Un raport al Comisiei Europene avertiza in 2013 in legatura cu pericolul dispozitivelor ce manipuleaza emisiile, insa autoritatile nu au reactionat
Un raport al unui centru de cercetare al Comisiei Europene avertiza in 2013 in legatura cu posibilitatea pacalirii testelor de emisii prin mecanisme software, insa autoritatile europene nu au reactionat, dovedindu-se inabile, scrie Financial Times. Uriasul scandal Volkswagen este in legatura cu trucarea emisiilor la teste pentru masinile diesel, iar faptul ca europenii nu au reactionat, desi problema a fost semnalata, este si o dovada ca lobby-ul facut de industria auto este extrem de puternic.
Intr-un raport al Centrului Comun de Cercetare al UE (Joint Research Centre), in 2013 se mentiona faptul ca masinile diesel ar trebui testate pe sosea, si nu in laborator, fiindca senzorii si componentele electronice din masinile diesel moderne pot detecta cand se fac teste de laborator si doar la acele teste emisiile scad extrem de mult, pentru ca rezultatele sa arate bine.
Raportul mentiona cat se poate de clar ca detectarea nivelului real de noxe la teste este problematic fiindca se pot instala mecanisme software care pot modula, activa si manipula sistemele de control al emsiiilor. Practic eficienta acestor sisteme de control creste puternic doar in timpul testelor si doar atunci rezultatele sunt excelente, urmand ca apoi, in conditiile reale de sosea emisiile sa fie chiar si de 30-40 de ori mai mari.