Sari direct la conținut

Ce se întâmplă cu drumul cu mașina spre Grecia în această vară. Circulaţia rutieră pe pod, pe o singură bandă timp de doi ani!

HotNews.ro
Plaja Kavourotrypes din peninsula grecească Halkidiki, pe brațul Sithonia, Foto: Nicolas Economou-NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia Images
Plaja Kavourotrypes din peninsula grecească Halkidiki, pe brațul Sithonia, Foto: Nicolas Economou-NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia Images

Bulgaria începe lucrări de consolidare la Podul Giurgiu-Ruse. Circulaţia rutieră pe podul peste Dunăre se va desfăşura pe o singură bandă, timp de doi ani, începând din iulie, din cauza unor reparaţii pe care le va face partea bulgară, transmite postul naţional de radio din Bulgaria, citat de Radio România Actualități. Cum va arăta drumul?

  • În încercarea de a atenua problemele de trafic, va apărea o linie de feribot, între Giurgiu și Ruse, care va transporta mașini.

La podul de peste Dunăre, pe un tronson de 1,1 kilometri se vor înlocui placa podului, pavajul asfaltic şi toate elementele metalice legate de banda de circulaţie. Costul lucrărilor se ridică la aproximativ 22 de milioane de euro.

Podul Giurgiu-Ruse reprezintă cea mai importantă legătură dintre Bulgaria și România, o structură peste care trec zilnic mii de automobile și 1.000 de TIR-uri, conform statisticilor autorităților române.

În același timp, pe timpul sezonului estival, peste 1 milion de români traversează Podul Prieteniei și Bulgaria pentru a ajunge în Grecia.

Linie de feribot pentru TIR-uri, pe traseul Giurgiu – Ruse

În paralel cu lucrările la Podul Prieteniei, pentru a diminua din ambuteiaje, autoritățile din Bulgaria au anunțat că reiau din luna iulie o linie de feribot între Giurgiu și Ruse, transmite publicația locală Jurnal Giurgiuvean.

Feribotul va transporta aproximativ 200 de camioane cu o capacitate de 40 până la 45 de tone pe zi într-un singur sens, iar timpul de transport de la granița cu Bulgaria până la granița cu România va fi de aproximativ o oră, în funcție de încărcătura acestuia.

Potrivit prefectului regional din Ruse, acest lucru va reduce la minimum inconvenientul traversării podului în timp ce se desfășoară lucrări de reparații, care includ înlocuirea completă a pavajului asfaltic, panourilor, hidroizolațiilor, precum și trasarea de marcaje.

România a reparat partea sa din Podul Giurgiu-Ruse încă din 2016

Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse peste Dunăre are o lungime de peste 2 kilometri și a fost deschis în 1954. De atunci până în urmă cu câțiva ani nu au mai avut loc reparații la structura de rezistență.

Mai exact, lucrările de consolidare de pe jumătatea românească a Podului Prieteniei Giurgiu – Ruse s-au executat în perioada 2015-2016. Contractul de reabilitare a fost atribuit în luna octombrie 2014 Asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering pentru circa 11 milioane de euro la acea vreme.

Lucrările au vizat reabilitarea structurii podului: înlocuirea integrală a sistemului rutier format din plăci prefabricate, straturi asfaltice, sablarea şi vopsirea tablierului metalic.

Românii, pe primul loc cu mașina la vacanțele în Grecia

Ruta România-Bulgaria-Grecia, cu trecere pe Podul Prieteniei dintre Giurgiu și Ruse, este cea mai circulată dintre românii care merg vara în concediu pe plajele din Grecia.

Pentru anul 2022, spre exemplu, primul an post-pandemic, numărul românilor sosiți în Grecia a fost de 1.478.000, un număr care a depășit cifrele din 2019, iar dintre aceștia circa 70% – 80% au venit cu mașina, a detaliat Giorgos Stafylakis, șeful Biroului Εlen de Turism pentru România și Bulgaria, citat într-un articol de Economedia.ro

Grecia, cea mai căutată destinaţie de vară de către turiştii români

Grecia, ca destinaţie turistică, fie că e vorba despre insule sau staţiunile de pe continent, s-a aflat anul trecut în topul preferinţelor turiştilor români, agenţii având în multe cazuri toate locurile vândute înainte de începutul verii, transmitea Agerpres.

