scara? Poate doar daca e un copil mic merita riscul.

    Sa n-ai saltea, ce prostie ...

    Oricati bani sau oricate bijuterii ai avea in casa, nu merita sa te intorci ...
  • +19 (29 voturi)    
    Iar nici o demisie la ISU?!? Arafat? (Marţi, 16 februarie 2021, 14:29)

    vax_XXL [utilizator]

    Nu putem să ne obișnuim cu cinismul.
    Dați-vă demisia din funcția de șef ca să arătați măcar că vă pasă și că, dacă nu se iau măsuri de îmbunătățire, următorul șef are obligația morală să-și dea demisia și tot așa - până la capătul scării ierarhice.
    Nu trebuie să renunțați la meserie, trebuie doar să renunțați la funcția de șef ce nu poate aduce îmbunătățiri pentru noi.
  • +35 (39 voturi)    
    Lista de neajunsuri!!!!!!!!!!!!!!! (Marţi, 16 februarie 2021, 14:31)

    MakeRoGreatAgain [utilizator]

    Cum e posibil ca in Constanta, al 4-lea mare oras din Romania, pompierii sa vina macar o saltea daca nu scara pentru inaltimea aia?

    In Romania de zeci de ani, chiar si inainte de revolutie, toate structurile din stat sunt obisnuite sa ascunda si sa minta despre lipsuri sau neajunsuri.
    Nu exista o lista clara, sub semnatura, cu ce lipsuri avem.
    Incompetenta si nepasarea este peste tot.
    • +23 (27 voturi)    
      licitatia (Marţi, 16 februarie 2021, 15:45)

      Loyola [utilizator] i-a raspuns lui MakeRoGreatAgain

      pentru autospecialele de interventie castigate de polonezi a fost anulata prin interventia lui Arafat , oficial pentru ca , sustin colaboratorii acestuia - suma din SEAP era cu TVA ( desi la licitatiile publice niciodata sumele nu sunt cu TVA) ,neoficial pentru ca nu a castigat DELTAMED , firma amicului din facultate.
      Deci , moral, stim cine e de vina...
      • +2 (4 voturi)    
        "Errare, humanum, sed perseverare (Marţi, 16 februarie 2021, 20:23)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Loyola

        RaedArafatum!"
    • +11 (11 voturi)    
      pai (Marţi, 16 februarie 2021, 17:40)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui MakeRoGreatAgain

      or fi venit aceeasi pompieri carte s-au dus cu barca defecta la incidentul de la lacul Siutghiol unde la fel , nu si-a dat nimeni nici o demisie, ba mai mult s-a pretins ca au actionat ca la carte
  • +18 (26 voturi)    
    si se mai lauda (Marţi, 16 februarie 2021, 14:32)

    Vasile-Vasile [utilizator]

    si se mai lauda arafat ca el si prin masurile luate salveaza vieti ....
    halal prezentare, sa ii fie rusine sau macar ca nu se mai laude atat!
  • +6 (22 voturi)    
    prin comparatie (Marţi, 16 februarie 2021, 14:47)

    TrickyWicky [utilizator]

    In Uk la Grenfell au venit pompierii si le spuneau locatarilor sa ramana in apartamente. unii au iesit altii au mers dupa familii sai scoata in timp ce pompierii le spuneau prin portavoce sa ramana in apartamente.
    Au ars de vii 72 de oameni
  • +26 (28 voturi)    
    Solutia e clara (Marţi, 16 februarie 2021, 14:47)

    Orpheus [utilizator]

    Pana nu fac cativa ani grei de puscarie pentru omor din culpa nu se va indrepta nimic!
    • -5 (13 voturi)    
      Solutia e clar, dar foarte impersonala (Marţi, 16 februarie 2021, 16:18)

      licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

      Cine exact sunt cei pe care ii vrei la puscarie?
  • +5 (21 voturi)    
    cum??? (Marţi, 16 februarie 2021, 14:50)

    nahir [utilizator]

    N-a cerut nimeni pana acum demisia lui Arafat, a Guvernului si a lui Iohannis?
  • +15 (29 voturi)    
    Incompetenta managerului Arafat (Marţi, 16 februarie 2021, 14:53)

    PrivireCritica [utilizator]

    Cati romani trebuie sa mai moara pana sa fie demis Arafat? E deja de prea mult timp, a format o clica de incompetenti langa el , trebuie eliminat acest putregai ! Si nu vreau sa aud lingai, e directa lui responsabilitate ISU !
  • -1 (25 voturi)    
    o sa iasa (Marţi, 16 februarie 2021, 14:55)

    martel55 [utilizator]

    Arafat si voculescu sa ne spuna ca s-au respectat toate procedurile si nu e nimeni de vina, decat poate victima
    • +13 (27 voturi)    
      mda (Marţi, 16 februarie 2021, 15:10)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      exact, da vina pe cei actuali ca aia care trebuiau sa-si faca treaba acum 5-10 ani s-au preocupat cu furatul si cu angajarea pilelor la stat...

      tipic romanesc :DDD

      daca te pun azi sef la ISU, si maine arde un spital plin de copii si batrani, te bag pe tine la puscarie nu ??? nu pe aia dinaintea ta care trebuiau sa-si faca treaba.. nu ???
      • +5 (5 voturi)    
        Sef la ISU (Marţi, 16 februarie 2021, 17:47)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Arafat e sef de ieri?!
    • +12 (18 voturi)    
      Acum ,sincer (Marţi, 16 februarie 2021, 15:33)

      soringusar [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Cum sa te intorci intr-un apartament in flacari sa iei un obiect ???
  • +26 (36 voturi)    
    mda (Marţi, 16 februarie 2021, 14:57)

    SoulSearcher [utilizator]

    pai s-a investit masiv la jandarmerie cu gaze si gloante de cauciuc....

    tatucu` Dragnea stie... acusa iese afara curat ca lacrima si se apuca de politica...

    meanwhile oameni inca mai mor datorita hotiei si demagogiei lui si sleahtai lui care n-au facut nimic in ultimii ani decat sa traga pentru ei
  • +27 (35 voturi)    
    O gresala (Marţi, 16 februarie 2021, 15:01)

    Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator]

    Si o decizie corecta. Gresala a fost ca s-a intors sa ia ceva din apartament. Nu mai e vremea in care la un incendiu temperatura ajunge la 800 de grade dupa 15 minute (de la mobila din lemn) ci (de la plastic) temperatura ajunge la 1200-1800 de grade in 8 minute.

    Cat despre decizia si de a se arunca in gol, a fost una corecta. Chiar prin absurd daca ar mai fi rezistat in balcon cu acele flacari timp de 2 minute (pana ajungea scara) + inca 5 minute (pana era desfasurata), arsurile ar fi insemnat inca o chinuiala de 2-3 saptamani si in final tot moartea. La modul in care ardea, femeia nu mai avea nici o sansa. Marea ei gresala a fost ca s-a intors sa ia ceva. Nu face asta. Asigurati locuinta si bunurile si le veti face la loc.

    Cat despre pompieri ca nu aveau echipament, unde e mirarea?!?!?
    • +1 (7 voturi)    
      Scuze (Marţi, 16 februarie 2021, 15:23)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

      Am vrut sa dau plus dar din greseala am dat minus.
      • +11 (15 voturi)    
        Nu conteaza (Marţi, 16 februarie 2021, 15:47)

        Mica Sirena a lui Vasile Roaita [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

        Conteaza ca oamenii sa vada: nu va mai intoarceti sa luati ceva din casa arzand. Nu merita. Tot voi ati facut acele lucruri. Le veti face din nou!
    • +17 (19 voturi)    
      La interne (Marţi, 16 februarie 2021, 15:25)

      soringusar [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

      MI a avut 2 ministri incompetenti.
      Vela negocia cu interlopii si acesta de acum habar n-are pe ce lume traieste.
      Pompierii n-au saltele , scari , in Romania intra cine vrea , cand vrea, vezi emigrantii din vestul tarii.
    • +2 (2 voturi)    
      Apa la moara ISU... (Marţi, 16 februarie 2021, 20:35)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Mica Sirena a lui Vasile Roaita

      saraca femeie, nu ea e cu greseala, nu!
  • +8 (38 voturi)    
    PNL e la putere de un an si... (Marţi, 16 februarie 2021, 15:04)

    Alui [utilizator]

    Tot niste rahati ca PSD-istii sunt!
  • +21 (25 voturi)    
    dezastru national in fiecare luna (Marţi, 16 februarie 2021, 15:07)

    albastrele [utilizator]

    Faliment total in tot ce tine de stat.
    Pompierii au constatat pt prima oara ca exista si blocuri in orase.
    Daca simti miros in casa e clar ai 99,99% sanse sa mori in Romania, de la foc, de la bacterii, pericol 10in1.
    80% din toate institutiile ar trebui sa plece acasa, incompetenti si spagari sunt.
    Digitalizare si oameni competenti, doar asta ne salveaza.
    Vreti sa traiti sub impresia de viata boema la stat sau sa va acceptati (sub)nivelul de competenta si inteligenta si sa nu mai murim in spitale, pe drum, acasa, sa nu va mai omoare interlopii copii?
  • +18 (22 voturi)    
    O autoscara la Cernavoda? O autoscara!!! (Marţi, 16 februarie 2021, 15:08)

    Alui [utilizator]

    Chestia e penala!
  • +33 (37 voturi)    
    n-au saltea sau scara (Marţi, 16 februarie 2021, 15:25)

    skye [utilizator]

    dar punem pariu ca au spor de calculator si de antena?
    • +8 (10 voturi)    
      vorbeste lumea ... (Marţi, 16 februarie 2021, 16:18)

      nu conteaza cine zice [utilizator] i-a raspuns lui skye

      si uniforme cu multe bling-bling-uri ... si planificari de sedinte ... si aer conditionat in birourile conducerii ...
    • +13 (15 voturi)    
      toti cei de la ISU/IGSU sunt bugetari SPECIALI (Marţi, 16 februarie 2021, 16:24)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui skye

      ei sunt o parte dintre ESENTIALI, au niste sporuri la care tu nici nu visezi. plus ca se pensioneaza la 45 ani
  • +15 (19 voturi)    
    rock (Marţi, 16 februarie 2021, 15:33)

    cel mai ulise [utilizator]

    astia sunt aia care au venit la accidentul de la Techirgiol cu barca cu motor fara cheia de pornire a motorului ?
  • -4 (22 voturi)    
    Voi ati citit tot? (Marţi, 16 februarie 2021, 15:36)

    AndreiGr [utilizator]

    Au trecut 10 min de la efectuarea apelului 112 si caderea femeii. Vi se pare ca era floare la ureche? Si daca ajungea masina in 7 min, pana sa ajunga un pompier la ea tot treceau peste 10 min. Credeti ca alte institutii organizate de alti romani in Romania functioneaza mai eficient? Vreti sa plece Arafat si sa vina cine? Vaccinarea lu Gheorghitza nu va place. Aveti impresia ca in fiefurile PSD zbarnaie de performanta? Voi nu meritati ISU ala...dati o fuga prin Teleorman daca vreti o mostra despre cum ar fi aratat ISU fara Arafat.
    • +12 (16 voturi)    
      Rostel (Marţi, 16 februarie 2021, 16:28)

      RobertM70 [utilizator] i-a raspuns lui AndreiGr

      Problema nu e cat timp a facut masina si cat ar fi durat in teorie sa o salveze, problema e cum s-au prezentat cand au ajuns, problema e lipsa organizarii si a dotarii. Nu poti sa te uiti la situatia asta si sa zici ca au facut tot ce se putea face. Intelegi sau iti desenez?
    • +2 (12 voturi)    
      corect (Marţi, 16 februarie 2021, 16:33)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AndreiGr

      Timpii de raspuns au fost decenti, fata de alte cazuri. Si daca aveau scara sau saltea, numai pregatirea/folosirea lor dura mai mult decat cele 2min. Da' asa e cand unii scriu stiri clickbait, iar altii pun botu' la bait.
      Insa, chiar daca nu ajuta in cazul de fata, ramane discutia ca ar fi trebui sa aiba in dotare o saltea sau sa fie mai multe autospeciale cu scari.
    • +1 (1 vot)    
      cred ca era de ajuns (Marţi, 16 februarie 2021, 20:01)

      Loyola [utilizator] i-a raspuns lui AndreiGr

      sa indrepte un tun cu apa la fereastra unde era femeia.
      Banuiec ca la inaltimea aceea , la etajul 5 putea sa ajunga apa.
      Sau puteau sa o ia la fuga pe scari cu furtunul pana la apartamentul femeii sa incerce sa ajunga pe acolo la ea. In definitiv pentru ce sunt platiti? Si apoi , la 45 de ani ies la pensie pe niste sume la care eu probabil doar o sa visez desi voi cotiza vreo 45 de ani.
  • +15 (17 voturi)    
    orasul mortii (Marţi, 16 februarie 2021, 15:37)

    s_mircea [utilizator]

    Constanta, Orasul Mortii !!!
    Mori in spital de putregai ce este, iar doctorii sunt prin porumb, masini de pompieri nexam, scari nici atat.....
    Ce mai .... o bijuterie de oras, mai bine ii dai foc.
  • +7 (15 voturi)    
    Bani la bugetari! (Marţi, 16 februarie 2021, 15:40)

    john-doe [utilizator]

    De unde sa fie bani pentru saltele si scari daca bugetarimea primeste spor de uitat la TV si cascat gura toata ziua, plus ce sa mai fura la greu din banul public pe alte cai! Votati PNL+PSD!
  • +11 (13 voturi)    
    Arafat ca Arafat, pestele e stricat la cap (Marţi, 16 februarie 2021, 15:41)

    mmagic [utilizator]

    Dar pompierilor nu le este rusine sa vada murind omul in fata lor si ei nici macar o panza in care sa incerce sa-l prinda sa nu aiba ?

    Asta tine totusi de fiecare echipa de pompieri sa se auto-organizeze cu minime dispozitive pentru astfel de cazuri.
  • +11 (17 voturi)    
    Romania (Marţi, 16 februarie 2021, 15:44)

    raducutu [utilizator]

    ...este singura tara din UE unde poti muri din cauze complet absurde si de neimaginat !
  • +15 (19 voturi)    
    ? (Marţi, 16 februarie 2021, 15:46)

    Cetateanu [utilizator]

    Un oras cu zeci de blocuri (nu mai punem si (mamaia) peste 4 etaje nu are nu una ci macar 2 masini cu scara, sa nu mai punem si portul... Cat indolenta si nepasare!!!
  • +17 (19 voturi)    
    next (Marţi, 16 februarie 2021, 15:47)

    cmariusalin [utilizator]

    urmeaza politistii fara pistoale si ambulanta fara defibrilator
  • +11 (17 voturi)    
    cot poate sa coste o saltea gonflabila (Marţi, 16 februarie 2021, 15:59)

    cugetatorul [utilizator]

    si o pompa electrica de umflat? orice masina de pompieri ar trebui sa aiba aceste lucruri in dotare mai
    ales ca nu ocupa spatiu....
    • -8 (18 voturi)    
      O saltea de-aia ca-n filme? (Marţi, 16 februarie 2021, 16:55)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Dureaza 10 minute ca sa o umfli.
      Pompierii au ajuns acolo in 8 minute si tot n-au putut face nimic.
      Astfel de tragedii se intampla peste tot, indiferent ca e vb de NY, Berlin, Paris sau Viena chiar daca pompierii au sau nu au scara si saltea sau ajung la locul catastrofei in 5, 10 sau 15 minute.
      Sariti toti ca berbecii specialisti in toate sa va dati cu parerea.
      • +5 (9 voturi)    
        n-ai vrea sa intrebi (Marţi, 16 februarie 2021, 17:27)

        skye [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        "pest tot" sau macar in 4-5 tari din UE, ce echipament au in dotare, cate scari si saltele la 1000 de locuitori, cum se imparte echipamentul raportat la densitate si structura orasului, cate training-uri fac pe an, ce sporuri au si la ce varsta se pensioneaza? ca sa stim daca e la noi ca peste tot.
      • +6 (8 voturi)    
        60 secunde + 20s pentru fiecare umflare (Marţi, 16 februarie 2021, 17:28)

        cugetatorul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        cine e berbecul? (multe tari dezvoltate inca le folosesc dar asa e la noi mortui vinovat)
        https://www.rosenbauer.com/fileadmin/user_upload/catalog/en/fire-and-safety-equipment-2014-en/files/assets/basic-html/page390.html
        • -1 (5 voturi)    
          nu zau (Marţi, 16 februarie 2021, 18:00)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

          Tu citesti macar ce gasesti pe net?!?

          Vezi ca prima, aia de o "citezi" tu, este pentru sarit de la 2m. Aia de mai jos, pentru inaltimi mai mari, 5 minute, 3 operatori.
          • 0 (2 voturi)    
            5 minute era perfect (Marţi, 16 februarie 2021, 20:31)

            cugetatorul [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            dar eu as fi sarit si pe una mai mica de 60sec macar mai aveam o sansa...
          • 0 (4 voturi)    
            oricum cred ca era 20m nu 2m (Marţi, 16 februarie 2021, 20:57)

            cugetatorul [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            lipseste un 0 din cauza paginii taiate, acolo
            zice seventh floor (etajul 7) deci era buna
            si cea de 60s
  • +11 (17 voturi)    
    Coruptia ucide (Marţi, 16 februarie 2021, 16:07)

    sorance2000 [utilizator]

    Coruptia ucide!
  • +6 (14 voturi)    
    Soția lui s-a întors să ia ceva din apartament. (Marţi, 16 februarie 2021, 16:16)

    gurka [utilizator]

    ce era asa important,mai important decat viata si integritatea!
    • +1 (1 vot)    
      Zilele astea? (Marţi, 16 februarie 2021, 19:25)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui gurka

      BITCOIN !!!
  • -5 (17 voturi)    
    Știm cu toții că Arafat e de vină :) (Marţi, 16 februarie 2021, 16:37)

    Amerlocu [utilizator]

    Trebuie condamnat imediat să i se taie capul și apoi să se pună sare :)

    Asta e răsplata pentru un străin care vine între mitici, inventează un serviciu de urgență de la 0, îl dotează cumva din donații, muncește ca voluntar căte 16 ore din 24, se lutpă ani de zile cu birocrația și mafia din vechiul serviciu de Salvare iar la final scoate unul din cele mai performante servicii de urgență din Europa. Nimic nou. Evident că trebuie înjurat cu spume.:) Că dacă nu era Arafat să vezi ce servicii de urgență ca soarele de pe cer scoteau Doreii noștri patriotici ei cu 3 rânduri de burți, amante și șoferi loiali...

    Revenind la subiect, se naște totuși întrebarea ce anume a putut provoca un asemenea incendiu? Ce naiba aveau în apartamentul ăla? Cum de a devenit atât de violent cu o asemenea viteză? Sigur că mortul nu e niciodată de vină :), Dar totuși cum a fost posibil?!
    • +2 (4 voturi)    
      Uauuuu.... (Marţi, 16 februarie 2021, 21:28)

      paulbutoi [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Si pe dv v-a fermecat gargara zeului Arafat ...
      Remarcabil ; de obicei , Zeul Arafat seduce persoane mai putin sofisticate ...
      Tolontan a scris despre una din faptele eroice ale Zeului Arafat : anularea licitatiei pentru autospeciale ISU , in valoare de 600 milioane euro .
      Zeul Arafat a explicat : a fost o eroare in organizarea licitatiei , nu s-a precizat ca trebuie inclusa TVA in valoarea ofertei .
      Tolontan a scris ca - fapt / Realitate - niciuna din licitatiile anterioare organizate de DSU nu a cerut / avut TVA inclusa in valoarea ofertei ...
      Clasica lupta intre Ratiune si Sentiment : sa-l credem pe Tolontan cand aduce dovada ca Eroul Nostru National este ( doar ) un mincinos patologic ?
      A fost deschisa o ancheta ( prin toamna lui 2019 , cred ) ...
      Liniste deplina ...
      Se dovedeste ca - din fericire - nu e cazul sa avem emotii pentru Salvatorul Natiei ...
      Prietenii stiu de ce ...
      EL nu este un gargaragiu penibil ...
      EL a facut SMURD ul ...
      (Tolontan publica inregistrarea unei convorbiri telefonice , in care Zeul Arafat ii spune castigatorului licitatiei ca trebuie sa includa in oferta castigatoare si TVA , in caz contrar EL va anula licitatia .
      Tolontan publica si o captura - de pe FB , cred - anterioara inregistrarii , in care Zeul Arafat declara ca EL nu are nici un rol in licitatiile DSU... )
    • +2 (4 voturi)    
      “Avem tot ce ne trebuie”- dupa Colectiv (Miercuri, 17 februarie 2021, 0:36)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      A refuzat initial trimiterea arsilor in strainatate. I-a tinut in Romania pana au luat infectiile nosomomiale care i-au ucis!
      Sa ajungi sa depinzi cu viata de el!
  • +6 (14 voturi)    
    mai bine (Marţi, 16 februarie 2021, 16:48)

    Fyhn [utilizator]

    veneau direct aia de la pompe funebre si preafericitul.

    nu e bani de saltele si scari, domne! (la citi bani s-au furat de politicieni/mazare/psd/si altii, se cumparau saltele si scari pentru toate blocurile sau chiar pentru fiecare apartament.)

    si inca se fura de la bolnavi, saraci, orfani, batrini... politicieni hoti... dar lumea zice 'lasa'l maica...'
  • +3 (17 voturi)    
    Dati afara pe toti pompieri implicati !! (Marţi, 16 februarie 2021, 16:51)

    pakla [utilizator]

    Dar mai intai pe sefi, capitani, toti dupa rang pana la ministru .... apoi Ministru sa-si dea demisia se urgenta!!!
    Saraca femeie, moare in chinuri din cauza prostilor!
    Bine ca am plecat.
    • -3 (9 voturi)    
      Usor, usor (Marţi, 16 februarie 2021, 18:10)

      Ord [utilizator] i-a raspuns lui pakla

      hai sa gandim un pic mai intai.
      • +7 (9 voturi)    
        ! (Marţi, 16 februarie 2021, 18:31)

        chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui Ord

        asa am zis si eu, sa gandim un pic inainte si sa tragem concluziile peste alti 30 de ani.
        ca poate era de vina decedata ca nu avea airbag by default
  • +7 (9 voturi)    
    si daca ia foc un hotel la Mamaia ? (Marţi, 16 februarie 2021, 18:36)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Atunci ce face ISU? Vor sta sa se uite cum sar oamenii pe ferestra ca in 9/11?
    Chiar asa o tara de idioti sa avem?
    Daca cereau scari, saltele ,primeau...pana la urma.
  • +5 (5 voturi)    
    ??!? (Marţi, 16 februarie 2021, 20:00)

    bogdanrech [utilizator]

    N-au scară, n-au saltea, n-au tărgi! Nu e vorba de chestii sofisticate aici. Un rahat de saltea! Dintro singură pensie specială iei 7 mii de saltele! O singură scară la un oraș mare care trebuie adusă de te miri de unde? Bine că avem jandarmi pregătiți să ne bată în orice colțișor de sat, înarmați până'n gât și cu bugete colosale!!!
  • +4 (6 voturi)    
    avem catedrale si stadioane nemule (Marţi, 16 februarie 2021, 20:18)

    Coco Whistle [utilizator]

    in rest sintem un popor de hoti si doar atit.ne furam propria caciula. unitatea de pompieri trebuie desfintata.
  • +1 (1 vot)    
    Asa o fi la Constanta! (Miercuri, 17 februarie 2021, 8:58)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Aici, de cate ori Pompierii ies la alarma (blocul meu este vizavi de unitatea de pompieri) vad cum pleaca ambulanta SMURD, autospeciala de stingere, si cea cu scara!
    Nu este o unitate mare, nu au zece autospeciale, dar cele doua pleaca impreuna, am si poze!
    Nu am vazut sa iasa doar una singura ...

    Iar referitor la saltea: cu 50 de ani inurma, salteaua pneumatica ce se umfla rapid era ceva SF, dar pompierii aveau o prelata, ce era intinsa si amortiza socul caderii!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by