Ziarele isi regandesc editia de sambata
Managerii catorva dintre cotidianele de referinta au decis sa renunte la editia de sambata, din ratiuni de costuri sau publicitate.
Daca, pana acum cinci luni, majoritatea ziarelor apareau sambata, iar unele investeau si intr-o editie de duminica, acum ele isi regandesc strategia de weekend.
„Cotidianul” a fost primul care a renuntat la editia de sambata, in luna mai, fiind urmat, la inceputul lui octombrie, de „Gandul”. Ambele apar astfel in doar cinci dintre cele sapte zile ale saptamanii.
Si conducerea ziarului „Romania libera” ia in considerare in aceste zile renuntarea la ziarul de sambata. Pe de alta parte, ziarele „Adevarul”, „Jurnalul National” si „Evenimentul zilei” au ramas la formula care le-a consacrat, tiparind si editii de sambata.
Accent pe continut on-line
Din categoria publicatiilor care au renuntat la editiile de sambata fac parte „Cotidianul” si „Gandul”. „Cotidianul”, care apartine grupului de presa Realitatea – Catavencu, a fost primul ziar care a renuntat la editia de sambata, transformand-o pe cea de vineri in editie de weekend.
Aceasta are cu 8 pagini mai mult decat editiile din timpul saptamanii si cuprinde mai multe informatii de divertisment.
Aurelian Amuraritei, directorul diviziei de publicatii de calitate din cadrul trustului Realitatea – Catavencu, a spus ca hotararea de a renunta la editia de sambata „serveste mai bine cititorilor”, care se informeaza de pe site in weekend.
In plus, a scapat de problemele pe care le presupune editarea unui ziar de sambata, respectiv mai putina publicitate decat in timpul saptamanii, vanzari mai mici si o distributie mai slaba.
„Gandul”, care apartine grupului MediaPro, a renuntat la editia de sambata de la inceputul lunii octombrie, alegand sa apara exclusiv on-line si sa modernizeze varianta din print.
„A fost o decizie pe baza unui calcul simplu de eficienta, nu a fost o decizie bazata pe un calcul de costuri. Prin toate modificarile mentionate anterior, costurile au crescut”, a spus Cosmina Noaghea, director general MediaPro Publishing.
Un articol de Floriana Scanteie, Alexandru Bala