„Grecia a mers foarte bine, dar Grecia e iubită de români. Şi au mers foarte bine toate destinaţiile pe Grecia, nu pot spune că a fost una care nu a mers. A fost un challenge vara aceasta să mai găseşti un loc undeva pe Grecia, oriunde, că a fost vorba de continent cu vacanţă mai ieftine, sau pe insule, unde sunt preţuri mai mari. Toată Grecia s-a vândut foarte bine. Eu în luna mai nu mai aveam niciun loc pentru luna septembrie, am vândut tot. Abia începuse sezonul şi aveam vândut 100%. Am suplimentat”, declara Claudia Simion director vânzări al agenţiei Mix Tour.

În Grecia, turismul asigură o treime din PIB şi cele mai multe locuri de muncă

Contribuţia totală a turismului la economia Greciei în 2023 (incluzând beneficiile directe şi secundare) este estimată între 62,8 şi 75,6 miliarde de euro sau 28,5% – 34,3% din PIB, conform unui studiu al Confederaţiei Turistice Elene (INSETE), informa în aprilie publicaţia greacă Ekathimerini.

Unul din trei euro câştigaţi în fiecare an de Grecia vine din turism, ceea ce demonstrează dependenţa economiei elene de acest sector.

Conform studiului, contribuţia directă a turismului este estimată la 28,5 miliarde de euro în 2023 sau 13% din PIB, fiind cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată. În comparaţie, în 2022, contribuţia directă s-a situat la 23,9 miliarde de euro sau 11,6% din PIB, iar în 2019 de 23,1 miliarde de euro sau 12,6% din PIB, precizează INSETE.

Turismul rămâne orientat predominant spre export, 82,7% din venituri provenind de la vizitatorii străini.

Foto: Plaja Tigania din Sithona (Halkidiki)

O veste bună pentru șoferii români care merg spre Grecia: Bulgarii au deschis încă o porțiune de autostradă de pe traseu

Bulgaria a inaugurat, în luna februarie, o nouă porțiune pe Autostrada Struma, cea care leagă Sofia de Kulata – Promachonas, granița cu Grecia.

După 5 ani de lucrări, bulgarii au inaugurat tunelul Zheleznitsa de 2 km lungime, dintre Blagoevgrad și Simitli, de pe Autostrada Struma (E79). Noua porțiune de drum de mare viteză poate scurta drumul spre Grecia cu 30 de minute.

Un nou pod peste Dunăre între Giurgiu și Ruse, abia în faza studiilor

În momentul de față, între Bulgaria și România există doar două poduri peste Dunăre: Podul Prieteniei de la Giurgiu-Ruse, deschis în 1954, și Podul Europa Nouă (Calafat-Vidin) deschis în 2013 și construit integral de partea bulgară.

Un nou pod – Podul Giurgiu-Ruse 2 – va fi un proiect comun între România și Bulgaria, iar pentru el România a depus deja un studiu de fezabilitate la Comisia Europeană.

Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, anunța în luna februarie că studiul de fezabilitate depus de România pe fondurile de mobilitate militară a fost aprobat, anunța Euractiv.ro

„A venit relativ târziu proiectul pentru un studiu de fezabilitate, a fost depus de România pe fondurile de mobilitate militară. A fost aprobat, dar (aprobarea) este în acest moment doar pentru studiul de fezabilitate. Eu sper ca lucrurile să se miște cât mai repede, să se poată să aplice și pentru finanțarea efectivă a lucrărilor. În acest moment el este depus doar ca un pod rutier, cu opțiune pentru feroviar. Eu sper să fie un pod și cu feroviar, pentru că este pe acest Coridor Nord-Sud, care trebuie să fie deservit de o trecere modernă peste Dunăre”, a afirmat marți comisarul european pentru transporturi.

Vălean susține că, în conformitate cu cele mai noi hărți de infrastructură europene adoptate recent, Giurgiu-Ruse 2 ar trebui să fie un pod rutier și de cale ferată.

„De altfel, Comisia a investit sute de milioane în refacerea căii ferate București-Giurgiu. Este absolut natural ca acest coridor să continue spre sud, mai ales în contextul noilor posibilități de conectivitate care vin în Marea Egee dinspre Grecia, Bulgaria, deci pe Coridorul Nord-Sud, pe care acum România se află. Un coridor nou pe care l-am adus României, Coridorul Nord-Sud – de la Marea Baltică, la Marea Egee, cu conectare la Marea Neagră. Deci este foarte important ca acest pod să fie la standarde și Comisia este perfect dornică să investească în el”, a precizat Adina Vălean.

VEZI ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro