Sari direct la conținut

75.000 de angajați și-ar putea pierde locurile de muncă în Germania, din cauza creșterii producției de mașini electrice – studiu

HotNews.ro
Masina electrica la incarcat, Foto: Volkswagen
Masina electrica la incarcat, Foto: Volkswagen

Aproximativ 75.000 de angajați și-ar putea pierde locurile de muncă în industria auto germană până în 2030 dacă se vor îndeplini previziunile care arată că atunci, în parcul auto german mașinile electrice vor reprezenta 25%, iar cele hibride 15%, arată un studiu al Institutului Frauenhofer, citat de AFP. Un motor electric are nevoie de un număr de piese cu 20% mai mic decât unul pe benzină, iar pentru producția aceluiași număr de motoare, cele electrice au nevoie de mai puțin de jumătate din numărul de angajați.

În Germania 210.000 de angajați lucrează în producția de motoare și cutii de viteză, iar estimările sunt că 100.000 de locuri se vor pierde datorită avansului mașinilor electrice și 25.000 vor fi nou create.

Studiul ia în calcul scenariul în care peste 12 ani parcul auto german va conține 25% mașini electrice și 15% hibride, mult față de situația de acum când aceste mașini reprezintă 1-2% din total.

În Germania 800.000 de oameni lucrează în sectorul auto, dar studiul se referă la fabricația de motoare. Cum motoarele pentru mașinile electrice sunt mult mai puțin complexe și au număr mic de piese, pentru fabricarea lor este nevoie de mult mai puțini oameni. Este nevoie de 3.990 de oameni pentru fabricarea a un milion de motoare, în timp ce 1.840 de oameni pot fabrica anual un milion de motoare pentru mașini electrice.

Frauenhofer Institut spune că marile companii trebuie să lucreze la recalificarea angajaților care lucrează în producție, unde avansul mașinilor electrice va aduce pierderi de locuri de muncă.

Bernd Osterloh. unul dintre cei mai importanțio șefi de sindicat de la Volkswagen, spunea că mașinile electrice, având mult mai puține componente, pot fi asamblate cu 30% mai repede, iar o fabrică de baterii are nevoie de cinci ori mai puțini angajați decât o fabrică de motoare pentru mașini pe benzină.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro