Prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi a intrat in circulatie. Trenuri moldovenesti, modernizate la Pascani, vor circula zilnic pe o linie cu ecartament larg
Miercuri a intrat in circulatie prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi (gara Socola), fara transbordare la frontiera, anunta Ministerul Transporturilor. Cursa va fi operata zilnic de trenuri ale oferatorului feroviar din Republica Moldova, modernizate la Pascani, si va folosi o linie de cale ferata cu ecartament larg (1520 mm) specifica infrastructurii feroviare din Republica Moldova. Durata calatoriei este de circa trei ore.
Romania foloseste o cale ferata cu ecartament (distanta dintre fetele interioare ale celor doua sine de cale ferata) standard de 1.435 mm, in timp ce Republica Moldova are o infrastructura feroviara bazata pe un ecartament larg, specific rusesc, de 1520 mm. Din acest motiv, legatura feroviara intre cele doua state s-a facut mereu printr-un proces de transbordare in c re boghiurile (cuplul de patru roti pe care este articulat sasiul locomotivelor si al vagoanelor de cale ferata si care le permite luarea curbelor) erau schimbate, proces ce ducea la cresterea timpilor de asteptare si de parcurgere a cursei.
Miercuri a intrat in circulatie prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi (gara Socola), fara transbordare la frontiera, adica fara trecerea trenului de la un ecartamnet la altul.
Zilnic, doua trenuri modernizate la Pascani vor asigura legatura feroviara intre Romania si Republica Moldova, cu plecare din Chisinau la ora 6:17, iar din Socola la ora 17:08, dupa cum anunta Ministerul Transporturilor. Garniturile de tren sunt dotate cu Wi-Fi si aer conditionat.
Vanzarea biletelor se face de catre angajati ai Caii Ferate din Moldova, pentru ambele directii, anunta Ministerul Transporturilor de la Bucuresti.
„La inceputul lui septembrie, in cadrul ‘Reuniunii bilaterale a ministrilor transporturilor’ de la Iasi, dar si a sedintei de guvern comune de la Neptun, am stabilit cu Iurie Chirinciuc, Ministrul Transporturilor din Republica Moldova un Acord pentru introducerea acestei curse care va face „legatura” feroviara intre romani. Decizia raspunde numeroaselor solicitari si demersuri din partea cetatenilor si a autoritatilor locale din cele doua tari” a declarat Iulian Matache, Ministrul Transporturilor cu prilejul primei curse a trenului de la Chisinau la Iasi.
Potrivit CFM (Calea Ferata din Moldova www.railway.md.), preturile pentru noua ruta feroviara sunt
> Vagon de clasa I – 230 lei (45.2 Ron)
> Vagon de clasa II – 185 lei (36.35 Ron)
> Vagon de clasa III – 165 lei (32.42 Ron)
Desi nu au dat informatii exacte cu privire la durata calatoriei, oficialii moldoveni aminteau in urma cu putin timp ca se doreste ca durata cursei intre Iasi si Chisinau sa nu depaseasca trei ore. (sursa)