Interzicerea publicității politice pe Twitter nu este o problemă pentru Trump-echipa de campanie
Decizia interzicerii publicității politice pe platforma de microblogging Twitter va avea un efect redus asupra campaniei de realegere a președintelui SUA, Donald Trump, a declarat un oficial din cadrul echipei de campanie a liderului de la Casa Albă, scrie Mediafax, citând Reuters.
„Nu mă încântă niciodată când un canal, o linie, este oprit pentru că elimină o oportunitate”, a declarat oficialul, la o zi după ce directorul general al Twitter, Jack Dorsey, a anunțat interdicția. „Dar nu ne va afecta în mod semnificativ”, a completat oficialul.
Potrivit Reuters, Trump este candidatul care până acum a cheltuit cel mai mult pentru publicitate digitală în campania electorală pentru scrutinul prezidențial din 2020. Începând din mai 2018, echipa de campanie a lui Trump a cheltuit peste 21 de milioane de dolari pentru reclame cu caracter politic pe Facebook.
Pe de altă parte, datele Twitter arată că nu s-au plătit bani pentru promovarea mesajelor postate de pe contul oficial al lui Donald Tump (@realDonaldTrump), pe care liderul de la Casa Albă îl folosește în mod constant și care are peste 66 de milioane de urmăritori.
Compania Twitter a anunțat recent că va interzice publicitatea politică pe platforma de microblogging, urmând ca noua măsură să se aplice la nivel global, începând cu data de 22 noiembrie.
„Deși publicitatea online este incredibil de puternică și foarte eficientă pentru agenții comerciali de publicitate, această putere aduce riscuri semnificative în ceea ce privește politica, unde poate fi folosită pentru a influența voturi, să afecteze milioane de vieți”, a declarat directorul general al Twitter Inc.
Anunțul vine în condițiile în care Facebook este în centrul unei controverse ca urmare a deciziei sale de a excepta reclame postate de politicieni de la regulile care interzic folosirea declarațiilor false în cazul publicității plătite.
Reţelele de socializare, precum Twitter şi Facebook, sunt presate să depună mai multe eforturi pentru a combate campaniile de dezinformare, răspândirea extremismului şi propagandei politice, în contextul preocupărilor privind presupusele imixtiuni electorale ruse în campanii electorale din mai multe ţări occidentale, în special în Statele Unite.