Sari direct la conținut

Cel mai scump viraj la stânga

HotNews.ro
Cel mai scump viraj la stânga, Foto: Colaj foto
Cel mai scump viraj la stânga, Foto: Colaj foto

Podul către nicăieri. Pasajul care se oprește într-un mal de pământ. Peste 240 de milioane de lei doar ca traficul să treacă peste șoseaua Virtuții și să nu mai fie un semafor pentru virajul la stânga la intersecția Ciurel. Un proiect pe care primarul Firea îl tot anunță a fi gata de prin 2017 și a cărui utilitate este cel puțin discutabilă. Până când va fi gata restul proiectului ce presupune o străpungere – un nou bulevard – până la autostrada A1, podul de la Ciurel va rămâne doar cel mai scump viraj la stânga din România.

Inaugurat sâmbătă, chiar dacă unele lucrări mai rămân de executat pe sub pasaj și pe marginile carosabilului, pasajul de la Ciurel va rezolva prea puțin pentru cât a costat și cât a durat sa fie construit.

Mai exact, va rezolva un conflict de trafic pe una din cele mai puțin solicitate direcții de mers (Crângași – Splaiul Independenței, printr-un viraj la dreapta în loc de cel la stânga prin semafor), în timp ce în cazul altui conflict de trafic va muta coada puțin mai încolo pe pod.

Concret, pentru cei care veneau de pe Splaiul Independenței și se opreau la coadă la semaforul de la Virtuții să facă stânga spre Lujerului, acum vor trece pe pod, peste șosea, vor face dreapta și se vor bloca în coada de pe breteaua de coborâre (fără bandă de accelerare, apropo), având în vedere ca principala relație cu probleme de trafic este Crângași <-> Lujerului, în funcție de momentul zilei.

Pentru restul relațiilor de trafic noul pasaj nu va influența cu prea mult.

Sigur că lucrarea începută încă de pe vremea lui Oprescu trebuia terminată și, inevitabil, deschisă traficului, așa cu utilitate limitată cum e. Însă modul heirupist în care s-a grăbit acum inaugurarea în prag de alegeri este extrem de frustrant, mai ales ca primarul Gabriela Firea ne tot „amenință” cu deschiderea iminentă încă din 2017 și 2018.

Serios, în 2017 făcea o vizită pe șantier și anunța că până la finele acelui an podul e gata. Apoi la fel în 2018. Și iar în 2019.

(Later Edit. Semaforul pentru direcțiile de trafic va fi desființat, dar va rămâne în continuare semaforul pentru pietonii care traversează Șos. Virtuții sau care trec strada la stația de tramvai)

Mai e un aspect ce nu trebuie ocolit: megalomania proiectului.

Să construiești un pasaj hobanat, cu piloni de 69 metri înălțime, doar pentru un singur sens de mers, doar pentru trei benzi care să treacă peste Dâmbovița (un râu canalizat, cu lățime redusă) este de bezna minții. Asta doar ca să se vadă în tot orașul ca primarul (Oprescu) face ceva, „Iată, Noul Basarab!„.

Pasajul Basarab este tot unul hobanat, cu două turnuri de 84 de metri, și, cel puțin la momentul deschiderii în 2011, era cel mai lat pod hobanat din Europa. Pe cei 44,5 metri lățime, deasupra liniilor de cale ferată din apropierea Gării de nord, podul avea două linii de tramvai, o stație pe mijloc cu două peroane, câte două benzi de circulație pe fiecare sens și câte o bandă de accelerare/deccelerare pe fiecare parte, pe bretele.

La Ciurel, podul hobanat are două turnuri de 69 metri înălțime doar pentru trei benzi, fără piste de biciclete sau alte elemente.

Sigur, sa fim drepți și să menționăm că nu primarul Firea e de vină că acest proiect a fost demarat cum a fost demarat, pentru turnurile uriaș de inutile sau că deschide acum traficul pe un obiectiv ce se finalizează (deși ar fi putut manifesta puțină reticență în a tot promite deschideri de doi ani).

Totuși, să treacă deja patru ani de mandat de primar și să nu reușești să deblochezi și să pornești în forță lucrările pentru restul proiectului, partea cea mai importantă, pana spre Centură și A1, astfel încât să nu mai irosim alți ani și ani cu acest decalaj, asta e de neînțeles și greu de iertat.

Până când acea bucata esențială de proiect nu va fi gata, super-mega-ultra-pasajul Ciurel va rămâne, asa cum am spus, cel mai scump viraj la stânga din România, iar primarul Gabriela Firea va rămâne consemnat ca cel care i-a tăiat panglica.

