Anchetă în legătură cu acuzaţii de discriminare a clienților în magazinele H&M din Suedia
Marele retailer de haine suedez Hennes & Mauritz (H&M) este anchetat pentru acuzaţii că ar fi discriminat clienţi pe baza etniei lor în Suedia, a anunţat miercuri o agenţie guvernamentală de la Stockholm, scrie Agerpres, citând DPA.
Persoanelor de alte origini etnice decât cea suedeză li s-a cerut, de exemplu, să arate un bon fiscal atunci când schimbă haine cumpărate, ceea ce încalcă politica firmei, a precizat Ombudsman-ul pentru Egalitate din Suedia.
Investigaţia a fost iniţiată în urma unor informaţii apărute în cotidianul suedez Aftonbladet. Publicaţia a postat recent pe site-ul său imagini cu clienţi de diferite origini etnice respinşi când încercau să schimbe haine care încă aveau preţul pe ele. Unii dintre clienţi au înregistrat cu camera ascunsă astfel de momente.
Ziarul a intervievat aproximativ 60 de clienţi şi angajaţi ai H&M.
„Informaţia apărută în relatările media conform căreia unii clienţi sunt trataţi mai prost decât alţii din cauza originii lor etnice este motivul pentru care Ombudsman-ul pentru Egalitate a solicitat un răspuns din partea companiei”, a declarat Lars Arrhenius, şeful acestei agenţii guvernamentale.
Ombudsman-ul a scris companiei H&M şi aşteaptă până la 22 decembrie un răspuns în legătură cu politica privind schimbarea hainelor şi cu poziţia sa privind discriminarea.
Compania H&M a confirmat într-un e-mail pentru DPA că a fost contactată de ombudsman, dar nu a oferit alte detalii.