CNA a interzis de la difuzare spotul publicitar la apa de gura Listerine
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, in sedinta de joi, interzicerea de la difuzare a spotului publicitar la apa de gura Listerine, pentru incalcarea legislatiei audiovizuale, informeaza Agerpres.
CNA a analizat joi un spot publicitar pentru apa de gura Listerine, care a fost difuzat de posturile Antena 1, Kanal D, Prima TV si Antena 3.
In reclamatia primita de CNA se spune ca spotul induce in eroare telespectatorii intrucat in el se regasesc informatii contradictorii cu privire la procentul bacteriilor distruse prin folosirea Listerine.
Spotul la apa de gura Listerine spune ca aceasta „distruge pana la 99% din bacteriile ramase in urma periajului” sau ca „distruge 99,9% din bacterii”.
Consiliul a decis intrarea in legalitate, considerand ca a fost incalcat articolul 93 din Codul Audiovizual – „Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale”.
Tot in sedinta de joi, CNA a decis, cu unanimitate de voturi, sa someze public televiziunile Etno TV si Neptun TV, pentru difuzarea unui spot publicitar pentru produsul Bicorsan.
In opinia CNA, spotul incalca articolul 126, alineatul 2 din Codul de reglementare a continutului audiovizual – „Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping in care personal medical sau farmacisti recomanda ori avizeaza produse alimentare destinate minorilor, produse si tratamente medicale sau suplimente alimentare”, articolul 128, literele d si f din Cod – „Este interzisa mentionarea in publicitate sau in teleshopping a unor indicatii terapeutice referitoare la boli precum: d) cancer si alte boli tumorale; f) diabet si alte boli metabolice”.
De asemenea, spotul a mai incalcat articolul 130 din Cod, potrivit caruia „(1) Este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping la produse si tratamente naturiste, care, dupa caz, nu sunt insotite de avertizarea sonora si scrisa: a) „Produs neatestat medical”; b) „Metoda neatestata medical”. (2) Publicitatea si teleshoppingul la produsele homeopate trebuie sa includa in mod obligatoriu avertizarea: „Acesta este un produs homeopat. Cititi cu atentie prospectul/informatiile de pe ambalaj”. (3) Durata avertizarii mentionate la alin. (1), respectiv alin. (2), va fi de minimum 3 secunde si aceasta va fi difuzata la sfarsitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentata atat sonor, cat si vizual. (4) In cazul reminderului, textul precizat la alin. (2) va fi prezentat pe parcursul difuzarii spotului publicitar, in conditii care sa asigure o perceptie clara a mesajului, conform dispozitiilor art. 94″.