Orange Romania, amendata cu 15.000 de lei pentru nereguli la incheierea unor abonamente de telefonie cu firma sotului Monicai Tatoiu
Orange Romania a fost amendata luna trecuta cu 15.000 de lei de catre ANCOM (autoritatea de reglementare in comunicatii) pentru nereguli la incheierea contractelor pentru opt numere de telefonie mobila apartinand firmei Victorex Investments Consultans, detinuta de Victor Tatoiu, sotul Monicai Tatoiu, potrivit documentelor furnizate de acesta catre HotNews.ro. Conform deciziei de sanctiune transmise de acesta catre HotNews.ro (vezi documentul atasat), ANCOM a constatat incalcarea dispozitiilor legale prin lipsa unor clauze minime obligatorii din contracte sau actele aditionale, dar si aspecte care tin de transmiterea eronata a datelor personale catre alt destinatar decat cel firesc, fapt ce ar fi de competenta Autoritatii pentru Protectia Datelor.
Victor Tatoiu a precizat pentru HotNews.ro ca totul a plecat din luna aprilie 2016 cand a constatat ca pentru anumite numere de telefonie mobila nu detine contracte cu Orange, iar la solicitarea acestuia operatorul nu i-a inmanat acestuia copii dupa respectivele contracte, copii care ii erau necesare pentru justificarea cheltuielilor pe firma cu acele numere de telefon.
Victor Tatoiu a sesizat si ANCOM, autoritate care a incercat mai intai o mediere intre cele doua parti, in luna august din acest an, potrivit acestuia. Reclamatiile facute de Victor Tatoiu cu privire la lipsa contractelor nu au fost rezolvate, iar datele solicitate si primite de catre ANCOM de la Orange arata ca pentru anumite numere autoritatea a primit de la Orange doar actele aditionale, nu si contractele initiale.
In urma analizei facute de ANCOM a acestor acte a reiesit in mai multe cazuri ca documentele nu contineau o serie de clauze minime obligatorii, precum:
- – nu este prevazuta optiunea abonatului de a include sau de a nu include datele sale cu caracter personal in baze de date in vederea furnizarii de servicii de informatii privind abonatii sau de registre ale abonatilor, precum si, in cazul in care acesta opteaza pentru includerea in registrul abonatilor, indicarea datelor in cauza;
- – nu este mentionat daca exista costuri suplimentare asociate diferitelor modalitati de plata a facturilor (de exemplu prin transfer bancar);
- – nu sunt mentionate conditiile privind reiinoirea furnizarii serviciilor, precum si conditiile in care opereaza suspendarea furnizarii serviciului;
- – nu sunt mentionate despagubirile aplicabile si procedura de acordare a acestora in cazul nerespectarii nivelurilor de calitate convenite si a celorlalte clauze contractuale;
- – nu sunt mentionate metodele prin care se poate initia procedura de solutionare a litigiilor;
- – nu sunt indicate categoriile de masuri ce pot fi luate de Orange in cazul aparitiei unor incidente, amenintari si vulnerabilitati privind securitatea sau integritatea retelei sau a serviciului;
- – nu este mentionat daca se ofera sau nu acces la numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 si daca este transmisa informatia de localizare a apelantului pentru asigurarea serviciilor de urgenta, precum si daca exista limitari in ceea ce priveste accesul la numarul unic pentru apeluri de urgenta 112, realizat potrivit prevederilor art. 70 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 111/2011;
- – nu sunt mentionate informatii privind orice alte conditii care limiteaza accesul sau utilizarea anumitor servicii si aplicatii;
- – nu sunt mentionate nivelurile minime de calitate a serviciilor oferite, incluzand cel putin termenul de conectare initiala la reteaua si/sau serviciile oferite de furnizor, termenul de remediere a deranjamentelor si termenul de soliutionare a reclamatiilor;
- nu sunt mentionate informatii privind procedurile de masurare si gestionare a traficului in scopul de a evita congestionarea segmentelor de retea sau utilizarea acestora la capacitate maxima, precum si privind impactul acestor proceduri asupra calitatii serviciului;
- – nu sunt mentionate tipurile de servicii de asistenta tehnica si de servicii de relatii cu clientii oferite, modalitatile prin care aceste servicii pot fi contactate, precum si daca aceste servicii sunt tarifate;
- – nu sunt trecute informatii privind orice tarife legate de asigurarea portabilitatii numerelor si a altor indicatori.
Prin neintroducerea acestor clauze minime, Orange a incalcat dispozitiile art. 51 alin (1) li. c)-h), alin. (2) lit. a)-e) si alin. (3) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului numarul 111/2011, savarsind contraventia prevazuta de dispozitiile art. 142 pct. 18 din acelasi act normativ, fiind sanctionata cu amenda contraventionala in cunatum de 15.000 lei.
In plus, ANCOM a impus in sarcina Orange ca in termen de 45 de zile de la data comunicarii procesului verbal de constatare a contraventiilor sa includa in contractele pe care le are cu firma Victorex clauzele minime necesare in vederea remedierii incalcarilor constatate, sa incheie pentru un anumit numar de telefon contract in conditiile art. 51 alin (4) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 111/2011 sau, in cazul imposibilitatii incheierii unui contract, sa faca dovada diligentelor depuse.
Contactati de HotNews.ro, oficialii Orange nu au dorit sa comenteze.