Ultima zi în care mai sunt valabile polițele RCA emise de City Insurance: Peste 100.000 de asigurări aparțin unor Ministere și altor persoane juridice
Astăzi, 11 mai, este ultima zi în care mai sunt valabile polițele RCA emise de City Insurance și potrivit evidențelor, în acest moment există în vigoare aproximativ 500.000 de polițe RCA, dintre care peste 100.000 de polițe aparțin unor Ministere și altor persoane juridice, au transmis miercuri pentru HotNews.ro oficialii CITR, lichidatorul judiciar al fostului lider RCA, acum în faliment.
- „Conform evidențelor City Insurance, în acest moment există în vigoare un număr de 488.994 polițe, dintre care 384.171 aparțin unor persoane fizice și 104.823 aparțin unor persoane juridice, inclusiv instituții publice și Ministere.
- CITR nu a primit solicitări și nu a făcut demersuri pentru prelungirea polițelor RCA după data de 12 mai.
- Conform legislației în vigoare cu privire la protecția datelor cu caracter personale (GDPR), nu vă putem comunica numele/denumirea persoanelor asigurate.”, au declarat miercuri pentru HotNews.ro reprezentanții CITR, lichidatorul judiciar al City Insurance.
Amintim faptul că Guvernul a prelungit valabilitatea asigurărilor de garanții emise de City Insurance pentru a salva contracte de peste 2,9 miliarde de euro.
Dincolo de RCA, City a emis și polițe de asigurare/garanții în valoare de aproximativ 6 miliarde de lei, aferente contractelor de achiziție publică și contractelor sectoriale, iar falimentul acestui asigurător afectează contracte cu fonduri UE de peste 2,9 miliarde de euro.
Sute de mii de români au încă mașinile asigurate la City Insurance, deși polițele nu vor mai fi valabile din 12 mai: Ce riscuri apar și ce trebuie să faci
Sute de mii de români au încă mașinile asigurate cu polițe RCA emise de City Insurance, însă după falimentul acestui asigurător, aceste polițe nu vor mai fi valabile din 12 mai 2022, chiar dacă perioada de valabilitate a acestora depășește data menționată, fiind necesară încheierea altor polițe de asigurare, a anunțat marți, 3 mai, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA).
ASF a atenționat luni, 2 mai, asupra măsurilor urgente pe care trebuie să le ia posesorii acestor polițe, dar și ce trebuie să facă cei care vor fi păgubiți de clienții City Insurance care nu-și fac alte polițe după această dată.
Ce măsuri urgente a anunțat ASF că ar trebui luate:
- „Având în vedere cele precizate, posesorii de polițe de asigurare RCA emise de City Insurance trebuie să încheie o nouă asigurare, la un alt asigurător, până pe data de 11 mai 2022.
- În caz contrar, aceștia sunt pasibili de sancțiuni în concordanță cu legile în vigoare. Amenda pentru absența unei asigurări RCA este cuprinsă între 1.000 și 2.000 de lei. În baza Codului Rutier, Poliția poate decide, ca măsuri suplimentare, reținerea certificatului de înmatriculare al mașini sau reținerea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare.
- Clienții City Insurance ale căror contracte de asigurare sunt denunțate automat pe 11 mai 2022, pot solicita returnarea părții din prima de asigurare proporțională cu perioada de valabilitate rămasă în vigoare.
- Spre exemplu, dacă polița a fost încheiată pe o perioadă de un an și expiră pe 11 septembrie 2022, clientul are dreptul de a solicita returnarea unei treimi din valoarea primei plătite (proporțional cu cele 4 luni din 12 rămase în vigoare).
- Clienții City Insurance pot solicita returnarea părții din primă și înainte de termenul de 11 mai, dacă decid denunțarea poliței din proprie inițiativă. Toate detaliile despre această procedură, precum și documentele necesare pot fi regăsite AICI.
- Persoanele implicate din postura de păgubit în accidente provocate de asigurați RCA ai City Insurance, care nu au cumpărat o poliță nouă după data de 11 mai 2022, nu vor putea fi despăgubite în baza poliței City Insurance, chiar dacă datele înscrise pe ea arată că se află încă în perioada de valabilitate.
- Terții păgubiți se pot adresa Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) pentru a fi despăgubiți din Fondul de Protecție a Victimelor Străzii (FPVS), doar în situația în care accidentul a implicat și vătămări corporale sau decese. Toate detaliile privind procedura de despăgubire a BAAR sunt disponibile AICI.
- În caz contrar, terții păgubiți nu se pot adresa niciunui organism sau asigurător și vor fi nevoiți să se îndrepte împotriva șoferului vinovat pentru recuperarea prejudiciului.”, a comunicat ASF.
Povestea celui mai mare faliment RCA: Cum a ajuns City Insurance într-un dezechilibru profund sub supravegherea ASF. Peste 14.000 de litigii în instanțe
Creșterea accelerată a cotei de piață prin vânzări agresive, plata unor comisioane mari către brokeri, cedarea în reasigurare a 80% – 99,5% din primele încasate și nerecuperarea acestor sume sunt câteva dintre cauzele care au generat falimentul City Insurance, arată o analiză a lichidatorului judiciar CITR.
Peste 1600 de creditori cer acum plata unor datorii de peste 8,4 miliarde de lei de la City, care este implicată în peste 14.000 de litigii în instanțele naționale și internaționale.
Cum s-a deteriorat lichiditatea City Insurance sub supravegherea ASF
Lichiditatea companiei s-a deteriorat semnificativ de la finele anului 2016, când și atunci avea o lichiditate subunitară de 0,83, la o lichiditate de 0,14 în iulie 2021.
CITR menționează că în 5 iulie 2016 la City Insurance era impus un plan de redresare din partea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), procedură care a fost însă închisă în 26 iulie 2017.
Mișu Negrițoiu, cel care a fost revocat de la conducerea ASF în mai 2017 după scandalul NN Pensii și criza RCA din 2016 (falimentele Astra și Carpatica), a precizat în luna septembrie 2021 pentru HotNews.ro că situația de la City Insurance „pare un faliment acoperit 5 ani.”
Acesta a spus că a pus City sub un plan de redresare în 2016 și cu administrare specială, dar după plecarea sa, ASF a hotarât scoaterea City din redresare, în baza unei hârtii fără nici o valoare (extras de cont), care s-a dovedit a fi un fals.