Un survey bancar cu nemultumiri (2)
Intrucat postul legat de nemultumirile regionale din banci a avut un succes mai mare decat banuiam (doar postul respectiv s-a bucurat de o audienta de 3.700 de cititori fata de o medie zilnica de 2.500), revin cu cateva completari.
Salariatii au primit chestionare fara elementele de identificare folosite in cadrul bancii, fara specificarile privind functia (cadru/executie), varsta, locatia, pentru a se elimina suspiciunile legate de confidentialitate;
*raspunsurile salariatilor de la filiale s-au “topit” in analiza statistica, insa pentru fiecare filiala in parte s-a realizat un grafic insotit de o analiza succinta, pe baza chestionarelor primite de la salariatii fiecarei filiale in parte. La fiecare grafic a fost atasata o anexa cu ponderea raspunsurilor la intrebarile din chestionar;
*analiza fiecarui grafic a tinut cont si de comentariile salariatilor la intrebarile deschise, care pot scoate in evidenta unele aspecte mai speciale (care nu rezulta in mod obisnuit din prelucrarea raspunsurilor la intrebarile inchise).
Opinii negative:
-43% dinte angajati considera ca in banca sunt apreciati cei care au relatii, sunt lingusitori, oportunisti, incompetenti si nu se omoara deloc cu munca;
-30% dintre angajati spun ca ar lua rapid masuri pentru „eliminarea incompetentei” daca ar putea;
-29% dintre angajati sunt nemultumiti de „subiectivism”, pe langa lipsa de echitate salariala;
-21% dintre respondenti sunt nemultumiti de „conducere, lipsa de consideratie pentru angajati;
-16% dintre angajati refuza salariile variabile, afirmand ca o cuantificare de acest tip ar fi subiectiva;
-12% dintre angajati spun ca, daca ar fi la conducere, ar lua masuri pentru care sa acorde atentie angajatilor, pe langa realizarea de cursuri;
-29% dintre angajati sunt nemultumiti de „program, incarcarea postului, concedii, stres si insecuritatea locului de munca”;
-24% dintre angajati sunt nemultumiti de „organizare si decizii”;
-21% dintre respondenti ar reduce incarcarea posturilor si 21% ar lua masuri de organizare daca ar fi la conducerea bancii.
Atitudinea fata de practicile manageriale
Atitudinea negativa in privinta salarizarii este foarte clar sustinuta de categoriile obtinute la intrebarile deschise:
-32% dintre angajati considera ca prima masura care trebuie sa fie luata este marirea salariilor;
-29% dintre respondenti sunt nemultumiti de „subiectivism si inechitate salariala”;
-23% dintre angajati considera ca banca este doar o „sursa de venit, un simplu loc de munca”;
La intrebarea daca ar fi de acord ca o parte din salariu sa fie variabil, in functie de performanta individuala
– 61% dintre angajati se declara de acord, iar 34% nu sunt de acord ca o parte din salariu sa fie variabila (restul respondentilor pana la 100% nu au raspuns la aceasta intrebare). Demne de a fi luate in atentie sunt si motivele pentru care angajatii au raspuns afirmativ sau negativ:
-Dintre cei care doresc salariu variabil, 33% evoca necesitatea de „echitate, rasplata, de a se observa cine munceste”, iar 17% declara ca ar fi mai motivati sa munceasca;
-Dintre cei care nu doresc salariu variabil, 16% invoca motivul subiectivitatii cuantificarii partii variabile, 5% sustin ca „angajatul nu poate influenta toti factorii implicati”, 5% considera ca salariul variabil se poate aplica doar pentru personalul cu functie comerciala, iar 5% declara „nu, si asa salariul e mic”.
Comenteaza pe blogul lui Dan Popa.