Sari direct la conținut

Taxele pentru camioane grele vor scumpi asfaltarea Capitalei

Gardianul

Traficul greu pe strazile Capitalei va fi interzis pe timpul zilei, indiferent de anotimp, si va fi permis doar pe timpul noptii, cu conditia achitarii unei taxe catre municipalitate, potrivit hotararii votate saptamana aceasta de catre Consiliul Municipiului Bucuresti.

Conform acestei hotarari, autovehiculele mai mari de cinci tone nu vor putea circula pe timpul zilei, intre orele 7.00-20.00, in anotimpul cald, respectiv 8.00-18.00, in sezonul rece.

Din cauza taxelor, pretul asfaltarii va creste automat, iar lucrarile de reabilitare a carosabilului vor fi incetinite. In final, cel care va avea de suferit, fizic si moral, va fi contribuabilul.

«Vor plati si firmele care asfalteaza»

„Categoric, vor plati si firmele care se ocupa cu reabilitarea strazilor Capitalei. La randul lor, nici firmele respective nu fac nimic pe gratis.

Important este sa protejam mediul si sa fluidizam traficul. Sigur, in final, aceasta va duce la o crestere a preturilor asfaltarii”, a declarat Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transport si Siguranta Circulatiei din PMB.

La randul sau, directorul Administratiei Strazilor, Radu Florin, a declarat ca la ofertele incheiate pana in prezent nu se pot modifica preturile stabilite pentru asfaltare.

Edilul Capitalei este de parere ca astfel municipalitatea incurajeaza mutarea depozitelor la periferia orasului, in zona centurii, urmand ca distributia in interiorul Bucurestiului sa se faca folosind vehicule de tonaj mai mic. In plus, se vor obtine o fluidizare a traficului si o scadere a nivelului de poluare, iar durata de viata a asfaltului se va prelungi.

„Hotararea CGMB, privind introducerea unor taxe pentru accesul masinilor pe timp de noapte in Capitala, in functie de tonaj, poate afecta procesul de reabilitare a strazilor.”

In centru, 200 milioane lei pe luna

Conform Hotararii, pentru zona centrala, vehiculele cu masa totala cuprinsa intre 5 si 7,5 tone vor plati o taxa de 20 milioane de lei pe luna sau 2 milioane lei pe zi, in timp ce masinile cu masa de peste 40 de tone vor plati o taxa de 200 milioane de lei pe luna sau 20 milioane de lei pe zi.

Pentru strazile de la periferia orasului, taxele sunt de 5 milioane de lei pe luna sau 500.000 pe zi, pentru masinile cu masa cuprinsa intre 5 si 7,5 tone, ajungand la 30 milioane de lei pe luna, sau 3 milioane de lei pe zi pentru cele care depasesc 40 de tone.

Masinile de interventie pot circula fara restrictii orare si fara a plati taxe, la fel si cele ale Postei, cele destinate pregatirii si examinarii candidatilor permisului de conducere categoriile C, CE si C1E, cele ale societatilor de salubritate, dar si cele care transporta paine si lapte destinat prelucrarii si masinile care transporta marfuri periculoase.

Sanctiunile impuse pentru nerespectarea acestor restrictii sunt cuprinse intre 30 si 50 milioane de lei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro