Fără camioane în Piața Unirii. Noi restricții anunțate de primărie / Cât de mare este pericolul de la Unirii, unde s-a tasat șoseaua deasupra pasajului
Autovehiculele cu masa de peste 3,5 tone nu vor mai putea circula prin Piața Unirii, a anunțat joi Primăria Sectorului 4. Decizia vine la o zi după ce traficul a fost restricționat în mai multe zone, în condițiile în care au fost semnalate tasări ale șoselei deasupra pasajului și deasupra planșeului Unirii.
Primăria Sectorului 4 a anunțat, printr-un comunicat de presă, că a obținut, în cadrul Comisiei Tehnice de Circulație din Primăria Capitalei, acordul de principiu pentru restricționarea accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în zona Pieței Unirii.
Astfel, după aprobarea Planului de Sistematizare și după montarea indicatoarelor (în maximum 60 de zile) accesul vehiculelor cu o greutate ce depășește 3,5 tone va fi interzis în Piața Unirii.
„Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură”, a mai transmis Primăria condusă de Daniel Băluță (PSD).
Tasări ale șoselei deasupra pasajului și deasupra planșeului Unirii
Cu o zi în urmă, primăria de sector a anunțat că circulația rutieră din zona Pieței Unirii este restricționată la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, precum și la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, după ce au fost semnalate tasări ale sistemului rutier.
În acest moment, traficul rutier în zona Pieței Unirii este restricționat pentru toate categoriile de vehicule, pe banda numărul 1, dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către bulevardul I.C. Brătianu, pe o distanță de 20-25 de metri, precum și pe banda numărul 3, sensul de mers dinspre strada Halelor-Splaiul Independenței către Mitropolie.
„Măsura a fost implementată prin semnalizare cu balize în regim de urgență după ce, în urma vizitelor în teren efectuate de specialiști, în zonele mai sus menționate, au fost evidențiate tasări ale sistemului rutier aflat deasupra planșeului Unirii și a pasajului rutier Unirii”, preciza Primăria Sector 4.
De asemenea, decizia a ținut cont de expertiza tehnică realizată în noiembrie privind planșeul Unirii și pasajul rutier care arată, în continuare că „starea tehnică este necorespunzătoare”.
Conform primăriei, studiul de fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial.
Reabilitarea pasajului Unirii a costat 12 milioane de euro
Circulația prin Pasajul Unirii a fost redeschisă în luna septembrie 2022, după ce a fost închisă timp de două luni pentru lucrări de punere în siguranță a pasajului. Lucrările au fost făcute de Primăria Sectorului 4 și au costat 12 milioane de euro.
Pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat și bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri. Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi.
Serie de accidente după redeschiderea Pasajului Unirii
De la redeschiderea Pasajului Unirii, la începutul lunii septembrie, șase vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier.
În primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus înainte de intrarea în pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă.
Pe 8 septembrie, Pasajul Unirii, proaspăt reabilitat de Primăria Sectorului 4, a fost blocat de un TIR care a acroșat limitatorul de înălțime.Apoi, pe 21 septembrie un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii din Bucureşti, după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat.
În 23 decembrie, o persoană a murit, iar alte 21 de persoane au fost rănite după ce un autocar cu aproape 50 de turiști greci au intrat în limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii din Capitală.
În luna noiembrie, Primăria Sectorului 4 a pus noi marcaje la intrarea în Pasajul Unirii, recent reabilitat, ca să atragă atenția șoferilor să nu depășească înălțimea maxim admisă, 3,5 metri. Măsura a fost luată după ce, de la deschidere, mai multe autocare au rămas blocate fiindcă nu au respectat limita de înălțime.
Noile limitatoare sunt prevăzute cu indicatoare pe care este trecută înălțimea maximă admisă, iar bara transversală a noilor porți este prevăzută cu o serie de elemente de atenționare, sub forma unei „perdele metalice.”