Despre istoricul proiectului și ce blocaje au apărut la pasajul Ciurel, aici mai multe detalii.

Vezi și:

ARHIVĂ COMENTARII
Dr.Mythnick • 2020-09-18 15:20:37
isi bat joc de bani si de tot... prostia din capul lor este doar pentru a va fura...
8 38
luciannn • 2020-09-18 16:24:27
Hai sa punem un absolvent de Administratie Publica sa opereze oameni in locul chirurgilor. Credeti ca o sa iasa mai bine?
9 30
robyzs • 2020-09-18 20:16:15
Vorbim de Bucuresti unde Aeroportul Baneasa s-a mutat pe Henri Coanda pentru ca unii smecheri si-au facut vila langa aeroport si apoi au facut reclamatii ca este zgomot, doar in Capitala ROmaniei smecheria este la rang inalt. Felicitari celor care au votat cu chirugul independent Oprescu si apoi au votat o prezentatoare TV la conducerea celui mai mare si mai bogat oras din Romania, Capitala Europeana.
5 28
Argon • 2020-09-19 05:18:00
Acum ca se da în funcțiune Podul Ciurel, probabil se va trece și la construcția legăturii cu autostrada București - Pitești, ca pentru asta a fost realizat, ca sa mai scoată din traficul de pe Armata Poporului.
9 8
Cetateanu • 2020-09-19 08:26:49
Aceeasi imbecili nenorociti, rude de partid (PSD. PNL) dupa ce au facut un proiect discutabil (lipsa treceri pietoni iesiri din scurt...) au dat aprobari ca pe traseul viitoarei sosele sa se construiasca imobile (acum 10 ani traseul era liber). LA PUSCARIE CU TOTI: PRIMARI, CONSILIERI, ARHITECTI , SECRETARII PRIMARIILOR, si celelalte categorii care participa la aprobarea unor astfel de lucrari!!!!!!!!!!
7 15
Argon • 2020-09-19 10:06:47
M-am uitat pe Google Maps și am văzut ca s-a prevazut traseu neconstruit de la Autostrada București - Pitești la Podul Ciurel. Din Centura Capitalei, foarte aproape de A1, este spațiu rezervat în lungul străzilor Tineretului, Macului pana la Canalul Argeș în lungul căruia trebuie demolate vreo 30 case vechi pana la Bulevardul Uverturii, dincolo de care exista spațiu pe malul Lacului Morii către Podul Ciurel.
3 3
rov • 2020-09-22 00:24:47
Brancoveanu...
0 1
Kivek • 2020-09-18 16:41:08
daca Nicusor Dan, un simplu cetatean dinBNucuresti, fara nici o functie in statul roman e in stare sa blocheze un PASAJ construit de PSD inseamna ca e bun de primar p[t ca e capabil! PSD a avut Guvernul, majoritatea in parlament, Priamrul si consiliile locale, Prefectul, toate institutiile Romaniei si totusi Nicusor Dan de unul singur i-a batut PS si mai inseamna ceva, ca Justitia functioneaza
27 8
2020-09-19 19:39:10
1 3
ex nihilo • 2020-09-18 22:44:45
Doamna .. știe ce a construit? Poate doamnă nici nu are habar de ceea ce a rezultat.. Poate că din atâtea capete luminate, acolo, ar trebui poate să-i explice de unde vine și unde duce .. Calea spre Nicăieri..
5 7
Mironescu Valeriu • 2020-09-19 20:58:00
dvs stiti? Orice lucrare ampla se face pe bucati (portiuni), asa cum se procedeaza si cu autostrazile. Toata lumea stie ca exista proiectul integral care prevede ajungerea pe A1, dar unii sunt contra numai pentru ca au ceva impotriva actualului primar. Daca acest pasaj era finalizat in timpul unui primar agreat de respectivii atunci era exceptional, altfel e naspa, s-a cheltuit inutil etc. Aceasta lucrare nu e meritul exclusiv al unui singur primar, asa cum nu a fost nici in cazul pasajului Basarab. Cu dubla masura nu ajungem nicaieri!
3 2
2020-09-18 15:23:33
24 25
newlook • 2020-09-18 15:56:24
Istoria (neasumata) se repeta... Exact asa vorbea Basescu inainte de alegerile din 2004 despre Autostrada Bechtel (contractata la vremea aia de pesedoi): ca nu-i buna, ca-i prea scumpa, ca aia, ca ailalta. Dupa ce a ajuns sa aiba painea si cutitul, Basescu "a (re)negociat" cu Bechtel atat de bine, ca a obtinut o CRESTERE de pret de vreo 200 milioane dolari. Dupa "negociere", i-a pus pe micimanii lui, basisti, sa-i faca mizerii lui Bechtel (Bechtel nu cotiza la PD, asta-i realitatea, restu-s vorbe de invelit spaga). Asa ca, Bechtel, dupa ce a facut lucrari de vreun miliard de dolari si a incasat pentru ele un miliard si jumatate, a zis PAS si i-a dat cu flit lui Basescu si Romaniei. (Dupa principiul: "daca vrei sa prezici viitorul, il construiesti", Basescu a prezis bine teapa luata de Romania cu Bechtel...doar a nasit-o el insusi!) Azi, Pungusor Ban face EXACT acelasi lucru ca Basescu...iar HN, exact ca in anii 2004, il sprijina. Sper sa le iasa miscarea...la asa popor molau tepele astea de sute de milioane de dolari se repeta la intervale din ce in ce mai mici, si este exact VIITORUL. Peste niste ani, pentru teapa asta vor fi vinovati Rusii, Klingonienii, Putin, Trump....si bineinteles, pesedoii. (desigur, DNA si alte institutii cu 3 litere se ocupa de diversi Gigei cu spagi de 100 de mii de lei, nu are timp de spagi de sute de milioane de dolari.)
29 19
J.C.Denton • 2020-09-18 16:29:37
Ați pierdut și rămâneți pe drumuri, că vremurile sunt grele, triști postaci PSD-iști. După 30 de ani de sinistră conducere PSD-istă, cine mai crede minciunile voastre?
8 40
Sah • 2020-09-18 16:48:41
Stai linistit, psd-istii sunt mici copii la propaganda si minciuni pe net, pnl si usr sunt adevaratii specialisti! ;)
20 7
newlook • 2020-09-18 16:55:01
Baiete, despre subiect ai vreo opinie?
20 7
rov • 2020-09-18 17:26:25
in schimb despre tine toti au opinia formata :)))
6 14
Sah • 2020-09-18 17:45:22
Copile, am raspuns la ''subiectul'' deschis de tine. ;) Am zis sa te bage cineva in seama...;) PS. Inainte sa postezi ceva, incearca sa citesti ce postezi...nu mai lua foaia de la partid si sa dai copy/paste! ;)
3 9
newlook • 2020-09-18 20:20:18
Te-ai grabit. Urmareste postarile si vezi cui i-am raspuns.
5 1
Sah • 2020-09-20 17:11:02
Ai dreptate, scuze...mi s-a parut ca mi-ai raspuns mie, dar nu este asa. O zi frumoasa! :)
0 0
Dr.Mythnick • 2020-09-19 11:56:12
de ce ii zici copile? ...are probabil 40 de ani si a lucrat ca "sugativa" doar la stat .
1 2
Sah • 2020-09-20 17:09:49
El vorbeste cu ''baiete'', asa ca merita acelasi tratament.
0 1
nahir • 2020-09-19 11:53:10
(în traducere, ”vițel la poarta nnouă”), tuta voastră trebuia să se agite cu tronsonul următor pasajului, asta în primul rând. Pasajul trebuia să-l termine în cele 6 luni de mandat din 2016. Dar deh, când ea a fost preocupată cum să sfeterisească mai rapid și mai mult banul nostru, al bucureștenilor, când să mai ai timp să și muncești ce ai promis?
1 2
Kivek • 2020-09-18 16:35:01
doar ca NU se mai poate continua prin aceleasi loc pe unde era planuit ci doar PRIN LAC pt ca in jegul asta de oras s-au construit blocuri peste locul pe unde trebuia sa treaca continuarea pasajului
1 19
2020-09-18 19:24:11
1 13
Dr.Mythnick • 2020-09-19 11:57:58
eu le-as face ceva suspendat ... pe langa jegurile alea de blocuri.
0 4
EuSiCuMine • 2020-09-18 17:56:46
Mai nou prin vestul Europei nu se mai intra cu autostrada prin oras. Autostrada este dusa pana la centura orasului, care preia traficul, iar apoi fiecare persoana paraseste centura la iesirea convenabila. Daca bagi autostrada in oras e clar ca tot traficul va fi dirijat prin oras, chiar daca nu e cazul. Problema cu podul asta e mai ciudata. Oprescu l-a prezentat la inceput ca o legatura pe ruta A1 si A2. El chiar voia sa lege 2 autostrazi prin mijlocul orasului.
4 2
2020-09-18 19:20:25
1 14
Doru1963 • 2020-09-19 09:32:12
Logica ta n-are nici un sens. E evident ca Nicusor Dan nu a zis ca trebuie daramate toate podurile, pasajele, bulevardele asa cum zici tu. Ce spune el nu e vreo noutate sau vreo revolutie, este ceva normal despre modul in care s-au dezvoltat orasele mari din Vest: sosele de viteza mare ocolitoare, transport in comun modern si pe care te poti baza si piste de biciclete. Dar e greu sa pricepi probabil.
4 4
2020-09-19 13:26:36
0 5
Susufler0 • 2020-09-18 15:28:10
dar titlul articolului este excelent ! PS. Mai departe, evident ca ce a inceput onorabilul domn Oprescu (mai traieste, iertata sa-mi fie curiozitatea dar nu se mai stie nimic de el ?) trebuia sa termine madam Firea ( care stim, traieste din plin, chiar prea patimas si zgomotos, pt gustul meu, dar asta e, sper sa uitam cat de curand si de ea) ! PPS. Dar sa revin : O sa retin pt multa vreme super titlul acestui articol, oricum mult mai mult decat voi fi retinut-o pe Vranceanu Firea !
4 17
Vaka • 2020-09-18 15:29:20
Ma uit si nu imi vine sa cred. Treaba facut cu picioarele si pe bani multi. ca sa fie folositor ar trebui sa aiba o iesire catre A1, si la cum arata "geografia" zonei va fi aproape imposibil de creeat o strapungere sau daca va fi creata, se vor plati niste daspagubiri fabuloase... Cine a gandit asta, sigur are niste terenuri pe acolo....
2 17
Ovidiu • 2020-09-18 15:30:52
Cred ca semaforul nu va fi cu totul desfiintat pentru ca bucurestenii care folosesc statia lui 41 de la pod vor avea nevoie in continuare de o trece de pietoni semaforizata. Apoi, intre beneficii ar mai fi unul, probabil nu se mai circula pe doua sensuri pe partea cu Semanatoarea, deci se va fluduiza putin traficul. Altfel, Victor are dreptate, fara sa se conecteze cu A1 pasajul este doar o megalomanie. Noroc cu alegerile, altfel nu era inchis acest santier, nici inaugurate alte lucrari din Bucuresti (M5, parcarea de sub Decebal etc.)
0 15
Victor.Cozmei • 2020-09-18 16:24:56
Da, așa e, am făcut o editare pe articol, sub poză, să se înțeleagă mai bine: semaforul pentru direcțiile de trafic va fi desființat, dar rămâne semaforul pentru trecerea de pietoni pe Șos. Virtuții și la stația de tramvai. Pe Splaiul Independenței la Semănătoarea deja se circulă doar pe un singur sens de vreo 2-3 luni. Problema e că pe sensul Grozăvești-Ciurel din trei benzi, doar una e funcțională - cea din mijloc, a doua. Pe banda 1 și pe banda 3 sunt parcate mașinile studenților...
0 12
Stapanu • 2020-09-19 12:03:30
de-acum sa te agati de el & sa faci 1 pasaj de supratraversare pietonala ?!!!
0 0
gogu52 • 2020-09-18 15:31:59
Dacă da, atunci se fluidizează traficul enorm. Dacă nu, sau dacă e doar o trecere de pietoni fără semafor, nu s-a făcut absolut nimic pentru fluidizare, vezi efectul "trecerea de pietoni din Bușteni" care produce în weekend coadă pe Valea Prahovei până la Comarnic
3 14
gurka • 2020-09-19 21:11:33
apropos de trecerea de pietoni din busteni...chiar asa de greu este ca primaria sa faca niste pasaje subterane cu scari rulante si lifturi pentru cei cu probleme fizice si sa desfiinteze trecerile de la suprafata de pe DN1??primari de rahat...asta-i valabil pentru multe orase din romania si comarnic este printre ele! ps.eu nu fac turism pe-acolo,merg in interes de seviciu
0 6
RDU2 • 2020-09-18 16:34:13
Bravo! As mai adauga ca atunci cand s-au facut vizitele pe santier (2017, 2018 sau 2019, nu mai stiu exact) si se anunta finalizarea pana la sfarsitul anului, se comunica si faptul ca stadiul lucrarilor e de 90%. Grei au fost ultimii 10% de au durat atatia ani :) Poza cu pilonii "megalomani" mi-a dat ceva de gandit: cum o sa se desfasoare ostilitatile la capatul neterminat al pasajului cand un trafic infernal de pe 3 benzi se va inghesui pe o singura banda pe breteaua care coboara pe langa ecluza in Virtutii? Cred ca viitorii locatari ai blocului cu "fundatie comuna" cu strada o sa aibe spectacol gratuit zilnic :)
2 16
rov • 2020-09-18 17:30:37
aia care sunt bogati s-au mutat de mult din Bucuresti.
3 11
[deleted] • 2020-09-18 17:08:16
Acest comentariu a fost șters.
3 18
VaDa • 2020-09-18 17:19:28
Daca ar fi după mințile luminate care înjură orice se construiește în Romania, Tokyo sau LA ar trebui demolate.
11 5
nick24 • 2020-09-18 17:50:11
să se poată ieși pe strada Dâmboviței! După asta, cu mila... poate cei din zonă ar avea vreo scurtătură așa.
2 5
1anonim • 2020-09-18 17:50:20
Ţaţa a confirmat ca mergem doar inainte, pe trei benzi, si ne indreptam doar spre stanga; ce n-ai inteles ?( nu uita ca proiectul initial a fost un pic altfel).
3 7
ras-putin • 2020-09-18 17:52:58
si de unde a provenit "sirma". de la pasaj, evident. sau de la viraj?
2 2
rotila • 2020-09-18 18:09:11
Ca eu nu vad... Asta ca sa nu mai aducem aminte permanent de greua mostenire.
5 3
2020-09-18 18:18:59
3 5
Sah • 2020-09-18 18:36:58
Virajele la dreapta au fost cele mai scumpe dupa 1989. ;)
4 9
sipu • 2020-09-19 05:43:16
Pomenile ..............
1 3
Sah • 2020-09-19 10:03:11
''Pomenile'' nu sunt pomeni, ci sunt banii de la populatie care se intorc de la stat! Pomeni sunt banii pe care ii dau partidele la postaci! ;)
0 1
galeo • 2020-09-18 19:50:57
Tot ce face PSD-ul e naspa. Iar ce fac USR +PNL e minunat.
10 3
galeo • 2020-09-18 19:51:43
Cand nu fac, de cecnu fac... Cine sa va mai inteleaga.
8 4
oldman_boy • 2020-09-19 08:10:03
De câtă incompetență arată "Firea oamenilor", dincolo de pasajul inutil, terenurile necesare pentru a ajunge la A1 sunt ale județului Ilfov, deci este greu de gestionat un proiect bucureștean în acea zonă.
3 1
Dr.Mythnick • 2020-09-19 12:34:03
pai atunci nu mai arunci banii pe ceva imposibil..
0 2
RDU2 • 2020-09-19 12:07:47
Sambata la ora 11, cu trafic lejer pe Virtutii, era deja coada "bara-la-bara" pe pasaj la coborarea dinspre Splai spre Virturii sens Lujerului. Este foarte scurta zona de intrare in Virtutii a bretelei de coborare, intra maxim 2 masini. Nici nu vreau sa ma gandesc unde va fi coada de pe pasaj sens dinspre Splai la orele de varf, cum 3 benzi de circulatie se vor inghesui sa coboare pe o singura banda intr-un trafic pe Virturii spre Lujerului si asa blocat.
0 2
Mioara Radulescu • 2020-09-19 23:41:37
Am circulat 40 de ani in intersectia cu pricina. Podul Ciurel nu va rezolva nimic ! In breteaua care intră in Soseaua Virtutii...adică " să faci la stânga" ...va fi O MARE AGLOMERATIE...trebuie să existe prioritate pentru autovehiculele care vin dinspre Piata Crângasi pe Soseaua Virtutii !!!! Asa se face ca intersectia s-a mutat pe breteaua podului Firea !!!!!! Am plătit toti să se poată da mare alde Firea, primărita...banii investiti degeaba !
0 1
un utilizator • 2020-09-21 10:31:07
Daca tot e pe un singur sens, ar trebui sa se permita virajul la stanga direct de pe pod, pe langa Ford, ca sa nu mai stai la coada la semaforul de sub pod. In felul acesta se fluidizeaza traficul pentru toti cei care vin pe pod si fac la stanga pe Virtutii catre Lujerului.
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro