Sari direct la conținut

Biroul de presa al Guvernului: Proiectul de ordonanta pentru modificarea Legii Audiovizualului nu mai este de actualitate

HotNews.ro

Proiectul de ordonanta de urgenta pentru modificarea Legii Audiovizualului, proiect ce a starnit valuri in piata de media si publicitate pe parcursul ultimelor zile, „nu mai este de actualitate”, arata miercuri biroul de presa al Guvernului, intr-un raspuns la solicitarea HotNews.ro de a prezenta documentul respectiv. Proiectul de ordonanta includea, intre altele, propuneri prin care se intarea controlul politic direct asupra CNA si masuri ce afectau interesele agentiilor de publicitate si ale cablistilor in relatia cu posturile de televiziune. Documentul a fost criticat, miercuri, si de asociatia europeana a agentiilor de comunicare.

HotNews.ro a solicitat Secretariatului General al Guvernului Proiectul de ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Legii audiovizualului nr. 504/2002. Raspunsul transmis de biroul de presa al Guvernului miercuri, 14 noiembrie:

  • „Referitor la solicitarea dumneavoastra precizam ca proiectul la care faceti referire nu mai este de actualitate si ca vi-l vom trimite atunci cand acesta va reintra in atentia Guvernului.”

Subiectul nu s-a aflat pe agenda sedintei Guvernului de miercuri, 14 noiembrie.

Tot miercuri, in disputele legate de acest subiect a intervenit si Asociatia Europeana a Agentiilor de Comunicare (EACA), ce reprezinta agentiile de comunicare comerciala din 29 de tari europene. EACA a transmis SGC, Ministerului Economiei, ANCOM, CNA si Consiliului Concurentei o pozitie in care reafirma punctul de vedere exprimat anterior si de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, apreciind ca:

  • „proiectul de ordonanta are un impact anticoncurential major”
  • „proiectul limiteaza puterea de negociere a agentiilor in relatia cu radiodifuzorii”
  • „proiectul favorizeaza monopolul radiodifuzorilor asupra propriului spatiu de publicitate prin eliminarea contraponderii puterii lor de negociere de la intermediari”
  • „proiectul favorizeaza monopolul radiodifuzorilor asupra spatiului propriu de publicitate prin transparentizarea fata de radiodifuzor a termenilor contractului dintre beneficiarul final si intermediar”
  • „proiectul nu defineste notiunea de intermediar si nu ia in considerare rolul mai complex pe care il joaca agentiile de publicitate”

In adresa sa, EACA indeamna autoritatile sa declanseze o consultare publica pe aceasta tema si sa se asigure ca sunt luate in considerare interesele tuturor partilor implicate.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro