Sari direct la conținut

Teamnet a semnat cu CNAS contractele de mentenanta la sistemul IT al cardului de sanatate, dar va fi responsabil de buna functionare a acestuia abia de la inceputul anului viitor

HotNews.ro
Card de sanatate, Foto: CNAS
Card de sanatate, Foto: CNAS

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a semnat in aceasta saptamana cu Teamnet International atat acordul cadru, cat si primul contract subsecvent, aferente serviciilor de mentenanta la sistemul IT al cardului national de sanatate, arata datele publicate vineri in SEAP. Vor mai avea probleme pacientii si doctorii cu proasta functionare a acestui sistem? Contactati de HotNews.ro, oficialii CNAS au precizat ca ‘in prezent se preda documentatia sistemului, perioada la finalul careia Teamnet va avea 30 de zile pentru a se acomoda efectiv cu sistemul IT si abia apoi va fi responsabil de buna functionare a cardului de sanatate.

  • Teamnet poate fi penalizata cu pana la 10.000 de euro, echivalentul a 10% din factura lunara pe care o va incasa de la CNAS, daca depaseste cu o ora timpii de raspuns in caz de incident critic in sistemul IT al cardului.

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a semnat in data de 21 noiembrie 2016 cu Teamnet International acordul cadru pentru serviciile de Help-desk, mentenanta si suport tehnic aferente componentei aplicative a sistemului informatic Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate, contract in valoare de 14.755.500 lei fara TVA, pe o perioada de 36 de luni.

In aceeasi zi, CNAS a semnat si primul contract subsecvent la acest acord cadru, contract in valoare totala de 167.438 lei fara TVA, valabil pentru o luna.

Amintim ca de la sfarsitul lui 2015, CNAS a ramas fara mentenanta la sistemul IT al cardului (CEAS) si la platforma informatica de asigurari (PIAS). Problema ar urma sa fie rezolvata de Teamnet, care a castigat prin licitatie cele doua contracte in valoare de peste 5 milioane de euro, dupa negocierea termenilor contractuali.

Datele afisate astazi in SEAP arata ca CNAS si Teamnet au cazut de acord asupra sistemului IT al cardului, insa mai ramane in discutie cel de-al doilea contract major de mentenanta care vizeaza serviciile de administrare, suport tehnic si mentenanta hardware pentru Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS).

Platforma Informatica din Asigurarile de Sanatate (PIAS) cuprinde:

– SIUI – Sistemul informatic unic integrat al CNAS

– SIPE – Sistemul Informatic pentru Prescriptia Electronica

– CEAS – Sistemul informatic pentru Cardul Electronic de Asigurari de Sanatate

– DES – Dosarul Electronic de Sanatate (nu face obiectul procedurii)

Ce spun oficialii CNAS in aceasta privinta?

  • „CNAS a inceput predarea catre Teamnet a documentelor aferente sistemului IT al cardului de sanatate. Dupa finalizarea predarii acestei documentatii, Teamnet va avea 30 de zile pentru acomodarea cu sistemul, dupa care va fi responsabil de buna functionare a acestuia. Cu PIAS suntem in faza avansata de negociere. In acest caz, dupa semnarea acordului cadru, a contractului subsecvent si preluarea documentatiei, Teamnet va deveni imediat responsabil de buna functionare a platformei informatice PIAS, fara a mai beneficia de o perioada de acomodare”, au precizat vineri pentru HotNews.ro oficialii CNAS.

Guvernul a anuntat in urma cu o zi ca ‘o echipa coordonata de Corpul de Control al primului-ministru va incepe o actiune de control la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate pentru a verifica modul de functionare a sistemului informatic al cardului national de sanatate, fiind data o dispozitie in acest sens de catre premierul Dacian Ciolos. Perioada supusa verificarilor este 1 ianuarie 2016 pana in prezent.

In legatura cu acest aspect, oficialii CNAS au precizat vineri pentru HotNews.ro ca „echipa de control a premierului nu a inceput inca verificarile la CNAS. Speram ca prin acest control sa se clarifice cauzele functionarii defectuoase a cardului national de sanatate”.

  • Ce penalitati sunt prevazute in caietele de sarcini pentru depasirea timpilor de raspuns in cazul nefunctionarii celor doua sisteme IT

De notat ca CNAS a mentionat in caietele de sarcini ale ambelor licitatii IT penalitati consistente pentru depasirea timpilor de raspuns in cazul unor incidente aparute atat la sistemul IT al cardului de sanatate cat si la PIAS.

Astfel, in cazul unui incident critic (in care intreg sistemul este nefunctional), timpul maxim de raspuns este de 1 ora, timpul maxim pentru o solutie provizorie este de 1 ora, iar timpul maxim de remediere este de 24 de ore.

In cazul unui incident major, care are impact asupra functionarii sistemului in sensul ca problema impiedica desfasurarea in conditii normale a activitatii utilizatorilor, timpul maxim de raspuns este de 1 ora, timpul maxim pentru o solutie provizorie este de 8 ore, iar timpul maxim de remediere este de 24 de ore.

Penalitati pentru depasirea timpilor de rezolvare a incidentelor

Penalitati pentru depasirea timpilor de rezolvare a incidentelor

Foto: CNAS

Depasirile timpilor de raspuns/solutie provizorie/remediere, respectiv penalizarile, sunt cuantificate in puncte de penalizare, acordate pe grade diferite de criticitate.

Astfel, in cazul unui incident critic, depasirea cu 1 ora a timpilor de raspuns pe fiecare componenta de timp (Timp de raspuns, Timp solutie provizorie, Termen de remediere) se penalizeaza cu 10 puncte de penalizare.

Un punct de penalizare valoreaza 1% din factura lunara aferenta serviciilor ce fac obiectul contractului.

In cazul mentenantei pentru sistemul IT al cardului de sanatate, CNAS va plati catre Teamnet suma de 14,8 milioane lei fara TVA, in facturi lunare pe o perioada de 36 de luni. Aceasta inseamna ca factura lunara va fi de aproximativ 100.000 de euro, iar depasirea cu 1 ora a timpilor de raspuns in caz de incident critic va insemna ca Teamnet ar putea pierde pana la 10.000 de euro, echivalentul a 10% din factura lunara pe care o va incasa de la CNAS.

Aceeasi timpi de raspuns si aceleasi penalitati sunt valabile si in cazul defectiunilor aparute la Platforma Informatica de Asigurari de Sanatate (PIAS).

Teamnet a fost infiintata in 2001 de deputatul si omul de afaceri Sebastian Ghita, ca parte a grupului de firme Asesoft. Cofondator al Teamnet a fost si Bogdan Padiu, prieten cu Sebastian Ghita, care i-a preluat actiunile acestuia dupa ce acesta a intrat in politica. Momentan Bogdan Padiu detine pachetul majoritar de actiuni la Teamnet International.

Sebastian Ghita a anuntat in luna august a anului 2012 ca si-a vandut toate actiunile detinute la firmele de IT&C, inclusiv la Teamnet.

Cu toate acestea, in vara anului trecut, procurorii DNA au extins urmarirea penala a lui Sebastian Ghita, sustinand ca acesta a folosit firme instrainate doar formal, pe care le-a detinut personal pana in 2012, cand a devenit deputat, pentru a rula banii obtinuti prin trafic de influenta sau pentru a disimula provenienta unor sume. Din postura de deputat, el ar fi controlat 54 de firme prin 23 de persoane interpuse, lucru interzis de lege pentru parlamentari.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro