Sari direct la conținut

Lichidarea Astra Asigurari: KPMG cauta sa vanda afacerile Astra si a transmis date catre peste 100 potentiali cumparatori/Aproape 250 de potentiali creditori solicita despagubiri mai mari de 100.000 de euro

HotNews.ro
Sucursala Astra Asigurari, Foto: AGERPRES
Sucursala Astra Asigurari, Foto: AGERPRES

KPMG Restructuring, lichidatorul judiciar provizoriu de la Astra Asigurari, a efectuat o analiza preliminara a portofoliilor asiguratorului si a transmis acest document catre peste 100 potentiali cumparatori (societati de asigurare si reasigurare, fonduri de investitii), consultanti de investitii si brokeri de asigurare si reasigurare – din Romania si internationali, au precizat vineri pentru HotNews.ro oficialii KPMG. Lichidatorul mai spune ca a identificat si notificat aproximativ 3.600 de potentiali creditori, iar aproximativ 250 dintre acestia solicita despagubiri peste plafonul de 450.000 de lei, garantat de Fondul de Garantare a Asiguratilor.

Tribunalul Bucuresti a hotarat in data de 3 decembrie 2015 deschiderea procedurii falimentului impotriva Astra Asigurari, companie controlata anterior de omul de afaceri Dan Adamescu.

Decizia nu este definitiva, dar este executorie pentru Astra Asigurari, unde instanta a numit ca lichidator judiciar provizoriu pe KPMG Restructuring SPRL, care poate acum sa vanda activele si portofoliile asiguratorului catre investitori interesati.

De cealalta parte, Fondul de Garantare al Asiguratilor (FGA) este conditionat in efectuarea platilor de stabilirea unei decizii definitive in instanta in ceea ce priveste falimentul Astra, lucru care inca nu s-a intamplat.

In plus, spre deosebire de lichidatorul judiciar, FGA nu poate face plati decat in limita a 450.000 de lei (100.000 d euro) pe creditor. Atentie, un creditor poate avea mai multe dosare de dauna, dar nu poate primi de la FGA decat maxim 100.000 de euro.

  • Termenul limita pentru inregistrarea cererii de admitere a creantelor asupra averii Astra Asigurari este 18 ianuarie 2016

Revenind la lichidatorul judiciar provizoriu, este foarte important de mentionat ca pentru a-si recupera banii, toti potentialii creditori ai Astra Asigurari trebuie sa se inscrie la masa credala prin depunerea unei cereri de admitere a creantei. Termenul limita pentru inregistrarea cererii de admitere a creantelor asupra averii Astra Asigurari este 18 ianuarie 2016.

Datele furnizate la solicitarea HotNews.ro arata ca: „pana in data de 6 ianuarie 2016, au fost inregistrate la Tribunalul Bucuresti un numar de 40 de cereri de admitere a creantelor. In baza evidentelor Societatii am identificat un numar de aproximativ 3.600 de potentialicreditori ce au fost notificati in vederea depunerii cererii de admitere a creantelor pana la data limuta de 18 ianuarie 2016, data stabilita de Tribunalul Bucuresti prin sentinta de deschidere a procedurii falimentului.

  • Detalii privind procedura de lichidare au fost publicate de catre FGA aici.

HotNews.ro a solicitat KPMG Restructuring sa precizeze ce a gasit la Astra Asigurari si ce masuri a luat sau intentioneaza sa ia in urmatoarea perioada si va prezentam in continuare integral raspunsurile primite:

La data deschiderii procedurii de faliment, Astra SA avea aproximativ 900 de angajati, parte din acestia fiind in perioada de preaviz. La aceasta data, Lichidatorul judiciar efectueaza o analiza de alocare a personalului pe operatiunile specifice lichidarii (inventarierea, analizarea documentatiei de proprietate pentru activele ce urmeaza a fi scoase la vanzare, gestionarea dosarelor aflate pe rolul instantelor), recuperarea primelor de asigurare restante, aferente contractelor de asigurare si a personalului ce urmeaza a fi alocat portofoliilor de asigurare.

Cele mai importante tipuri de asigurari pe care Astra SA le detine in portofoliul sau activ sunt politele RCA, CASCO si asigurarile de locuinte. Aceste trei clase de asigurari reprezentau aproximativ 90% din totalul politelor in vigoare la data deschiderii procedurii de faliment.

Pe termen scurt activitatea Lichidatorului a fost si este concentrata in doua zone principale:

  • Aspecte procedurale, ce tin de securizarea partimoniului, actiuni de comunicare, asigurarea continuitatii activitatilor critice pe parcursul lichidarii precum si alte actiuni urgente din punct de vedere procedural.

In acest sens, principalele masuri avute in vedere in perioada scursa de la data deschiderii procedurii a vizat securizarea bazelor de date, pregatirea si verificarea bazei de date pentru notificarea creditorilor, alocarea personalului pe operatiunile specifice lichidarii (inventarierea, analizarea documentatiei de proprietate pentru activele ce urmeaza a fi scoase la vanzare, gestionarea dosarelor aflate pe rolul instantelor), recuperarea primelor de asigurare restante aferente contractelor de asigurare.

  • Analiza portofoliilor de asigurare si, pe baza acesteia, intocmirea strategiei de vanzare, ca transfer de business (impreuna cu personalul, sistemele, procedurile si procesele aferente) sau de portofolii, sau o combinatie a celor doua variante. Odata ce aceasta strategie este definita si informatiile minime necesare oricarui potential investitor sunt disponibile, lichidatorul va comunica creditorilor strategia, urmand ca in cel mai scurt timp procedural posibil, aceasta sa fie supusa aprobarii acestora si in caz favorabil sa se treaca la ofertarea oportunitatii catre potentialii cumparatori ce urmeaza a fi selectati impreuna cu Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Pana in prezent a fost efectuata si o analiza preliminara a portofoliilor in vigoare si a fost pregatit si transmis potentialilor cumparatori identificati un document de descriere sumarizatoare a situatiei actuale a Societatii si a oportunitatii de investitie. Documentul a fost transmis deja catre un numar de peste 100 potentiali cumparatori (societati de asigurare si reasigurare, fonduri de investitii), consultanti de investitii si brokeri de asigurare si reasigurare – din Romania si internationali si procesul de informare este inca in derulare, in regim de confidentialitate conform prevederilor legale, urmand ca demersurile sa fie continuate in functie de disponibilitatea acestora.

Procedura va continua prin formularea Raportului cu privire la propunerea de vanzare prin negociere privind tranzactia de cumparare de active si asumarea de pasive si estimarea valorii de lichidare, raport ce va fi supus aprobarii Adunarii Creditorilor, Autoritatii de Supraveghere Financiara si judecatorului sindic.

Pana la data de 6 ianuarie 2016 au fost inregistrate la Tribunalul Bucuresti un numar de 40 de cereri de admitere a creantelor. In baza evidentelor Societatii am identificat un numar de aproximativ 3.600 de potentiali creditori ce au fost notificati in vederea depunerii cererii de admitere a creantelor pana la data limita de 18 ianuarie 2016, data stabilita de Tribunalul Bucuresti prin sentinta de deschidere a procedurii falimentului.

Mentionam ca Lichidatorul a notificat in vederea inscrierii la masa credala toti creditorii identificati in baza evidentelor Societatii, care se incadreaza peste plafonul garantat de Fondul de Garantare a Asiguratilor de 450.000 lei, urmand ca cei care se incadreaza sub acest plafon sa urmeze procedura comunicata de catre Fondul de Garantare (http://www.fgaromania.ro/noutati-si-comunicate/comunicate/informatii-astra-s.a) si prevazuta de legislatie.

Deschiderea procedurii de faliment potrivit Hotararii din data de 03.12.2015, nu modifica activitatea Fondului de Garantare de primire si procesare a Cererilor de plata ori a Cererilor de deschidere a dosarelor de dauna, din partea pagubitilor Astra Asigurari.

Creditorii de asigurari care se incadreaza sub plafonul de 450.000 lei trebuie sa urmeze indrumarile si instructiunile furnizate Fondul de Garantare pe site-ul acestuia http://www.fgaromania.ro/noutati-si-comunicate/comunicate/formulare-conform-norma-nr.-162015-privind-fondul-de-garantare-a-asiguratilor.

Potrivit legii, art. 266 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, Fondul de Garantare este in drept sa efectueze plati din disponibilitatile sale catre creditorii de asigurari doar dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii falimentului. Pana la aceasta data nu s-a efectuat publicarea in Buletinul Procedurilor de Insolventa a sentintei civile prin care s-a dispus deschiderea procedurii de faliment, fiind inregistrate doua apeluri, potrivit site-ului Tribunalului Bucuresti”.

Oficialii KPMG au mai precizat ca „potrivit dispozitiilor legii 85/2014, termenul pentru formularea apelului este de 7 zile de la data publicarii in Buletinul Procedurilor de Insolventa a sentintei de deschidere a procedurii de insolventa. Potrivit ultimelor verificari aceasta sentinta nu a fost publicata sau comunicata partilor din dosar. Insa, potrivit codului de procedura civila, oricare parte din dosarul judecat poate sa declare apel, dar nu va putea fi motivat pana la comunicarea sentintei civile ce formeaza calea de atac. Prin urmare, dosarul de fond nu va putea fi inaintat instantei superioare, Curtea de Apel Bucuresti, pentru judecarea apelului, pana la data comunicarii sentintei de deschidere a falimentului si publicarea acesteia in Buletinul Procedurilor de Insolventa”.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro