Sari direct la conținut

Minusurile pe termen lung ale reducerilor de preturi

Ioana Iosif, Foto: arhiva personala
Ioana Iosif, Foto: arhiva personala

«De ce oferim discounturi?»” este intrebarea-cheie a momentului, astfel ca este oportun sa trecem in revista cateva pericole ale promotiilor de acest tip”, si-a inceput prezentarea Ioana Iosif, Creative Director, JMK Communication, prezenta la Trade Marketing Congress in calitate de speaker.

„Focalizarea atentiei numai pe pret constituie un prim pericol. Nu numai pretul este de interes, iar daca noi, jucatorii din piata, credem ca e un avantaj competitiv pe termen lung, inseamna ca avem o problema, pentru ca oricine poate veni cu un pret mai mic sau cu unul la fel si atunci ne pierdem avantajul”, a precizat Ioana Iosif.

Al doilea risc este un razboi al preturilor in care nimeni nu vrea sa intre pentru ca nimeni nu iese invingator dintr-o astfel de disputa.

„Al treilea pericol este alterarea perceptiei consumatorului despre ceea ce cumpara. Este un aspect care trebuie sa ne preocupe foarte mult, deoarece, cu cat cerem mai putin pe un produs sau un serviciu, cu atat valoarea lui, ca si perceptie in piata, scade. Un alt risc este ca, la un moment dat, toate aceste reduceri ajung sa afecteze calitatea produselor si serviciilor pe care le oferim, pentru ca trebuie sa facem anumite compromisuri. In acest caz, tot ce inseamna discount curat poate sa insemne pierdere de profituri si scadere de business pe termen lung.”

Discounturile pot duce, de asemenea, la crearea de stocuri in gospodarii, clientii fiind tentati sa cumpere mai mult decat au nevoie, pe perioada reducerilor. Acest lucru va afecta raportul cerere-oferta de pe piata, respectiv potentialele profituri in viitor.

„Un pret redus poate fi o rezolvare de moment si o rezolvare rapida, dar poate diminua sansele de crestere a afacerii pe termen lung. Astfel ca trebuie sa ne intrebam inainte de a face discountul daca acesta este singurul mod in care putem aduce valoare produselor noastre. In mod sigur pretul conteaza si va conta in continuare, insa extrem de important este sa luam in consideratie si alternativele, pentru ca ele exista si le putem introduce treptat, intr-o pondere din ce in ce mai mare in obisnuintele de cumparare ale clientilor, astfel incat ei sa valorizeze si altfel de promotii”, a recomandat Ioana Iosif, dand ca exemplu de reusita campania Lumea Dinozaurilor, derulata de Mega Image. „Ei au ales sa faca altceva decat promotie strict pe pret. Consider ca pe timp indelungat e un castig mare pentru ei, in termeni de imagine, si sunt convinsa ca au atras multi clienti noi.”

Evenimentul interactiv Trade Marketing Congress, organizat de revistele Piata si Modern Buyer, a avut ca obiectiv principal cresterea eficientei actiunilor de trade marketing in FMCG.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro