Sari direct la conținut

Registrul Auto Roman a inchis 42 de vulcanizari din Bucuresti si Ilfov

HotNews.ro

Registrul Auto Roman a desfasurat un control la atelierele de vulcanizare din Bucuresti si judetul Ilfov, gasind nereguli la doua treimi dintre locurile verificate. In urma controalelor s-au aplicat amenzi contraventionale in valoare totala de 162.000 lei si s-a oprit activitatea a 42 de unitati.

Inspectorii Registrului Auto Roman au verificat 131 de ateliere de vulcanizare, si la 90 dintre ele au fost constatate diferite abateri, motiv pentru care s-au intocmit tot atatea procese verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor. Din totalul unitatilor verificate s-a constatat ca 41 erau neautorizate (unele dintre ele in curs de autorizare). In alte situatii s-a constatat ca:

– nu se intocmeau (sau nu intocmeau corect) actele de garantie pentru activitatile prestate;

– nu se efectuau sau nu inregistrau inspectiile finale;

– nu se mentineau conditiile initiale de autorizare (de ex. nu aveau verificari metrologice in termen de valabilitate la sculele si dispozitivele din dotare).

In urma controalelor s-au aplicat amenzi contraventionale in valoare totala de 162.000 lei. De asemenea, s-a oprit activitatea a 42 de unitati.

Data fiind importanta sistemului de rulare al autovehiculelor, sistem cu implicatii majore in siguranta circulatiei rutiere, inspectorii Registrului Auto Roman recomanda soferilor sa foloseasca numai serviciile unitatilor de vulcanizare autorizate RAR, pentru a avea siguranta ca acestea indeplinesc conditiile minimale si obligatorii necesare. Lipsa unui lucrator calificat sau a unor scule si utilaje adecvate pot duce la defectiuni care sa afecteze siguranta circulatiei si pot aduce prejudicii importante atat jantelor cat si anvelopelor.

Dintre acestea, RAR aminteste

– strangerea insuficienta a prezoanelor sau piulitelor duce la ovalizarea gaurilor de strangere a jantei sau poate duce la pierderea rotii in mers;

– strangerea prea puternica, peste cuplul de strangere indicat, poate duce la intinderea materialului surubului si la ruperea acestuia, in timp;

– o presiune prea scazuta in anvelope duce la uzura neuniforma a anvelopei si la cresterea rezistentei la rulare (ceea ce are ca efect cresterea consumului de cumbustibil);

– o presiune prea mare in anvelope duce la uzura mai accentuata a zonei centrale a benzii de rulare fata de zonele laterale;

– deteriorarea filetului datorita utilizarii pistolului cu aer inca de la inceputul strangerii; prezonul trebuie infiletat la inceput (primele doua spire ale filetului) cu mana, pentru a nu intra stramb, ceea ce ar duce la distrugerea filetului.

– echilibrarea rotii pe masina de echilibrat roti trebuie facuta obligatoriu; lipsa unei bune echilibrari se traduce in mers, la anumite viteze, prin vibratii sau batai.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro